BigFecup Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Dette fikk jeg for 7-8 år siden. Siden da har jeg vært hos lege, fysoterapaut, kiropraktor og "trollkjerring". Hos Kiropraktoren fikk jeg vite at jeg nesten hadde prolaps og at det var ingen bevegelse mellom 3 og 4-, og 5 og 6 virvel. Fikk behandling hos han, det virket en stund og til slutt hadde behandlingen ingen effekt. Snakket med fastlegen, hun likte ikke at jeg har vært hos kiropraktor og ville heller ikke høre på det som han hadde sagt. Jeg ble deretter sendt til fysoterapauten. Han fant ingen skader på muskler og jeg hadde sterk nakke. Han sa selv at det var ingen vits for meg å gå på behandling hos han. Snakket med fastlegen igjen, fortalte at paracet og ibux ikke virket. Fikk sterke smertestillende, disse virket helt utmerket. Men legen vil ikke at jeg skal ta disse i lengden. Ble henvist til "Raskere tilbake"-behandling. Snakket med lege, fysoterapaut og psykolog. De fant ingenting galt. Snakket med fastlegen igjen, ble henvist til MR, der så de ingenting galt. Fastlegen ga meg noen nye tabletter, men de virket bare vist jeg tok maksimum. Og vist jeg tok max, ble jeg så trøtt at jeg nesten sovnet på arbeid. Ble sent til utredning hos nevrolog på sykehuset. Han ga meg migrene- og epelepsi medisin. Ingen av de virket, ble heller dårligere. Men jeg har ikke disse smertene når jeg er gravid. Noen som kan kjenne seg igjen? Hvordan skal jeg gå videre? Kjenner meg maktesløs og jeg trenger sårt hjelp. Har et arbeid jeg må revurdere vist jeg ikke finner noe som kan hjelpe. Endret 1. mars 2016 av ull-labb Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Det skal ikke være nødvendig, men jeg tror allikevel du må jobbe litt og stå på for å komme igjennom og få en god utredning. Det er revmatologer, smerteklinikker, nevrologer og andre som kan bidra til å finne en diagnose, men problemet er å komme dit. En god utredning er innmari viktig, og like viktig kan det være med en ivrig fastlege. Det jeg ville gjort: oppsøkt en nevrolog privat, brukt lang tid på å finne frem til en erfaren nevrolog som har lang fartstid innenfor feltet. Dette for å enten bekrefte eller utelukke at det skyldes noe nevrologisk (for eksempel nevropati). Det koster litt penger, men på et tidspunkt så er helsa viktigere, og så får man evnetuelt vurdere om man vil prioritere dette og heler leve sparsomt om økonomien er trang i utgangspunktet (av erfaring). Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Prolapser er et meget enkelt forklart fenomén. Det handler om feilkompresjon av virvlene i det respektive området! Den vanligste årsaken til nakkeprolapser er at man henger med nakken. Over tid fører dette til degenerasjon av skivene. Dessverre jobber meget få med holdning, fordi de ikke er opplært til å analysere dette. Fastlegen din kritiserer kiropraktoren, men har selv ikke annet enn ibux å by på. Vennligst legg merke til hvor absurd dette er. Allikevel fant ikke kiropraktoren årsaken til problemet, da han åpenbart ikke har adressert 'hengslingen' i nakken din. For å stoppe feilkompresjon av skivene i nakken, må du slutte å henge fremover med hodet. JA det er så enkelt, også i praksis. Men gjennomføringen er ofte vanskeligere - altså det å snu på et holdningsmønster en har hatt i mange år. Lykke til. Lenke til kommentar
potetball Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Anbefaler deg å gå til en lege med spesialisering innen fysikalsk medisin. Det er eksperter på muskulatur og slike smerter. De kan også henvise deg videre til behandling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå