occurrence Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg har lest noen artikler skrevet på http://www.digitalkamera.no, men jeg synes det er vanskelig å bestemme seg for hvilket kamera jeg ønsker å ha. Jeg skulle hatt et digitalkamera som gjør det lett å importere filer i Windows XP samt at bildekvaliteten er brukbar helst med zoom funksjon. Jeg ønsker ikke å gi noe særlig over 3000,- inkl moms. Har dere noen anbefalinger? Jeg skal ikke bruke det til noe spesielt avansert, mest til familie bilder etc. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Et godt utgangspunkt er jo prisguiden til digitalkamera.no: http://prisguide.digitalkamera.no/vis_kate...i=digitalkamera Allerede det første kameraet, Olympus C-1, er et ganske greit kamera. Det koster fra 1841 kroner. Selv ville jeg nok valgt å gå opp litt i pris, og fått minst 2 Megapiksler. Fujifilm FinePix A201 koster fra kr. 2493. Dette er et veldig nytt kamera, og vil neppe ha XP-problemer. Bill Gates brukte et Fujifilm-kamera når han skulle demonstrere funksjonaliteten i XP når han lanserte operativsystemet. Du burde imidlertid være forsiktig med å benytte deg av XP's innebygde funksjoner for bildebehandling mv., da disse bla. kan ødelegge bildenes EXIF-data. MLW Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 EXIF-data ødelegges også av andre bilderedigeringsprogram, avhengig av hva man gjør med bildet. Derfor er det en god regel og alltid arbeide med kopier av filene. skarsk Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Paint Shop Pro støtter ikke EXIF i det hele tatt mens Photoshop 6.01 og nyere tar vare på EXIF informasjonen ved gjentatt editering av bildet. -flff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå