Gå til innhold

Rimfrost

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint utsnitt og komp der treet kunne vært plassert en tanke litt mer mot venstre hvis det gyldne snitt er noe å hige etter. men der får vel smaken råde litt også.

Lys og skarphet gir farger og gode detaljer.

Skulle jeg nevne en tanke pirk så ville jeg jeg tatt 1 eller 2 mm. nede for å gi diagonalen som går ut på ramma enda litt mer markert kutt. Men som sagt - pirk.

Roar

Lenke til kommentar

Takk for all skryt.

Roar. Det gyldne snitt er jo et forhold som behager den menneskelige hjerne, og kan absolutt være noe å hige etter. Jeg er allikevel mer opptatt av dynamikken i bildene.Med det mener jeg hvordan øynene beveger seg for å betrakte bildet i sin helhet. I dette bildet er veien en viktig del av dynamikken, derfor måtte jeg "skyve" treet litt mer mot senter.

Vanligvis liker jeg å bevege meg mer fra veikanten for å finne de utsnittene jeg er ute etter, men i dette tilfellet dukket motivet bare opp rett bak en sving, bokstavelig talt.

Lenke til kommentar

Fantastisk lys og farge. Litt "tilfeldig" komposisjon. :)

Nå var ikke komposisjonen tilfeldig fra min side (innenfor de rammene jeg hadde til rådighet), om du leser svaret til Roar ovenfor, men selvfølgelig vil ting oppfattes forskjellig, heldigvis :)

Lenke til kommentar

Nå var ikke komposisjonen tilfeldig fra min side (innenfor de rammene jeg hadde til rådighet), om du leser svaret til Roar ovenfor, men selvfølgelig vil ting oppfattes forskjellig, heldigvis :)

Ja, jeg leste kommentaren til Roar. Jeg satt tilfeldig i anførselstegn nettopp derfor. Jeg skjønte at det var en overveid komposisjon, men allikevel synes jeg den er litt vag, eller ikke helt på plass. :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg leste kommentaren til Roar. Jeg satt tilfeldig i anførselstegn nettopp derfor. Jeg skjønte at det var en overveid komposisjon, men allikevel synes jeg den er litt vag, eller ikke helt på plass. :)

OK. Greit å utveksle litt synspunkter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...