tss141 Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Hei.Jeg har ei søster som har en Ford Focus 2000 modell.Den står normalt parkert på sin egen parkeringsplass. 3 plasser til høyre står det en fin svart BMW. Plutselig en dag, så sto denne BMW'en parkert på feil parkeringsplass, altså parkeringsplassen rett ved siden av min søster, og motsatt vei av det den pleier å stå. (Fronten pleier å stikke ut, nå stakk den inn)Og BMW'en sin egen parkeringplass var IKKE opptatt. Slik sto de: Eieren av denne BMW'en kommer på døren til min søster og sier at han har fått en stor skrape på venstre fremdør, og mener at det er min søster som har gjort dette.Min søster har en eldre skrape på høyre side på støtfangeren som er fra en stolpe i et parkeringshus, og eieren av BMW'en mener at den kom fra at hun har kjørt borti han.Vi har målt skrapene og begge er like høye, og like høyt oppe på bilene.Nå presser han på, og vil at min søster skal signere papirer på at hun har kjørt i BMW'en, selv om hun mener at hun ikke har gjort det. Og min søster er ikke så flink til å snakke for seg, så det er ikke så lett for henne å komme videre i saken. Etter at dette har skjedd, så har BMW'en stått på sin normale plass igjen. Og ikke brukt parkeringsplassen ved siden av min søster igjen. Er dette en tilfeldighet?Hva skal vi gjøre? Skal vi gå med saken til forsikringsselskapet? Min søster sier jo at hun ikke har gjort det, men naboen er flinkere til å snakke for seg.Hvordan trer vi frem? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Har hun ikke gjort det er det jo åpenbart at hun ikke skal skrive under på noe, få noen til å vurdere skaden. Kanskje de kan si om det er lakk hun har på fangeren sin, ikke vet jeg. Bør være greit skuring iallefall. Få dere "papirer" på at det ikke er lakk ville jeg kjørt denne tullingen hardt, da det virker som han prøver å skylde en selvpåført skade på dere, det er ikke bra. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Hvis ripene er laget av Focusen så har lakken "blandet" seg. Hvis det ikke er spor etter BMW lakken på hennes bil, eller omvendt, så er det ikke hennes feil. Si at dere vil ha bevis i form av en slik test. Ring forsikringsselskapet og snakk med dem, de kan sikkert hjelpe til. Edit; Var litt sent ute der gitt Endret 1. mars 2016 av Belphegor 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 "Mener hun ikke har gjort det"... Enten har hun gjort det, eller så har hun ikke gjort det. Vi snakker om historiske faktum her, ikke opinion. Og har hun ikke gjort det, skal hun selvfølgelig ikke gå med på noen verdens ting. Det er BMW-eieren som har en jobb å gjøre. 5 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Veldig enkelt, BMW-eieren får sende inn en skademelding til sitt forsikringsselskap. Det vil føre til at din søster får et brev i posten, der må hun da benekte at noe som helst har skjedd. Det kan være lurt å ta en tur til verksted umiddelbart for å få bekreftet at de mener det er en gammel skade. Da et verksted som også gjør takst for forsikringsselskapene. 3 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Ikke skriv under noe som helst. BMW eier får ta det med sitt forsikringsselskap som event. vil kontakte din søsters selskap og deretter igjen din søster. Det er eier av BMW som har bevisbyrden i saken, det er vedkommende som må føre bevis for at det er din søster som ripet opp bilen hans. 1 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 "Mener hun ikke har gjort det"... Enten har hun gjort det, eller så har hun ikke gjort det. Vi snakker om historiske faktum her, ikke opinion. Og har hun ikke gjort det, skal hun selvfølgelig ikke gå med på noen verdens ting. Det er BMW-eieren som har en jobb å gjøre. I min verden kan dette uttrykket kan like gjerne bety: "Hun er sikker på at hun ikke har gjort det". Dette er ingen retssak der advokater skal vri og vrenge på hver eneste stavelse. 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Hvordan trer vi frem? Lar være å gjøre noe som helst til din søster mottar brev fra et forsikringsselskap, det offentlige (politi, etc) eller regning fra verksted. Og min søster er ikke så flink til å snakke for seg, så det er ikke så lett for henne å komme videre i saken.Greia her er at saken står akkurat sånn den skal stå, nemlig at din søster ikke skal betale noe. Dere trenger ikke å komme "videre". Hun trenger ikke "snakke for seg" annet enn å be fyren om å gå hvis han er inne hos henne. 1 Lenke til kommentar
tss141 Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 Takk for svar =) Skal nok få dette gjennom på en grei måte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå