H?rselsvern Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Skal levere en større oppgave i nærmeste fremtid og så en video om Ephorus plagiatkontroll som min skole bruker. I denne videoen så detekterte denne kontrollen alt som var kopiert inn i dokumentet og stemplet det som plagiat. Siden dette er en større oppgave har jeg delt opp alle kapitelene mine i enkeltdokumenter og brukt copy/paste får å få alt inn i hoveddokumentet, vil dette da komme opp som plagiat i Ephorus? Jeg kan da ikke være den eneste som har denne metoden og jobbe på? er jo umulig og få oversikt over mange tusen ord i et dokument når man skal redigere og scrolle frem og tilbake. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Hvis det er copy/paste fra nettet eller tidligere innleverte oppgaver vil ephorus detektere det, ja. Eller du kan si det på denne måten: Så lenge det er plagiat er det mulig ephorus finner det Tross alt det programmet skal. Umulig å si hva den finner i ditt dokument, da vi ikke vet hva som er i det eller hvor du har hentet fra. Endret 1. mars 2016 av Sampson Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) Altså oppgaven min er jo ikke plagiat, jeg har jo skrevet alt selv, men i individuelle dokumenter for så og copy/paste mitt eget verk inn i et nytt dokument. edit: Var av den oppfatning at ephorus oppdaget hvilke deler av dokumentet som var blitt brukt Copy/paste på.. og i mitt tilfelle er jo dette på hele dokumentet siden jeg har limt inn alt til slutt. Endret 2. mars 2016 av H?rselsvern Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Legg ved alle notater og dokumenter du har limt inn fra, problem løst. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg kan ikke legge ved en hel oppgave som vedlegg, i form av 15 mindre dokumenter. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Nei, du blir ikke tatt for plagiat ved å gjøre det slik. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Altså oppgaven min er jo ikke plagiat, jeg har jo skrevet alt selv, men i individuelle dokumenter for så og copy/paste mitt eget verk inn i et nytt dokument. edit: Var av den oppfatning at ephorus oppdaget hvilke deler av dokumentet som var blitt brukt Copy/paste på.. og i mitt tilfelle er jo dette på hele dokumentet siden jeg har limt inn alt til slutt. Å bruke copy/paste i seg selv har jo ingenting med plagiat å gjøre, eneste den sjekker er: Finnes dette noe annet sted, som studenten har kopiert fra? Da søker den på nett og i tidligere innleverte oppgaver osv. 1 Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 takk for svar. Jeg prøvde å finne ut dette selv og kom inn på en veileder for sensorer i bruk av Ephorus, og der stod det at kontrollen tok bare noen minutter. Tenkte da at dette var altfor kort tid til å søke nettet etter lignende tekster og antok at det var Copy/paste-funksjonen som ble oppdaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå