bosannes Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Kjører til vanlig Windows XP på hoved-pcen og nå har jeg funnet et gammel maskin som jeg la inn Mandrake 9.1 på. Er det mulig å dele filer mellom maskinene på en enkel måte (åpen tilgang)? Slik at linux-maskina feks dukker opp i Microsoftnettverket og mine nettverksteder? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Ta en titt på Samba! Lar deg sette opp deling av filer og skrivere på Linux maskiner. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 kan samba også brukes med windows? Lenke til kommentar
DotCom Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Samba kan brukes til å dele linux mapper med en windowsmaskin, slik at windowsmaskinen kan gå inn i mappa på vanlig måte via Mine nettverkssteder. Skal du gjøre tilsvarende med en windowsmaskin, velger du bare å dele mappa. Høyre musetast på mappa, og velg deling... Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Samba kan brukes til å dele linux mapper med en windowsmaskin, slik at windowsmaskinen kan gå inn i mappa på vanlig måte via Mine nettverkssteder. Skal du gjøre tilsvarende med en windowsmaskin, velger du bare å dele mappa. Høyre musetast på mappa, og velg deling... hva med motsatt vei+ (bla i Windows-mapper i linux) Lenke til kommentar
skravlekaspar2000 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Ved å bruke smbmount: http://rtfm.dyndns.info/tips/2000/04/30/26.shtml eller mount kommandoen, noe slik som dette: mount -t smbfs //MASKIN/SHARE /dirpålinuxmaskin, tips: google dette. typisk faq-spørsmål sk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå