Gå til innhold

Starte bedrift- hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei, 

har lenge tenkt å starte en bedrift ved å selge importvarer. 

Jeg har lest så mye at jeg er helt borte. Så mye regler. Jeg tenker å starte enkelmannsforetak ved å kjøpe noen "test-varer" for så å selge de på finn.no, og evt. lage min egen nettbutikk. 

Noen som har ideer på om det er noe jeg i det hele tatt må gjøre før jeg kan kjøpe inn? Da tenker jeg mest på skatt o.l. I første omgang vil det koste rundt 5-6000 kr å få varene til Norge. Hvordan blir det med toll, mva og andre evt. gebyrer? 

Hilsen en lost-person

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, 

har lenge tenkt å starte en bedrift ved å selge importvarer. 

Jeg har lest så mye at jeg er helt borte. Så mye regler. Jeg tenker å starte enkelmannsforetak ved å kjøpe noen "test-varer" for så å selge de på finn.no, og evt. lage min egen nettbutikk. 

Noen som har ideer på om det er noe jeg i det hele tatt må gjøre før jeg kan kjøpe inn? Da tenker jeg mest på skatt o.l. I første omgang vil det koste rundt 5-6000 kr å få varene til Norge. Hvordan blir det med toll, mva og andre evt. gebyrer? 

Hilsen en lost-person

Lønner seg heller å eksportere nå, enn å importere.

Lenke til kommentar

Hvilke varer mener du det i praksis lønner seg å eksportere for tiden, lesles? Hvordan mener du en som vurderer å starte ENK for å selge nips kan utnytte den svake krona, egentlig?

Han kan kjøpe seg en fiskestang, fiske litt i helgene, og selge det til USA...

...Vel, det er jo det som er hele ideen bak å starte bedrift.. Å vite hva som lønner seg å eksportere. Hadde jeg visst det, hadde jeg hatt min egen bedrift nå.. Jeg har ingenting å anbefale til trådstarteren, påpekte bare at i denne tiden blir det dyrt å importere, og man tjener bedre på å eksportere. Noe han bør vurdere før han realiserer ideen sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...