Gå til innhold

NrK sender propaganda video mot Donald Trump i beste sendetid

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Nå sender NrK ein fientlig dokumentar om Trump, der det einaste motivet må være å få nordmenn til å mislike han eller like han mindre. Kva er egentlig poenget med det?

Eg heier ikkje på han, men eg føler seriøst med han. Det er kvalmande korleis media har behandla han opp gjennom valgkampen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Ja, for han er jo så forsiktig og skånsom mot alle andre?

DT er en langt større trussel mot verden enn IS. Dersom han blir president, så vil det skade verden alvorlig. Hvordan kan en man som det bidra til fred? Hvordan kan han fordømme andres handlinger, når han selv mener at man skal hevne seg på terroristers familier?

John Oliver oppsumerte det hele veldig bra:

https://www.youtube.com/watch?v=DnpO_RTSNmQ

Det er ikke fiendtlige dokumentarer bare fordi de viser sannheten, og at den sannheten setter DT i et svært dårlig lys. 

John Oliver er ikkje akkurat ein autoritet på noko som helst. Det dei sa i dokumentaren var ikkje sant, om du leser deg litt opp på det Trump seie, og det media melder, så vil du få eit anna syn. Du kan ikkje stole på media, dessverre.

Når det gjelder det der med å ta ut familiene deres eller hva, så var det i overkant. Men det er kanskje ein måte å stoppe terroristene på.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Så bare et par minutter i går, så skal ikke uttale meg skråsikkert, men fra det jeg så virket det først og fremst som en sammenhengende drittslenging, mer enn en opplysende dokumentar. Den er sikkert fin hvis man vil bekrefte det man allerede mener. Selv kunne jeg ikke tenkt meg å stemme på mannen, men jeg blir samtidig litt skeptisk når dekningen av han virker så ensidig negativ som den gjør her til lands. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når det gjelder det der med å ta ut familiene deres eller hva, så var det i overkant. Men det er kanskje ein måte å stoppe terroristene på.

Bortsett fra at det er krigsforbrytelse, da.

-

Trump er farlig, og han minner skremmende mye på Hitler. Hitler var en forbanna god leder, ingen kan si noe annet, og jeg er veldig, veldig bekymret hvis Trump (eller var det Drumph?) kommer til makta.

Vi tror kanskje at rasisme er et problem her til lands, men det er ingenting sammenlignet med USA. Han fôrer folk med det de vil høre, og har dessverre mye makt allerede. Det er veldig mange som hører på han, nettopp fordi han har et svartmalt syn på innvandringen (blant annet). Når han får en mikrofon opp i ansiktet spyr han kun ut generalisering fra ende til annen. DET er ikke en person vi vil ha til å lede USA, let me tell you...

Det positive er at han har lite støtte innad i partiet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nå sender NrK ein fientlig dokumentar om Trump, der det einaste motivet må være å få nordmenn til å mislike han eller like han mindre. Kva er egentlig poenget med det?

Eg heier ikkje på han, men eg føler seriøst med han. Det er kvalmande korleis media har behandla han opp gjennom valgkampen.

Du har nok rett i at denne dokumentaren var vinklet mot ham, men det som vises er jo faktisk hans uttalelser, raseri , hat og spydigheter. Hadde ikke han faktisk sagt og gjort alt dette, hadde det jo ikke vært noe å vise.

Faktisk, så kan man ta hvilken som helst tilfeldig TV-opptreden fra denne mannen, og ha mer enn nok materiale som taler mot ham som politiker, og menneske.

Han er for hissig til å være president i verdens største militærmakt.

Han er for barnslig til å være president i verdens største militærmakt.

Han er for egoistisk til å være president i verdens største militærmakt.

Han er for impulsiv til å være president i verdens største militærmakt.

Han har et enormt oppblåst selvbilde! (Men har han ikke sett seg selv på noen av TV-debattene??? Alle andre kan jo se den surmulende 10 åringen som skal hevne seg på alt og alle...)

Han blir nok ikke president i USA. mange folk på hans nivå finnes det nok ikke, selv der borte.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge han oppfører seg som en drittsekk har jeg egentlig ikke noe imot at media eller andre oppfører seg som drittsekker tilbake mot ham. :shrug:

Nå skal det sies at NRK lager forholdsmessig mye mer søppel enn det andre media gjør her i Norge, uten at jeg har sett denne aktuelle saken som omtales her i tråden.

Lenke til kommentar

Først sier du det var i overkant og så forsvarer du det han sa. :roll:

Han blir nok ikke president i USA. mange folk på hans nivå finnes det nok ikke, selv der borte.

Håper du har rett. Det jeg har sett til nå skremmer meg skikkelig.  :hm:

Man skal ikke undervurdere menneskelig idioti.. jeg frykter han faktisk blir president. I så fall blir det en katastrofe som setter en stor spiker i kista for USA i internasjonal politikk og økonomi. Kina er den nye stormakten vi i større grad må forholde oss til og "Drumph" vil bidra til et raskere maktskifte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge han oppfører seg som en drittsekk har jeg egentlig ikke noe imot at media eller andre oppfører seg som drittsekker tilbake mot ham. :shrug:

Nå skal det sies at NRK lager forholdsmessig mye mer søppel enn det andre media gjør her i Norge, uten at jeg har sett denne aktuelle saken som omtales her i tråden.

Denne dokumentaren er laget av Channel4. Skaperene bak er journalisten Matt Frei, og produsenten Ricard Sanders. Channel4 og Matt Frei har en god standing når det gjelder seriøsitet.

@herzeleid: Se hele - så får du kanskje et annet syn. Dokumentaren forteller vel så mye om "fenomet" Donald Trump.

For de som kan være interessert - link til 4 artikler om "fenomet" Donald Trump.

http://www.rollingstone.com/politics/news/how-america-made-donald-trump-unstoppable-20160224

http://www.forbes.com/sites/stevedenning/2016/02/26/understanding-trump-the-protected-and-the-unprotected/#7bfe08ae33ec

http://www.nytimes.com/2016/02/26/opinion/the-governing-cancer-of-our-time.html?_r=0

http://www.wsj.com/articles/trump-and-the-rise-of-the-unprotected-1456448550

Og Donald Trump er "livsfarlig". Han bruker retorikk etc som vi begynner å kunne sammenligne med noen europeiske land på 30-tallet. Men samtidig har han svært mange poenger som faktisk er korrekte, som de artiklene jeg linker til faktisk påpeker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm jeg så denne britiske Channel 4-produserte dokumentaren i januar, og den ble også sendt på NRK2 9. februar. Den er ikke produsert av NRK slik en lengre opp snakker om uten å ha sett den, men kritiseres skal den tydeligvis. Omtrent som John Olivers tirade som av noen blir totalt avvist pga. at mannen er komiker. Kanskje et lite sideblikk til Cosby-saken bidrar med et lite lysglimt i den sammenhengen, det er ingen automatikk i at en komiker ikke kan tas alvorlig.

Samme når noen snakker om Trump, hvor all kritikk tydeligvis anses som tegn på at den som stiller spørsmålet er gal, fanboi hos en motstander, bedriver semantikk, er dum, venstreekstremist, ondskapsfull, har en skjult agenda, eller en lang rekke andre håpløse karakteristikker. Ofte kommer det: "er det alt dere har" når noen stiller spørsmål ved Trump. Etterhvert blir "er det alt dere har" en lang rekke spørsmål om hvor egnet mannen egentlig er til å inneha en rolle hvor han får utlevert atomkodene.

Kanskje på tide å tenke litt, heller enn å bare reagere med kritiske utfall mot de som stiller spørsmålene man selv ikke stiller. Som over her, hvor flere kritiserer dokumentaren uten å faktisk ha sett den, ifølge dem selv.

Lenke til kommentar

John Oliver er ikkje akkurat ein autoritet på noko som helst. Det dei sa i dokumentaren var ikkje sant, om du leser deg litt opp på det Trump seie, og det media melder, så vil du få eit anna syn. Du kan ikkje stole på media, dessverre.

Man trenger ikke å lese seg opp på det DT sier, og sammenligne det med det media viser, ettersom man ser talene hans på video. De tingene som han kritiseres for å ha uttalt er jo beviselig det han har sagt ettersom det meste av talene ligger tilgjengelige på nett.

Ps. John Oliver er veldig dyktig til å bedrive journalistisk formidlet via satire. Som oftest reflektert, selvkritisk, grundig og rettferdig.

Det er ikke fiendtlige dokumentarer bare fordi de viser sannheten, og at den sannheten setter DT i et svært dårlig lys.

Man er mot USA sin krigføring og derfor styrter man fly inn i en bygning full av mennesker som ikke har noe direkte med krigen å gjøre.

Man er mot terrorister og skyter derfor familiemedlemmene, som ikke har noe med terror handlingen å gjøre.

Det er jo terrorisme! Det er jo helt absurd!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Denne dokumentaren er laget av Channel4. Skaperene bak er journalisten Matt Frei, og produsenten Ricard Sanders. Channel4 og Matt Frei har en god standing når det gjelder seriøsitet.

@herzeleid: Se hele - så får du kanskje et annet syn. Dokumentaren forteller vel så mye om "fenomet" Donald Trump.

For de som kan være interessert - link til 4 artikler om "fenomet" Donald Trump.

http://www.rollingstone.com/politics/news/how-america-made-donald-trump-unstoppable-20160224

http://www.forbes.com/sites/stevedenning/2016/02/26/understanding-trump-the-protected-and-the-unprotected/#7bfe08ae33ec

http://www.nytimes.com/2016/02/26/opinion/the-governing-cancer-of-our-time.html?_r=0

http://www.wsj.com/articles/trump-and-the-rise-of-the-unprotected-1456448550

Og Donald Trump er "livsfarlig". Han bruker retorikk etc som vi begynner å kunne sammenligne med noen europeiske land på 30-tallet. Men samtidig har han svært mange poenger som faktisk er korrekte, som de artiklene jeg linker til faktisk påpeker.

This. Dokumentaren er en gjennomført ærlig sak, den er ikke manipulert da jeg har sett alle de samme famøse uttalelsene han kommer trekkende med "live" ifra scenen, intervjuobjektene er heller ikke kjøpt og betalt da jeg også har hørt om flere av casene igjennom andre hold.

Jeg skjønner at man ikke tror det er sant og at man blir skeptisk til dokumentaren da det hele er så drøyt, men dessverre så er nok utrolig nok alt sammen helt sant.. Han er en populist verden ikke har sett maken til som spyr ut alt den blodtørstige mobben måtte ønske seg av ignorant retorikk. Only in America..

Man kan trøste seg med at i snitt så er det allikevel bare ca 10% av Amerikanere som faktisk pr nå oppgir at de stemmer Trump, selv om trøkket virker voldsomt nå midt i valgkampens hete, så har heldigvis brorparten av befolkningen allikevel ikke gått helt ifra vettet riktig enda.

• Liker 2
Lenke til kommentar

This. Dokumentaren er en gjennomført ærlig sak, den er ikke manipulert da jeg har sett alle de samme famøse uttalelsene han kommer trekkende med "live" ifra scenen, intervjuobjektene er heller ikke kjøpt og betalt da jeg også har hørt om flere av casene igjennom andre hold.

Jeg skjønner at man ikke tror det er sant og at man blir skeptisk til dokumentaren da det hele er så drøyt, men dessverre så er nok utrolig nok alt sammen helt sant.. Han er en populist verden ikke har sett maken til som spyr ut alt den blodtørstige mobben måtte ønske seg av ignorant retorikk. Only in America..

Man kan trøste seg med at i snitt så er det allikevel bare ca 10% av Amerikanere som faktisk pr nå oppgir at de stemmer Trump, selv om trøkket virker voldsomt nå midt i valgkampens hete, så har heldigvis brorparten av befolkningen allikevel ikke gått helt ifra vettet riktig enda.

Var litt dårlig kilde synes jeg, kan ikke ta slike "dokumentarer" seriøst i våre dager nå som man har internet. :hmm:

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...