ATWindsor Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Xbox 360 elite ga jeg 2500 for for lenge lenge siden. Det er et utgiftsnivå som er latterlig lavt i forhold til pc hardware. Jeg er enig i at xbox one var for lite for sent men hva koster gaming pcer gjennom 10 år? På gaming kontra pris blir pcgameren slaktet. Er det som er rollen til konsoller En gaming-PC er billigere over tid om man spiller litt. AtW Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2016 En gaming-PC er billigere over tid om man spiller litt. AtW Si det til back loggen min.... 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Backlogger er også billigere på PC. AtW Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Jeg ser ikke hvordan. Et skjermkort som varer 4 år er dyrere enn en konsoll som var 6-8 år 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Jeg ser ikke hvordan. Et skjermkort som varer 4 år er dyrere enn en konsoll som var 6-8 år Nei, det er det for det første ikke, og for det andre er alt annet billigere, multiplayer, spill, tilbehør osv. AtW Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Hardware ytelse utviklingen har helt klart dabbet av, spesielt på x86 CPU fronten. Men også for GPU'er har utviklingen gått en god del tregere de siste årene. Det tar stading lenger tid mellom chip prosess krympingene og det blir stadig dyrere. Bare se hvor lenge 28nm prosessen har vart. Radeon 7970 var lansert i starten av 2012 og den mer eller mindre samme 28nm GPU'en er forsatt i bruk idag i Radeon 380 som et higher mid-range skjermkort. Heldigvis står nå Fin-FET 14nm og 16nm for trappene. Jeg skulle uansett ha likt å sett en "high-end" XBO (og PS4) som kjører med høyere grad AA/AF og alle spill i 1080p og 60FPS, men et mer eller mindre kontinuerlig løp med hardware oppgraderinger har jeg vanskelig med å se for meg. Et sted må man sette grensen med å kunne skalere tilbake grafikken, fysikken etc. til en standard XBO og da er man inne å snuser på PC kompleksitet mtp å sette seg inn i hardware specs for å finne ut om man kan spille et gitt Xbox spill. Flere hardware konfigurasjoner innenfor en konsoll generasjon (der alle spillene innenfor den generasjonen fungerer på alle konfigurasjonene) burde dog være fint mulig nå som man bruker nokså standard PC komponenter. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) WOW! Det hadde vært fantastisk. Da måtte jeg nok kjøpt en Xbox igjen. Det er du ikke alene om! Det finnes allerede. Det kalles Steam Box eller PC. Sistnevnte er heller ikke låst til Windows Store, noe som er et stort pluss. Endret 8. mars 2016 av Windoge Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Det finnes allerede. Det kalles Steam Box eller PC. Sistnevnte er heller ikke låst til Windows Store, noe som er et stort pluss. Jeg vil ha en 100% konsoll opplevelse. Det får jeg hverken av Steam Box eller PC. Om jeg kan få en noe kraftigere Xbox eller PlayStation i tillegg til grunn modellen i fremtiden så kan jeg kanskje legge bort PC for godt. Men en så lenge så er jeg for glad i 60 fps til å kunne gjøre det. En dag kanskje...en dag. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Det finnes allerede. Det kalles Steam Box eller PC. Sistnevnte er heller ikke låst til Windows Store, noe som er et stort pluss. Jeg vil ha en 100% konsoll opplevelse. Det får jeg hverken av Steam Box eller PC. Om jeg kan få en noe kraftigere Xbox eller PlayStation i tillegg til grunn modellen i fremtiden så kan jeg kanskje legge bort PC for godt. Men en så lenge så er jeg for glad i 60 fps til å kunne gjøre det. En dag kanskje...en dag. Hva er det som definerer konsollopplevelsen i et slikt tilfelle? AtW Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Blir ikke en 100% konsollopplevelse hvis man alikevel må vurdere systemkrav og nødvendig utstyr i hytt og pine. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Hva er det som definerer konsollopplevelsen i et slikt tilfelle? AtW Alt som det har gjort og gjør den dag idag. Blir ikke en 100% konsollopplevelse hvis man alikevel må vurdere systemkrav og nødvendig utstyr i hytt og pine. Det blir som å kjøpe et spill som fungerer på både PS3 og PS4. Og alt etter hvilke konsoll modell du har så vil du få en noe bedre ytelse og grafikk jo nyere maskin du har. Det er jo ikke snakk om at en skal forholde seg til spesifikasjoner eller oppgraderinger på linje med en PC. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Tanken min var at man får situasjoner som spill hvor det kreves oppgradering xxx eller tilleggsmodul yyy. Anbefalt GPU-modul zzz eller PS-Box model CHB-3002 eller høyere etc. Sorry. This software requires memory upgrade M$8192. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Hva er det som definerer konsollopplevelsen i et slikt tilfelle? AtW Alt som det har gjort og gjør den dag idag. Blir ikke en 100% konsollopplevelse hvis man alikevel må vurdere systemkrav og nødvendig utstyr i hytt og pine. Det blir som å kjøpe et spill som fungerer på både PS3 og PS4. Og alt etter hvilke konsoll modell du har så vil du få en noe bedre ytelse og grafikk jo nyere maskin du har. Det er jo ikke snakk om at en skal forholde seg til spesifikasjoner eller oppgraderinger på linje med en PC. Men hvis alle PS4 spill skal kunne kjøres på PS3 så vil de sette en begrensing på grafikk, gameplay fysikk og spilldesign. Kanskje f.eks ødeleggelsene av omgivelsene i Uncharted 4, som er en del av gameplayet, må skaleres såpass mye tilbake på PS3 versjonen at dem må hatt et noe annet gameplay mekanikk og level design i spillet for å få lansert spillet til både PS3 og PS4. Et sted må de sette grensen og du må da sørge for at du har en ny/kraftig nok Playstation modell til å spille et gitt spill. Som sagt så ser jeg heller for meg forskjellige hardware konfigurasjoner innenfor en konsoll "generasjon", f.eks PS4 og PS4 Elite. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 MS hadde tjent meir på å forlange at spillutviklere la inn valgmuligheter for 720/900/1080p samt 30/60 fps og at det som da skilte 720/30 fra 1080/60 var i hovedsak grafikksminke. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Hva er det som definerer konsollopplevelsen i et slikt tilfelle? AtW Alt som det har gjort og gjør den dag idag. Blir ikke en 100% konsollopplevelse hvis man alikevel må vurdere systemkrav og nødvendig utstyr i hytt og pine. Det blir som å kjøpe et spill som fungerer på både PS3 og PS4. Og alt etter hvilke konsoll modell du har så vil du få en noe bedre ytelse og grafikk jo nyere maskin du har. Det er jo ikke snakk om at en skal forholde seg til spesifikasjoner eller oppgraderinger på linje med en PC. Jeg er litt nysgjerrig på hva slags opplevelse det er du savner. Det er et oppriktig spørsmål, jeg setter pris på et oppriktig svar. Jeg tror nemlig ikke svaret ditt faktisk er "alt som det har gjort og gjør den dag i dag" AtW Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Veldig kort. Det å ikke behøve å forholde seg til noe annet en å slå på og velge et spill. Og ja en kan få til noenlignende på PC idag. Men ikke uten å gjøre X og X første. Og en blir dratt ut av den opplevelsen gang på gang av forskjellige grunner. Jeg har prøvd. PC er fantastisk. Men det eneste jeg vil ha fra PC verden er kraften. Alt annet harbjegjikkenlyst tilby forholde meg til når det kommer til å spille spill. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Veldig kort. Det å ikke behøve å forholde seg til noe annet en å slå på og velge et spill. Og ja en kan få til noenlignende på PC idag. Men ikke uten å gjøre X og X første. Og en blir dratt ut av den opplevelsen gang på gang av forskjellige grunner. Jeg har prøvd. Men synes du ikke det toget allerede har gått? Personlig vil jeg si det toget gikk for 10 år siden. Har sikkert sagt det før, men når jeg feks skulle spille titanfall på x360en, så gikk det sikkert nesten en time med diverse oppsett før jeg kom i gang. AtW Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 9. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2016 Men synes du ikke det toget allerede har gått? Personlig vil jeg si det toget gikk for 10 år siden. Har sikkert sagt det før, men når jeg feks skulle spille titanfall på x360en, så gikk det sikkert nesten en time med diverse oppsett før jeg kom i gang. AtW Konsoll har helt klart forandret seg veldig mye dem siste årene. Men selv om det er irritasjons momenter som ikke var før så er det fortsatt en konsoll jeg har lyst å spille på. Men en så lenge så blir det å veksle mellom PC og konsoll. Men det hadde vært fint å kunne slippe. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Det finnes allerede. Det kalles Steam Box eller PC. Sistnevnte er heller ikke låst til Windows Store, noe som er et stort pluss. Jeg vil ha en 100% konsoll opplevelse. Det får jeg hverken av Steam Box eller PC. Om jeg kan få en noe kraftigere Xbox eller PlayStation i tillegg til grunn modellen i fremtiden så kan jeg kanskje legge bort PC for godt. Men en så lenge så er jeg for glad i 60 fps til å kunne gjøre det. En dag kanskje...en dag. Hva er det som definerer konsollopplevelsen i et slikt tilfelle? AtW Det at du kjøper én maskinvare, og du vet at alle spillene fungerer likt på den maskinvaren. Om Microsoft endrer dette, så må du til enhver tid forsikre deg om at "konsollen" er kraftig nok til takle det du vil ha. Altså, slik en PC fungerer i dag. Det skaper også mer hodebry for utviklere. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 9. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2016 Om Microsoft endrer dette, så må du til enhver tid forsikre deg om at "konsollen" er kraftig nok til takle det du vil ha. Altså, slik en PC fungerer i dag. Det skaper også mer hodebry for utviklere. Forskjellen er at det er ville kanskje være 2 forskjellige versjoner av fks Xbox. På PC så er det tusenvis på tusenvis av forskjellige konfigurasjoner. Burde ikke by på så store utfordringer for utviklere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå