Azzthetics Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Hei! Jeg skal velge barnvern-studiet til etter sommeren. Har bestemt meg for å ta en mastergrad, og deretter prøve å fikse et privat institusjon. Er dette sannsynlig? Isåfall, hvordan burde man gå framover? Lenke til kommentar
fjernto Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Skal vi starte et barnehjem tilsammans? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Hva mener du med "Er dette sannsynlig"? Du har lov til å opprette en privat institusjon, men du må nok forholde deg til et omfattende lovverk i forhold til helsepersonell, barn, personopplysninger og andre ting. Du er også avhengig av at kommunen(e) er villig(e) til å kjøpe tjenester av virksomheten din, som kan være vanskelig å overbevise dem om. Du bør også være forberedt på næringsgrunnlaget ditt kan endre seg ved kommunevalgene hvert fjerde år fordi ulike partier og politikere har veldig ulike ideer om hvilke tjenester det er greit å kjøpe av private tilbydere. Lenke til kommentar
fjernto Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Tror først du skal fokusere på å ta bachelor, skaffe deg erfaring og se hvordan du liker deg i jobben. Hvordan kan du vite at dette er drømmejobben uten engang å tatt utdanningen? Virker lite gjennomtenkt disse tankene, men jeg liker det. Send meg kontonummeret ditt, så kan jeg sette inn ett rikelig beløp som står låst på konto fram til du starter opp en institusjon. Lykke til og tommel, langefingrer, pekefingrer og lillefingrer opp til værs. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Det er nok ikkje nødvendigvis usannsynleg, men det er to åpenbare problem for denne planen. Fyrst og fremst så må du finne ein kommune/region som er åpne for å privatisere heile eller delar av barneheimstjenesta. Utfordring nummer to er at når du skal starte noke eige rett etter utdanninga så kreves det oppstartkapital. Skal du starte ein barneheim (eller ei anna virksomheit) så må du ha kapital nok til å skaffe deg både eit lokale og nødvendig utstyr og personal. Dette kan det være utfordrande å få til når du kjem heilt fersk ut frå universitetet. Men har du oppsparte midlar eller kontakter som kan hjelpe deg med investeringane så er det sjølvsagt ikkje eit stort problem. Eg ville nok uansett ha satsa på å få meg ein jobb i ein offentleg barneheim slik at eg fikk litt erfaring i nokre år før eg hadde starta noke sjølv. Berre det å få politikarane i kommuna til å ville inngå avtale med deg om barneheimsdrifta vil nok være langt enklare om du har litt erfaring å vise til. Lenke til kommentar
Ina Charlotte Skrevet 1. juni 2020 Del Skrevet 1. juni 2020 Nå? Hvordan gikk det?! Ble du sosionom? Hjalp @fjernto deg? jeg er i samme tanker , begynner på sosionom studie til høsten ?✊ //ina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå