andnet Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Har nettop kjøpt ny pc, satt den sammen og skrudde på: Første gangene gikk det fint, gikk inn i bios og sånt. Kom en feilmelding i starten: "CPU is unworking or have been changed, check CPU softbios". Gikk inn i bios og sjekka men alt såg fint ut, ingen OC eller noe sånt. (CPU temp=32 grader) Gikk videre for å installere s-ata harddisk, men alt låste seg. Prøve ctrl-alt-del, men det funka ikke så jeg brukte restart-knappen. Det merklige var at maskina slo seg av når jeg brukte restart-knappen... Prøvde å sku på, men pc`n var plutselig livløs etter dette stuntet til restart-knappen. Det kommer et lite rødt lys på hk (indikator for at strøm er tilkoplet) når strømforsyning er i, men når jeg prøver å skru på maskina kommer det bare 1/2 sek grønt lys (indikator for på at maskina er på). Har prøvd å ta ut alt av harddisk/cd-rom, sette inn ram/skjermkort på nytt, men ingenting funker. Det grønne lyset blinker (ett blink) bare første gangen jeg setter inn strømkabel og skur på. Må liksom dra ut kabelen og sette inn på nytt for at det grønne lyset skal blinke når jeg skur på. edit: s-ata kabelen lyser det samme 1/2 sekundet som det grønne lyset. Har tatt ut batteriet nå for å se om det kan ha noe innvirkning... Sånn det ser ut for meg, så er det enten hk eller strømforsyning som streiker... mange takk for alt av innlegg - andnet Endret 19. november 2003 av andnet Lenke til kommentar
Thsan Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Prøv å koble til det som er nødvendig som en hardisk, hovedkortet og cdromen eller disket stasjon. Har hatt et problem som ligner men det gikk greit når jeg prøvde med får ting som var kobla til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå