henrikwl Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Hvilke er disse? Har til gode å finne noen som både er gebyrfrie på uttak, og som heller ikke tar 1,75% i vekslingsgebyr på alle transaksjoner... Med f.eks Trumf Visa får du jo 1% tilbake så i realiteten betaler du her kun 0,75 % i gebyr. Er det dette du kalle nesten gebyrfritt? SR-Bank MasterCard er gebyrfritt ved varekjøp i innland og utland. Valutapåslaget på 1,75% er det kredittkortselskapet og ikke banken som tar, så det slipper du aldri unna uansett hvilket kort du har. Og kontantuttak med kredittkort er grisedyrt både i innland og utland - aldri, aldri ta ut kontanter med kredittkort med mindre du er absolutt nødt. 1 Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Hvilke er disse? Har til gode å finne noen som både er gebyrfrie på uttak, og som heller ikke tar 1,75% i vekslingsgebyr på alle transaksjoner... Med f.eks Trumf Visa får du jo 1% tilbake så i realiteten betaler du her kun 0,75 % i gebyr. Er det dette du kalle nesten gebyrfritt? SR-Bank MasterCard er gebyrfritt ved varekjøp i innland og utland. Valutapåslaget på 1,75% er det kredittkortselskapet og ikke banken som tar, så det slipper du aldri unna uansett hvilket kort du har. Og kontantuttak med kredittkort er grisedyrt både i innland og utland - aldri, aldri ta ut kontanter med kredittkort med mindre du er absolutt nødt. Aldri si aldri... Varekjøp med kortet er gebyrfritt, og reiser du i utlandet, tar vi heller ingen gebyrer om du tar ut kontanter i minibank. Det er grunnen til at jeg bruker Norwegian-kort. K 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Hvilke er disse? Har til gode å finne noen som både er gebyrfrie på uttak, og som heller ikke tar 1,75% i vekslingsgebyr på alle transaksjoner... Med f.eks Trumf Visa får du jo 1% tilbake så i realiteten betaler du her kun 0,75 % i gebyr. Er det dette du kalle nesten gebyrfritt? SR-Bank MasterCard er gebyrfritt ved varekjøp i innland og utland. Valutapåslaget på 1,75% er det kredittkortselskapet og ikke banken som tar, så det slipper du aldri unna uansett hvilket kort du har. Og kontantuttak med kredittkort er grisedyrt både i innland og utland - aldri, aldri ta ut kontanter med kredittkort med mindre du er absolutt nødt. Aldri si aldri... Varekjøp med kortet er gebyrfritt, og reiser du i utlandet, tar vi heller ingen gebyrer om du tar ut kontanter i minibank. Det er grunnen til at jeg bruker Norwegian-kort. K Kun lokal valuta, ikke at det er noen grunn til å ta ut annen valuta.. og du slipper ikke unna valutapåslaget på 1.75% Lenke til kommentar
Harley Davidson Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) Som en tommelfingerregel har jeg, at kredittgrensen skal aldri være høyere enn at ikke jeg en gitt måned kan klare å nedbetale hele gjelden i ett avdrag. Derfor setter jeg ned grensene mine til det jeg kan skyte inn og nedbetale i ett avdrag. Kredittkort er ikke lønnsomme hvis du må nedbetale over flere puljer.. Endret 2. mars 2016 av Triumph Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Kun lokal valuta, ikke at det er noen grunn til å ta ut annen valuta.. og du slipper ikke unna valutapåslaget på 1.75% Valutapåslaget er det utsteder av kortet som bestemmer. Det kan i teorien være 0%. F.eks har Statoil mastercard 2% påslag. Lenke til kommentar
tvv Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 det finnes i dag kredittkort som er nesten gebyrfrie ved betaling i terminal også i utlandet. Hvilke er disse? Har til gode å finne noen som både er gebyrfrie på uttak, og som heller ikke tar 1,75% i vekslingsgebyr på alle transaksjoner... Med f.eks Trumf Visa får du jo 1% tilbake så i realiteten betaler du her kun 0,75 % i gebyr. Er det dette du kalle nesten gebyrfritt? Norwegian har ikke gebyr på kontantuttak med kredittkort i utlandet. Visa legger på 1,75% dårligere kurs når du bruker det i utlandet, så det blir du ikke kvitt på noen kort. K Norwegian beregner rente fra første dag på uttak av kontanter, men riktignok ikke noe gebyr i tillegg! Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 det finnes i dag kredittkort som er nesten gebyrfrie ved betaling i terminal også i utlandet. Hvilke er disse? Har til gode å finne noen som både er gebyrfrie på uttak, og som heller ikke tar 1,75% i vekslingsgebyr på alle transaksjoner... Med f.eks Trumf Visa får du jo 1% tilbake så i realiteten betaler du her kun 0,75 % i gebyr. Er det dette du kalle nesten gebyrfritt? Norwegian har ikke gebyr på kontantuttak med kredittkort i utlandet. Visa legger på 1,75% dårligere kurs når du bruker det i utlandet, så det blir du ikke kvitt på noen kort. K Norwegian beregner rente fra første dag på uttak av kontanter, men riktignok ikke noe gebyr i tillegg! Nei, ikke i utlandet. Tar du ut kontanter i norge tar de renter fra uttak, men ikke i utlandet. https://www.banknorwegian.no/Prisliste#Kredittkort K 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=669565&st=0 Anonymous poster hash: a1950...5e5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå