Gå til innhold

Sommerjobb 2016

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 16 som gjerne vil begynne å jobbe. Er ikke så veldig frampå, så er litt nervøs for å gå inn i en butikk/arbeidsplass for å spørre om jobb. Lurte derfor på om noen av dere visste om noen nettsider hvor de lyser ut jobber på Sørlandet. Eller om dere kjenner noen i Lillesand området som trenger ekstra hjelp i sommer.
Blir veldig glad for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Det enkleste å gjøre er å ringe eller sende en mail. Mail er det enkleste, men du får kanskje bedre respons ved å ringe eller spørre direkte. Det viktigste når det kommer til å få seg jobb er å ha kontakter. Jeg har hatt flere sommerjobber hvor jeg ikke trengte å løfte en finger for å få jobben pga gode kontakter. Hør med alle slektninger og kjenninger om de vet av noe. Kanskje du kjenner noen som eier en bedrift hvor du kan jobbe.

Lenke til kommentar

Flere kommuner lyser ut sommerjobber, eksempelvis innenfor helsesektoren eller innenfor drift og vedlikehold. Det kan være en grei inngangsportal til arbeidslivet. Videre er kontakter viktig. Kjenner du noen som kan gi deg jobb? Det er selvsagt mulig å få seg jobb uten kontakter, men det blir ofte enklere å få seg jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...