ekwathne Skrevet 29. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2016 Hei Har formatert og reinstallert Windows 7 på to bærbare maskiner for mine foreldre. Når jeg velger å se etter oppdateringer til Windows blir den bare stående å søke i evigheter uten resultat. Noen enkel fiks? Forsøkt å google litt, men finner stort sett 5-6 år gamle tråder så velger å spørre her først. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2016 Det kan ta MANGE timer. Skulle oppdatere en PC for litt siden der siste WinUpdate var fra november 2014, jeg ventet i ca 4 timer så måtte jeg hjem. Heldigvis var den ferdig med å søke dagen etter Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 29. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2016 Hei Har formatert og reinstallert Windows 7 på to bærbare maskiner for mine foreldre. Når jeg velger å se etter oppdateringer til Windows blir den bare stående å søke i evigheter uten resultat. Noen enkel fiks? Forsøkt å google litt, men finner stort sett 5-6 år gamle tråder så velger å spørre her først. Gi det natta du, det tar sin tid.... Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 29. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) Du kan prøve følgende i CMD (MERK AT DU MÅ VÆRE I ADMINISTRATORMODUS (HØYREKLIKK PÅ CMD IKONET, OG KLIKK "ÅPNE SOM ADMINISTRATOR)) net stop wuauserv.exenet start wuauserv.exe exit Dette skal stoppe Windows Update tjenesten, forså å starte den opp igjen. Restart maskinen etter at du har gjort dette Endret 29. februar 2016 av Isak Dombestein Lenke til kommentar
toreae Skrevet 29. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2016 Ofte legger oppdatering 100% beslag på en kjerne. Er mange treff på dette om man googler. Så mange slår av automatisk oppdatering. Det jeg gjør jeg også, tar oppdatering manuelt, gjerne over natten. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2016 Ok, takk for svar, får bare ta tiden til hjelp da. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. april 2016 Rapporter Del Skrevet 17. april 2016 Min brukte 12 timer på å søke seg ferdig etter fersk install. Lenke til kommentar
111TCYAB Skrevet 1. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2017 Hei, tror jeg har samme problem. Har montert ny SSD i en stasjonær, installert Windows 7 Home 64 fra DVD plate som fulgte med når jeg kjøpte i 2012. Alt funker fint men når jeg forsøker å oppdatere med Windows Update blir den aldri ferdig. Sist så den etter oppdateringer i over 48 timer uten å være ferdig da jeg skrudde av pc. http://www.digi.no/artikler/gjor-en-slutt-pa-oppdateringsmarerittet-i-windows-7/347940 Har også forsøkt guiden i linken over, etter å ha lastet ned og jeg bekrefter at jeg godtar innstallasjonen åpner Windows Update som aldri blir ferdig. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2017 Jeg har hatt lignende problem (omtalt i annen tråd) Har funnet en Windows-fix som løste problemet med at Update "hang seg" Fixen heter KB947821 (filen/programmet er 538 mb (jeg valgte å laste ned på maskin, fremfor å åpne/kjøre filen "online") https://support.microsoft.com/nb-no/kb/947821 --------------------------------------------------------------------------------------------------------- (for ordens skyld, jeg hadde i forkant prøvd å løse update-problemet med denne: https://support.microsoft.com/en-us/instantanswers/512a5183-ffab-40c5-8a68-021e32467565/windows-update-troubleshooter Den rettet en del feil, men altså ikke alle. Men kjør dette først, så blir rekkefølgen i tingene lik den jeg gjorde) ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Aller først, slå av automatiske oppdateringer, før man begynner (og restart pc'n) Når alt er gjennomført og ferdig, så velger du "se etter oppdateringer" manuelt i kontrollpanel. I mitt tilfelle fungerte Update kjapt etterpå å hentet 24 oppdateringer. Lenke til kommentar
111TCYAB Skrevet 2. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2017 Tusen takk for hjelpen! Har utført følgende som "Mr.M" beskriver over. Windows update har nå gått i 2,5 timer uten å komme i mål, hadde troen men begynner å tvile nå Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2017 Husk at KB947821 er på hele 538 MB å bruker i seg sjøl en god del tid på å Installere seg og søke gjennom harddisken. Men hvis du mener 2,5 timer på å se etter oppdateringer (altså manuelt igangsatt) etter at alt var ferdig, ja da spørs det om fix'en fungerte hos deg. Ingen pc'er er helt like eller har samme "problematikk", for å si det sånn. Lenke til kommentar
111TCYAB Skrevet 2. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2017 Oppdatering går fortsatt, vi får se hva status blir 3,11 timer nå ... Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 2. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2017 For ny install av Win7, bør du laste ned windows 7 convenience rollup. Les mer her: http://www.digi.no/artikler/gjor-en-slutt-pa-oppdateringsmarerittet-i-windows-7/347940 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå