Gå til innhold

Har Windows 10: Får ikke hentet oppdateringer. Kan dette endres, i stedet for evig kø?

Anbefalte innlegg

Dette handler ikke om å få Windows 10. Windows 10 er installert.

Har Windows 10 og ved å gå inn på oppdateringer, så kommer liste med diverse sikkerhetsoppdateringer.

Det står bare venter på nedlasting, på de ulike oppdateringene. På tidligere Windows kunne man styre at jeg vil ha oppdateringene nå.

Har mobilt internett hjemme. Når jeg har den bærbare på vanlig bredbånd av og til, så benytter jeg muligheten til å hente større oppdateringer. Det gikk fint med Windows 7 hvor man kunne velge å laste ned oppdateringer når man ville. Windows 10 ser ut til å laste ned oppdateringer når det passer seg på vanlig bredbånd.

Det å vente lenge på nedlasting er sikkert greit om man kan la maskinen stå på i timer i løpet av dagen, med vanlig bredbånd.

Til orientering: Windows defender oppdaterer seg umiddelbart, som den skal, og Windows 10 er aktivert og gyldig m.m. På hvordan oppdateringer skal leveres har jeg merket på "PCer på det lokale nettverket, og PCer på Internett".

Når jeg googler om temaet, så kommer bare masse om hvordan få Windows 10 oppdatering på din PC.

Hilsen en som er lei av evig "Venter på nedlasting".

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at datamaskinen ble koblet til vanlig bredbånd via wifi. Sjekk at wifi tilkoblingen ikke er satt som forbruksmålt (datamaskinen må være tilkoblet det aktuelle aksesspunktet).

http://www.pcworld.com/article/2953132/windows/set-windows-10s-wi-fi-connections-as-metered-to-download-forced-updates-at-your-own-pace.html

Oppdateringer kan bli blokkert av malware. Kjør en skann med Malwarebytes Anti Malware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...