egen9 Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Hei,Jeg har en NAS fra Segate hvor jeg har klart kunstverket å glemme adminpassordet. Segate sier at jeg kan trykke på resetknappen, og gå tilbake til factoryinnstillinger, men det står ingenting om hva det gjør med dataene. Altså, om jeg resetter den, vil jeg miste alt som er lagret der? For må jeg hente ut alt kan det ta..en stund. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Nei, Seagate sier selv: "this procedure is not data-destructive" Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Nei, Seagate sier selv: "this procedure is not data-destructive" Hva er poenget med passord da? Hvis du ikke låser den inn da såklart... Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 tipper det er forskjell om man krypterer data eller ikke? vet ikke om denne NAS har den muligheten jeg, bare "tenker høyt", for vist man kan få tak i kryptert data bare ved å resette enheten så må det være historiens dårligste sikkerhetsløsning Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Hva er poenget med passord da? Hvis du ikke låser den inn da såklart... Det er jo samme problem som alle datamaskiner har - hvis du har fysisk tilgang så er passord til liten nytte. Passordet er for å beskytte mot tilgang via nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå