Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Termostat funker ikke på (ikea) komfyr

Anbefalte innlegg

Termostaten fungerer ikke lengre på komfyren. Den skrur seg på, men det kommer ingen varme. Utleierne - hvis man kan kalle de svindlerne det - mener dette er vårt ansvar og vi må selv ordne og betale for evt. reparasjon/ny.
Noen som vet noe om slikt? Hva kan det være? Kan det fikses og hvor mye av sparepengene må vi miste eller gå i gjeld for? Antar det er ikea siden det hvert fall er noe billige greier (billig for et, tydeligvis lukrativ eiendomsfirma men sikkert mye for oss dødelige..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det trenger ikke være termostaten, det kan være brudd i elementet. Eller bare en løs ledning.

Komfyren må åpnes så man kommer til for å måle spenninger. 

Hva betyr brudd i elementet? Med løs ledning, mener du til bryteren eller til veggen? (Jeg har lenge vært bekymret for bryterne, de er så sitter så rart. De glir ikke som på nye ovner, men hakker liksom når man vrir på dem, og må justeres veldig for "treffe" rett... ). Kan lett se for meg at noe ved selve bryteren har løsnet. Men jeg kan ikke se for meg at dette er lett eller billig å fikse.

Hvor gammel er den? Er den mindre enn 5 år, er det vel reklamasjon, og Ikea må gi deg ny..?

Det vet jeg ikke. Men kan spørre neste gang jeg får audiens med eiendomsfirmaet..

Lenke til kommentar

Hvor gammel er den? Er den mindre enn 5 år, er det vel reklamasjon, og Ikea må gi deg ny..?

Hvis den er kjøpt av utleier for å brukes ifm utleie, så er det ikke et forbrukerkjøp. Da gjelder kjøpsloven og det er 2 års reklamasjonsrett hvis ikke annet er avtalt.

Lenke til kommentar

fulgte komfyren med leiligheten? i så fall er det nok utleier som må dekke ny. hva står i kontrakten om dette?

regner med at dette er en standard frittstående komfyr, de er ikke så ille i pris. jeg kjøpte nylig en ny Gorenje-komfyr til utleieleiligheten min, og da ga jeg vel ca 5000, men du får de helt ned i 2000. Ser at ikea har en veldig enkel innbygningsovn til 1250,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...