fjarle Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 På utsiden er den en IBM Aptiva fra 1995 ...Denne nittitalls-PC-en har Core i7 og ekstrem «floppydisk» Lenke til kommentar
Populært innlegg Trold Skrevet 1. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 1. mars 2016 Man har satt inn nye komponenter i et gammelt kabinett..wow. 12 Lenke til kommentar
foenix Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Dette er vel ingen heksekunst? Det blir vel omtrent som å bygge inn moderne teknologi og en ny motor i en veteranbil.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Har tenkt på det samme, men med en virkelig klassiker. F.eks. en IBM XT/AT. 2 Lenke til kommentar
Arnt0r Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Er jo litt kult med slike kabinett, men er glad jeg ikke har tatt vare på mine gamle aopen-kabinett De ser jo ikke ut i måneskinn....... Lenke til kommentar
ragnarlillemark Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Jeg hadde en Olivetti-maskin som min første 386-maskin. Hadde elsket å gjøre det samme med det kabinettet! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Jeg hadde en Olivetti-maskin, og det var bare dritt. Kabinettet var ikke metall, men grå plast. Jeg har lekt med tanken på å stappe et kraftig hovedkort inn i en 90-tallsmaskin, men det må være kvalitet. Jeg hadde en Tiki 486 i metall. Bare en grå boks, men det var solid metall. Den hadde Turbo-knapp og lysende tall for prosessorhastighet. Det kunne blitt en tøff retro casemod. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Har tenkt på det samme, men med en virkelig klassiker. F.eks. en IBM XT/AT. Kjente en som hadde gjort det med en XT for 10 år siden, han hadde den på kontoret Disket stasjonen var dvd spiller. Var en del jobb siden han måtte bytte ut baksiden. Å mode en gammel atx maskin er enkelt. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Jeg husker ikke så fine kabinetter fra 1995. Spre på en litt mer beige fargetone, og ta vekk bærehåndtaket, så snakker vi kanskje nesten 1995-ish. Hvem hadde råd til IBM i 1995, annet enn bedriftene? Endret 1. mars 2016 av G Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Om jeg ikke tar så mye feil var det lignende kabinett på noen "bedriftsPCer" (eller hva det nå enn het, at man kunne kjøpe en PC gjennom jobben noe billigere enn ellers) og som ble solgt med ISDN (internett!!). Ligner en del på det kabinettet der, med unntak av håndtak. Lenke til kommentar
G Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Ja, og fargen er alt for hvit på foto, til å gi meg 90-talls assosiasjoner. Tidlig 90-tallet er for meg beige beige og atter mer beige Endret 1. mars 2016 av G 2 Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 486 DX2 var siiinsykt rå, jeg husker første gangen jeg fikk pårøve en, frem til da var det 286 det gikk i, vi hadde også en 386 på datarommet, men den var vanskelig å få tid på siden det var bare en, men 486 dx2, den bare sparka røv sammenlignet med de andre. det var ingen vei tilbake etter å ha prøvd den. mener det var Apache attack helicopter spillet het, det gikk hakkete på 286, greit på 386, og helt flytende på 486. kjøpte min første pc bare noen år senere.- 3 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Husker jeg fikk låne en 486 med 25MHz for å sy sammen hovedoppgaven i 1992. Den var skrevet med Wordperfect (DOS) og Word, og brukte Word for Windows til å sy den sammen til et dokument som ble lagret på en floppy. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Greit med noe gjenbruk i disse bruk og kast-tider, men det får være grenser. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Anbefaler at man ser den originale bildeserien, og ser på hvordan minnekortleseren fungerer... Det er en god mod, men diskettstasjonen som leser minnekort er litt prikken over i-en.... 4 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Dette er vel ingen heksekunst? Det blir vel omtrent som å bygge inn moderne teknologi og en ny motor i en veteranbil.. Det som var stilig med det var at han og konverterte floppydisken til å kunne lese minnebrikker. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Tek.no blir mere og mere itavisen http://itavisen.no/2016/02/25/gjett-innmaten-i-denne-pc-en/ Håper dette er ment som humor? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) mener det var Apache attack helicopter spillet het, det gikk hakkete på 286, greit på 386, og helt flytende på 486. kjøpte min første pc bare noen år senere.- Var det LHX Attack helicopter? Logga noen timer der selv oh... the memory lane... Endret 2. mars 2016 av Knutgrus 1 Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Med alt arbeidet på skjelettet til kabinettet, samt den geniale modifiseringa av FD stasjonen, er dette den mest imponerende modden jeg noensinne har sett. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Tek.no blir mere og mere itavisen http://itavisen.no/2016/02/25/gjett-innmaten-i-denne-pc-en/ Håper dette er ment som humor? Ikke overaskende at du IKKE forstår forskjellen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå