DONTpressESC Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Hei, Har lenge tenkt å søke utdanning innen forsvaret. I det siste så har muligheten for å søke sjøforsvaret blitt mer fristende. Jeg tenkte da å søke sjøforsvarets befalsskole, altså 2-årig og ikke UB. Jeg ble derfor litt usikker når jeg ikke ser sjøforsvarets befalsskole som en mulighet på søknadsskjemaet. Trodde sjøforsvaret tilbød 2-årig befalsskole...? Alternativene jeg kan velge på søknadsskjema er: Forsvarets etterretninghøgskole/arabisk Forsvarets ingeniørhøgskole/Telematikk Hærens befalsskole/Administrasjon, ledelse og forvaltning Hærens befalsskole/Ettårig teknisk linje Hærens befalsskole/Operativ linje Heimevernet/Utskrevet befalskurs KS gjennomgående/Ingeniørlinje KS gjennomgående/Logistikklinje KS gjennomgående/Operativlinje LBSK operativ/Force Protection LBSK operativ/Kontroll og varsling LBSK operativ/Luftvern Sjøforsvaret/Utskrevet befalskurs Luftforsvaret/Utskrevet befalskurs SKSK Bachelor i mil.stud/led. EA SKSK Bachelor i mil.stud/led. ED SKSK Bachelor i mil.stud/led. Maskin Note: Vet at jeg som ikke har gått befalsskole tidligere ikke kan søke Krigsskolen. Bilde av søkeskjema: Lenke til kommentar
duckArmy Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Alternativene ved Befalsskolen for sjøforsvaret er - såvidt meg bekjent - enten UB eller "maritime sertifikater" (for dem som allerede har "yrkesfaglig utdanning fra fag- eller høyskole med teorigrunnlag til å løse maritime sertifikater D1 eller M1").Sjøkrigsskolen tar imot folk til gjennomgående krigsskole på enkelte av fagretningene sine, altså en pakke med befalskurs + krigsskole = bachelor og fire pliktår. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå