Koffe Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Endelig etter mangfoldige timer i garasjen, kjelleren og andre usosiale deler av huset kan jeg endelig presentere for dere min mod! (Håper billedstørrelsen er ca riktig, hvis ikke, beklager..) Spesifikasjoner står nederst, mens ellers er det er Aero S203 kabinett som utgangspunkt. Først en liten overwiew: Her kan dere se selvinsatt plexi i toppen og siden, med vifter i begge platene. Foran er det modda Sunbeam rheobus, jeg ville ha en lysdiode som økte proposjonalt med hastigheten så jeg borret, koblet og satt inn en ny diode på hver kanal som er koblet rett på utgangen. *grin* Under er CoolerMaster aerogate 2 som holder et lite øye med tempraturene og justerer hastigheten for noen av viftene. Nederst er det originalt en luke med USB kontakter bak, men den har jeg kuttet ut, satt inn gitter og satt lysdioder bak. Katodebryteren er på panelet over cd-romen. Jeg skal få satt in cover over den tomme diskettstasjon bay`en. Dette må jeg si at denne delen er jeg litt ekstra stolt av, her er plexi satt i toppen og festet med popnagler(ikke no lim her nei! ). Deretter har jeg borret med hullbor for å få helt runde 80mm hull til viftene, i likhet med siden.(ikke lett!) Jeg synes de grå/sølv naglene gjør seg godt sammen med det svarte kabinettet. Her er et bilde fra baksiden. Jeg må si at det er en original festemetode for min AC evo240 radiator. Jeg har brukt bolter som en "stand off" så hele radiatoren kom ca 5-6cm ut fra baksiden av kabinettet.(grunnet plassmangel inni). Siden denne radiatoren bare har festemuligheter på den ene siden betydde dette at jeg måtte borre nye hull i radiatoren for å få festet den, men det gikk greit. Selv om denne festemetoden er litt upraktisk på LAN så har det sine fordeler ved at radiatoren blir kjølt av kald luft og den varme luften fra radiatoren kommer ikke inn i kabinettet. Her kan man også se at sidevinduet er festet med nagler. Og til slutt noen bilder av vannkjølingen. Det er koblet pumpe-radiator-cpu-NB-tank. Magnum 478 cpu-blokk og AC twinplex NB blokk, alt med et et hellig lag Arctic Silver 5 bak *grin* . Pumpa er en Eheim 1048 og tanken (som du ikke ser) en AC aquatube. Må til slutt nevne Butikkene jeg har kjøpt av: Microplex, 3dfxcool og Komplett Og selvfølgelig Overklokking.no og brukerene her som har gitt meg inspirasjon og hjulpet meg på vei! Håper på noen tilbakemeldinger. :-) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Meget bra! Hvor mye brukte du for å få til alt dette? EDIT: 900 Posts Endret 19. november 2003 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg er imponert. Meget bra arbeid ser det ut som Føler meg faktisk inspirert til å pynte litt på boksen min selv. - Judaz - Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Steike, der var det mange spraglende farger på lysene. Ellers fint, men hadde blitt enda finere om du hadde holdt deg til en farge Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Pent pent, bra jobbet! Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Pent arbeid . Post gjerne noen bilder med lys i rommet og katoder avslått. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 veldig bra resultat må jeg si... en glimrende jobb. men du burde kanskje gjøre noe med det kabelrotet. finne noen kabelsamlere eller noe sånt, slik at man kan se all den nydelige hardwaren bedre *grin* ellers må jeg gratulere med et ****** kult kabinett. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Fint! men er det en sølvblokk jeg ser på chipset? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Fint! men er det en sølvblokk jeg ser på chipset? Er nok det, ja. Ligner ihvertfall fryktelig på microplex sin: Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Først og fremst vil jeg takke så mye for den positive responsen! :-) 1. Jeg har nå brukt rundt 3-4000 kroner på mod, har ikke holdt helt telling.(inkludert vannkjøling) 2. Når det kommer til alle fargene så kan jeg si meg enig i at det ble litt mye forskjellig, men jeg er en fan av juletre effekten! *grin* 3. Får se om jeg får lagt opp flere bilder etterhvert, tar nok i så fall noen få dager. 4. Beklager å skuffe dere men det er nok en vanlig kobberblokk, dårlig lyssetting på bildet. http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...C24035&toc=5432 Endret 19. november 2003 av Koffe Lenke til kommentar
Flames Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Ser jo ut som et bomba horehus, men tøft var det! Ser ut som du har lagt mye jobb i det Hvordan funker det med å ha radiatoren plassert slik ? Temperatur osv ? Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Bra at noen poster moden sin. Mye bra men må si meg enig med at det var litt mye forskjellig farger. Men det er min smak.. Skal du rydde i kablene vil jeg anbefale og ta en tur på frozencpu.com der har stort og fint utvalg i Sleves (kabel strømper) i masse farger Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Bare lurer, hva brukte du til å lage hul? Jeg holder på med min egen lille mod. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Det der var en modd det var mer klasse over! Kjempebra lysbruk, er som en bitteliten regnbue, og ellers en godt gjennomført modd! Kanskje et litt kjedelig vindu, det er enkelt å skue en god kabelfloke (rydd opp i den ) men ellers en modd som er hevet langt over gjennomsnittet her på forumet! Nice work! Endret 20. november 2003 av Flop|s Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Temperaturene er gromme! ved 3,2 GHz idler jeg på ca 22 grader, load 26-28 så her er det muligheter for videre klokking. Chipsettet ligger på ca 25 grader, noe høyere ved load. På bildet ser det ut som det er et vanvittig kabelrot, men jeg kan forsikre dere om at bildet gir litt feil intrykk og dessuten har jeg nå trykket kablene lenger inn i den tomme 5 1/4 bayen. Jeg har brukt stikksag til å kutte alt sammen. Det er en liten utfordring i hjørnene da., jeg anbefaler bruk av masse maskeringsteip under arbeidet, jeg brukte nesten 2 ruller. Har ingen erfaring fra dremel eller nibbler så jeg har ikke noe å sammenlikne med. Jeg brukte riktignok slipeverktøy på dremelen for å pusse der jeg kuttet. ++ Jeg glemte å nevne det i den originale artikkelen men hvis dere ser bak på kabinettet bak så har jeg kuttet ut de originale viftegrillene og 2 av de 4 foran, selv om de var gode fra før.. ville ha på egne gullgriller :-) Lenke til kommentar
Josten Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Sitlig kabinett. Men du bør ikke ha flere farger. Da blir det for mye av det gode. Gjorde seg med popnagler (Hvor kjøpte du det, og hva trenger du for å feste dem?). Det eneste som mangler er en sånn soundcontrol til alt lyset. Hadde vært dritstilig (selv om du ender med epilepsi etter 30min) Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Stilig den der da. Men kanskje dropp popnaglene og sett inn ordentlige nagler som stikker ut en par cm *grin* popnagler er bare til irritasjon *grin* Endret 21. november 2003 av ballemann Lenke til kommentar
Gef Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Utrolig stilig! Eneste det er litt mye rot med ledningene, kanskje du skulle ha rydda litt? det hadde blitt mye penere, kjøpt deg noen kabelstrips f.eks Endret 22. november 2003 av Gef Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Du kjører veil ikke de titan-viftene der på 12v?! det er de 30db hos microplex eller? har to stk sånne selv og de bråker siinsykt på 12v! har de på 5v nå.. Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Sitlig kabinett. Men du bør ikke ha flere farger. Da blir det for mye av det gode. Gjorde seg med popnagler (Hvor kjøpte du det, og hva trenger du for å feste dem?). Det eneste som mangler er en sånn soundcontrol til alt lyset. Hadde vært dritstilig (selv om du ender med epilepsi etter 30min) Popnagler er superlett. Du får kjøpt ferdige "sett" på byggmix, byggmakker etc, husk å handle til en ekstra pakke med nagler da disse naglene som følger med settet, tømmes fort. Jeg brukte nagler på min topp her om dagen og fikk tatt noen bilder av metoden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå