Dragen Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Hei. Trenger ny receiver, nå som stereoforsterken jeg bruker nå har lyst til å ta kvelden. Siden det ikke er noe galt med høyttalerne jeg bruker (Infinity Reference 61 mkII), så vil jeg gjerne beholde disse. Det eneste jeg vet om de er at de krever 6 ohm. Er det noen som kan anbefale en veldig billig receiver som kan bruke disse? Helst så langt under 3000,- man kan komme. Mine eneste krav er at det er minst 4 HDMI, ARC og CEC. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Sjekk brukt markedet, du kan nok finne noen kupp der da enkelte har oppgradert til Dolby Atmos. Alle normale forsterkere tar høyttalere med 4-8 ohm, så 6ohm høyttalere havner midt i det området, og skal ikke være noe problem. Svært få av de har velger knapp bakpå for dette, slik de hadde før i tiden. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 Så watt har ingenting å si? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Med mindre du skal spille veldig høyt så går det nok greit. Uansett begrenset hva du får for under 3K med tanke på effekt, ihvertfall i fra receivere. Denne ser ut som et bra nykjøp, har Spotify Connect, Airplay, Blåtann og 4K støtte til rett under 3K på tilbud nå: https://www.komplett.no/product/847634/lyd-bilde/hjemmekino/receivere/pioneer-vsx-830-k-receiver# Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Så watt har ingenting å si? I pris klassen du spør om så skal du i hvertfall ikke se på hva de oppgir i watt. Da de der som regel "juger" så godt de kan. Ingen av de såkalte "Elkjøp" anleggene som det skrikes om 1000W er faktiske 1000W. Man må faktisk lese hvordan de oppgis for å få noe ut av det. Normale receivere oppgis normalt med en watt styrke, men der hvor de fleste produsenter oppgir dette målt med 8 ohm last, så oppgir Onkyo sine med 6 ohm, og de ser dermed ut til å være veldig mye kraftigere enn de andre, selv om de ikke er det. Så er det om det er målt med 1 KHz, eller 20-20KHz område, med 1, 2 eller alle kanaler i drift, 0,003, 1 eller 10 % THD osv. For å finne den infoen så må man inn bakerst i manualen for å sjekke. Det er viktigere å sjekke om den du går for har det du trenger av utstyr, som du nevner 4 HDMI, ARC, HDMI CEC osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå