inderen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Hei Jeg vil gjerne søke på førerkort og vil ha det så snart som mulig. Men vet ikke hvordan. Kan Noen hjelpe meg å finne en veldig bra trafikkskole med rimelige pris i nærheten av Stovner. Er pakke bra eller ... Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Har du øvelseskjørt noe før? Har du spart opp 20 000+? Det er egentlig bare å begynne med å ta trafikalt grunnkurs, kjapper du deg så rekker du å få med mørkedemo før sommeren. Om du ikke har kjørt noe før og skal lære deg å clutche når du tar skoletimer, så kommer det til å bli meget dyrt. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Det å velge kjøyre- lærar og skule har også litt med personleg kjemi å gjere, så det kan være lurt å stikke innom dei aktuelle kjøyreskulane for å møte læraren og sjå litt på prisane. Dersom du er ute etter intensivkurs så kan det også være fornuftig å sjå etter kjøyreskular utanfor Oslo, det kan fort være ein del å spare på å reise ut av Oslo i ei veke eller to for å ta eit intensivkurs. Ellers så må du også vurdere litt om du er flink nok til å henge med på eit intensivkurs, om du ikkje har kjøyreerfaring frå før så vil du nok få meir ut av å ta ein og ein kjøyretime. Lenke til kommentar
inderen Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 Takk for svar. Jeg har litt erfaring fra før men det var lenge sida. Ja jeg har spart 20k+ og er godt over 25 år. Beklager, jeg er litt dumt men Jeg skjønner ikke hva er greie mellom trafikalt grunnkurs og alder. Og hva med jeg kan ikke ta mørkekjøring etter 15 Mars. Hva skal jeg gjøre Hva syns dere om den skolen:- http://www.kjoreskole.com/ Tror at den er litt billig også og ligger i nærheten. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Dersom du er over 25 år så treng du ikkje å ta trafikalt grunnkurs før du kan lærekjøyre. Bakgrunnen for dette skillet er at ein reknar med at voksne alt kan grunnleggande trafikkreglar og har forsåelse for kva forhold som er av betydning for trafikksikkerheita. Med andre ord at dersom du er moden nok så kan du øvelseskjøyre utan trafikalt grunnkurs. Dersom du ikkje får tatt mørkekjøyringa før 15 mars så betyr det at førarkortet ditt går ut den 31 desember. Om du ikkje tar førarkortet mørkekjøyring i løpet av den hausten så mistar du førarretten. Det vil være ein stor fordel å ta mørkekjøyringa medan du fyrst driv med kjøyretimane. Ikkje berre er det greit å være ferdig med det slik at du ikkje gløymer det, men mørkekjøyringa er også nyttig kjøyretrening som gjer at du kanskje klarer deg med ein kjøyretime eller to mindre. Grunnen til at du ikkje kan ta mørkekjøyring etter 16 mars er rett og slett at det ikkje er mørkt nok i om sommaren. Edit; sneik seg inn ein slurvefeil, takk til Zash. Endret 1. mars 2016 av The Avatar 1 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Dersom du er over 25 år så treng du ikkje å ta trafikalt grunnkurs før du kan lærekjøyre. Bakgrunnen for dette skillet er at ein reknar med at voksne alt kan grunnleggande trafikkreglar og har forsåelse for kva forhold som er av betydning for trafikksikkerheita. Med andre ord at dersom du er moden nok så kan du øvelseskjøyre utan trafikalt grunnkurs. Dersom du ikkje får tatt mørkekjøyringa før 15 mars så betyr det at førarkortet ditt går ut den 31 desember. Om du ikkje tar mørkekøyring i løpet av den hausten så mistar du førarretten. Det vil være ein stor fordel å ta mørkekjøyringa medan du fyrst driv med kjøyretimane. Ikkje berre er det greit å være ferdig med det slik at du ikkje gløymer det, men mørkekjøyringa er også nyttig kjøyretrening som gjer at du kanskje klarer deg med ein kjøyretime eller to mindre. Grunnen til at du ikkje kan ta mørkekjøyring etter 16 mars er rett og slett at det ikkje er mørkt nok i om sommaren. 1 Lenke til kommentar
inderen Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 TAKK skal dere ha.......det var veldig nyttig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå