FaenTaFarenDin Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 er 17 år og vil begynne å jobbe i en matbutikk fordi jeg trenger masse penger. derfor må jeg starte så fort så mulig, men jeg vet ikke hvordan jeg skal skrive en jobbsøknad hvordan? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) En god start: https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Arbeidsledig+og+jobbsoker/Jobbsokertips Det er forresten beinhard konkurranse om jobbene i matforretningene for tiden. De drukner i jobbsøknader selv om de ikke har lyst ut en eneste stilling. Du bør vurdere personlig oppmøte fremfor vanlig søknad. Endret 29. februar 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
FaenTaFarenDin Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) En god start: https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Arbeidsledig+og+jobbsoker/Jobbsokertips Det er forresten beinhard konkurranse om jobbene i matforretningene for tiden. De drukner i jobbsøknader selv om de ikke har lyst ut en eneste stilling. Du bør vurdere personlig oppmøte fremfor vanlig søknad. hva syns du om denne søknaden: søknad som medarbeider jeg viser til samtale med per ved ********** og ønsker med dette å søke på stillingen mitt navn er **********, jeg er 17 år og går på ********** vgs jeg er en hyggelig ung mann med pågangsmot som ønsker å tjene noen kroner. siden jeg er intressert i mat og er glad i mennesker så er jobben som ansatt hos dere perfekt for meg jeg kan jobbe tirsdager, torsdager og lørdager kl. 18-21 vedlagt finnes min cv, ta gjerne kontakt på telefon ********** jeg ser fram til å høre fra dere med vennlig hilsen, ********** alt som står her er tull selvfølgelig, men jeg trenger den jobben ser den søknaden bra ut? Endret 1. mars 2016 av FaenTaFarenDin Lenke til kommentar
Shi Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Det at du er under 18, vil nok gjøre det ganske vanskelig med å få deg jobb i en matbutikk. Men, bare å prøve. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Få gramatikken og det der i orden. Stor bokstav først i setninger, punktum på slutten og for guds skyld ikke skriv navnet til noen med liten forbokstav. Det kan virke fornermende. Det er flusst av maler for jobbsøknader du kan se på hvis du søker litt på google. 1 Lenke til kommentar
FaenTaFarenDin Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 Få gramatikken og det der i orden. Stor bokstav først i setninger, punktum på slutten og for guds skyld ikke skriv navnet til noen med liten forbokstav. Det kan virke fornermende. Det er flusst av maler for jobbsøknader du kan se på hvis du søker litt på google. tror du den søknaden gir meg jobb? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Få gramatikken og det der i orden. Stor bokstav først i setninger, punktum på slutten og for guds skyld ikke skriv navnet til noen med liten forbokstav. Det kan virke fornermende. Det er flusst av maler for jobbsøknader du kan se på hvis du søker litt på google. tror du den søknaden gir meg jobb? Hvor i landet er dette snakk om? Bygda? tettstrøk i bergen, oslo? Lenke til kommentar
FaenTaFarenDin Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 Få gramatikken og det der i orden. Stor bokstav først i setninger, punktum på slutten og for guds skyld ikke skriv navnet til noen med liten forbokstav. Det kan virke fornermende. Det er flusst av maler for jobbsøknader du kan se på hvis du søker litt på google. tror du den søknaden gir meg jobb? Hvor i landet er dette snakk om? Bygda? tettstrøk i bergen, oslo? Skien Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Få gramatikken og det der i orden. Stor bokstav først i setninger, punktum på slutten og for guds skyld ikke skriv navnet til noen med liten forbokstav. Det kan virke fornermende. Det er flusst av maler for jobbsøknader du kan se på hvis du søker litt på google. tror du den søknaden gir meg jobb? I byer, tvilsomt. Litt ute på landet muligens. Uansett så viser søknaden at du har lagt minimalt med innsats i den, med andre ord et forferdelig dårlig førsteinntrykk. Stiller også spørsmålstegn til hvordan du skal tjene masse penger med tre timers jobb tre dager i uken. Lenke til kommentar
FaenTaFarenDin Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 Få gramatikken og det der i orden. Stor bokstav først i setninger, punktum på slutten og for guds skyld ikke skriv navnet til noen med liten forbokstav. Det kan virke fornermende. Det er flusst av maler for jobbsøknader du kan se på hvis du søker litt på google. tror du den søknaden gir meg jobb? I byer, tvilsomt. Litt ute på landet muligens. Uansett så viser søknaden at du har lagt minimalt med innsats i den, med andre ord et forferdelig dårlig førsteinntrykk. Stiller også spørsmålstegn til hvordan du skal tjene masse penger med tre timers jobb tre dager i uken. jeg fant den søknaden på google Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Du kan nok med fordel være mindre spesifikk på når du kan jobbe. Det å skrive at du er skuleelev burde holde lenge sidan det då er forholdsvis innlysande at du kan jobbe i helgene og om kveldane. Når du går hardt ut og seier at du kun kan jobbe tre bestemte dagar og kun i tre timar fram til eit fast tidspunkt så gjer du det svært vanskelig for arbeidsgiver å få deg inn i ein vaktturnus. Faren er derfor veldig stor for at din søknad går direkte til nei-bunken fordi det er for arbeidskrevande å legge til rette arbeidstida for deg. Slik som du setter opp tidspunktet for jobbing mellom kl 18 og 21 så betyr det at du ikkje kan jobbe til stengetid i mange butikkar. Sjølv om butikken stenger kl 21 så vil ikkje arbeidsdagen være over før ein har gjennomført stenge og avlåsningsrutinane til butikken. Skriv at du vil ha jobben, og at du er skuleelev. Når du då etterpå får jobben så takker du ja eller nei til dei vaktene som blir tilbudt. Dersom du er så låst på arbeidstidspunkt så er det sjølvsagt veldig ryddig av deg å opplyse arbeidsgiver om det med ein gong, men det er mykje lurare å ikkje oppgi slike begrensningar i søknaden, og heller la dette være noke som du meddeler på jobbintervjuet. Det er nok ingen som kjem til å sette deg opp som ringevikar dersom du stort sett ikkje kan møte opp. Ellers så er alderen din ei hindring på matvarebutikkar sidan du ikkje kan selge alkohol, tobakk eller legemidlar åleine. Det vil derfor auke sannsynlegheita for å få deg jobb betrakteleg dersom du ser meir på liknande jobbar som ikkje selg slike produkt. Klesbutikkar, jernvareforhandlarar, osv vil ikkje trenge å ta slike hensyn til formelle aldersgrenser, så då kan det være langt enklare å få seg jobb der. Tilsvarande bør du også søke andre jobbar. Kva med å søke jobb som assistent på ein sjukeheim eller PU-bolig? Særlig i PU-boligar så kan det være ein fordel at du er ein 17 år gamal gut dersom nokon av brukarane er i omtrente samme alder. Det er heller ikkje mange gutar som søkar slike jobbar, så det vil også gi deg eit fortrinn. Lenke til kommentar
FaenTaFarenDin Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 Du kan nok med fordel være mindre spesifikk på når du kan jobbe. Det å skrive at du er skuleelev burde holde lenge sidan det då er forholdsvis innlysande at du kan jobbe i helgene og om kveldane. Når du går hardt ut og seier at du kun kan jobbe tre bestemte dagar og kun i tre timar fram til eit fast tidspunkt så gjer du det svært vanskelig for arbeidsgiver å få deg inn i ein vaktturnus. Faren er derfor veldig stor for at din søknad går direkte til nei-bunken fordi det er for arbeidskrevande å legge til rette arbeidstida for deg. Slik som du setter opp tidspunktet for jobbing mellom kl 18 og 21 så betyr det at du ikkje kan jobbe til stengetid i mange butikkar. Sjølv om butikken stenger kl 21 så vil ikkje arbeidsdagen være over før ein har gjennomført stenge og avlåsningsrutinane til butikken. Skriv at du vil ha jobben, og at du er skuleelev. Når du då etterpå får jobben så takker du ja eller nei til dei vaktene som blir tilbudt. Dersom du er så låst på arbeidstidspunkt så er det sjølvsagt veldig ryddig av deg å opplyse arbeidsgiver om det med ein gong, men det er mykje lurare å ikkje oppgi slike begrensningar i søknaden, og heller la dette være noke som du meddeler på jobbintervjuet. Det er nok ingen som kjem til å sette deg opp som ringevikar dersom du stort sett ikkje kan møte opp. Ellers så er alderen din ei hindring på matvarebutikkar sidan du ikkje kan selge alkohol, tobakk eller legemidlar åleine. Det vil derfor auke sannsynlegheita for å få deg jobb betrakteleg dersom du ser meir på liknande jobbar som ikkje selg slike produkt. Klesbutikkar, jernvareforhandlarar, osv vil ikkje trenge å ta slike hensyn til formelle aldersgrenser, så då kan det være langt enklare å få seg jobb der. Tilsvarande bør du også søke andre jobbar. Kva med å søke jobb som assistent på ein sjukeheim eller PU-bolig? Særlig i PU-boligar så kan det være ein fordel at du er ein 17 år gamal gut dersom nokon av brukarane er i omtrente samme alder. Det er heller ikkje mange gutar som søkar slike jobbar, så det vil også gi deg eit fortrinn. den søknaden der er fra google Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Det er ikke søknaden i størst grad som gir deg jobb når du er så ung, det er hvordan du ter deg på et intervju og hvordan sjefenes førsteinntrykk om deg som person er, som vil gi deg en jobb. Når du kommer deg videre med skole og erfaring du kan skrive inn så vil søknaden veie tyngre. Jeg antar at du snakker høyt siden du bruker større bokstaver og fet skrift, prøv å kontroller volumet når du snakker 2 Lenke til kommentar
FaenTaFarenDin Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 Det er ikke søknaden i størst grad som gir deg jobb når du er så ung, det er hvordan du ter deg på et intervju og hvordan sjefenes førsteinntrykk om deg som person er, som vil gi deg en jobb. Når du kommer deg videre med skole og erfaring du kan skrive inn så vil søknaden veie tyngre. Jeg antar at du snakker høyt siden du bruker større bokstaver og fet skrift, prøv å kontroller volumet når du snakker har du en jobbsøknad? finner ingen brae på google Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Skriv den selv, gjerne med hjelp av dine foreldre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå