Gå til innhold

tips til å lage tett kork for brusflasker med rør

Anbefalte innlegg

Heisann,

Skal lage et trykkbasert dispensersystem. Har allerede investert i reduksjonsventil, manifold, tubing, magnetventiler etc.. 

Alt skal drives av en airduno. 

Har et lite problem som jeg ikke sikker på om jeg klare å løse på vettig vis. Skal lage en tett kork for brusflasker, skal lage to hull i denne korken for airfittings, og føre luft gjennom den ene, og væske ut av den andre. Har overhode ingen dreiebenk og dermed ingen muligheter for å konstruere noe slikt selv. 

prinsippet er som følger, når det kommer luft inn den ene hullet skal væsken komme ut det andre som følge av trykkøkingen.

Noen som har vært igjennom noe lignende?

For de av dere som er interessert i prosjektet kan dere søke "The Inebriator" på youtube. Skal lage noe lignende selv. Men først skal jeg fikse dette trykksystemet mitt.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg funderte på om det var mulig å lage et lite "trykk-kammer" over korken. Dermed kan trykkluften kommet inn i siden av kammeret via en fitting, og så igjennom et lite hull i korken. Vesken måtte komme ut igjennom et rør som går igjennom både korken og kammeret.

Hensikten med et slikt design er altså at du trenger bare en fitting i bruskorken. Det er del plasser hvor trykkluften kan lekke ut hvis det ikke tettes skikkelig, riktignok, og jeg vet heller ikke hvor bra et slikt design fungerer hvis flasken skal stå oppned.

Lenke til kommentar

De har også trykk på blandevann. Jeg vil heller ikke ha den ledningsremsa til å følge koppholdern pga av slitasje.

Jeg funderte på om det var mulig å lage et lite "trykk-kammer" over korken. Dermed kan trykkluften kommet inn i siden av kammeret via en fitting, og så igjennom et lite hull i korken. Vesken måtte komme ut igjennom et rør som går igjennom både korken og kammeret.

Hensikten med et slikt design er altså at du trenger bare en fitting i bruskorken. Det er del plasser hvor trykkluften kan lekke ut hvis det ikke tettes skikkelig, riktignok, og jeg vet heller ikke hvor bra et slikt design fungerer hvis flasken skal stå oppned.

tenkte å ha flasken rett vei, med rør til bunnen. På den måten blir det minst søl hvis man må bytte blandevann etter en fuktig kveld. hmm, må se kor stor de fittingan blir i forhold til ei bruskork. Har bestilt masse deler fra Kina men ikke fått de enda. Faen det blir et RÅTT prosjekt!

Sitt også å vurdere om eg skal bruke CO2 som trykk kilde, eller om eg skal finne meg en 12V kompresser eller noe sånt. CO2 blir jo det desidert lettest om jeg får tak i det, men da må man hele tiden fylle opp tanken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...