Guybrush Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Tankelek:Lever filmrullene med siste Ringenes Herre til kinoene i lande og klistre en lapp på: "Må ikke vises i norge før 18.desember" Da er det bare for kinoen å vise lappen til kundene og si kom tilbake i morgen. Alle går fornøyd hjem 17.desember og returnerer dagen etterpå uten å klage. "For de burde jo sjekket filmweb og ringt kinoen før de dro hjemmefra" Kunder har ikke krav på et produkt i tiden før lansering bare fordi de selv ikke har sjekket når lanseringen forekommer. Tror du har misforstått litt her. Ringenes Herre HAR premiere 17. des. Men bytter denne til 18 bare pga en lapp på filmrullen? Problemet her er jo HVA som er riktig? Hvor skal man sjekke når det faktisk er forskjellige datoer fra forskjellige kilder? Det er jo tytdligvis ikke 100% greie rettningslinjer for dette, ettersom enkelte butikker selger "dagen før". Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Foreslår at de heller bruker Gamer.no inntil ToTheGame også lister norske lanseringsdatoer. Mhm... Mulig det bare er meg, men hvor finner jeg denne releaselista? Mulig det er det flashy designet til Gamer.no som blender meg. Ikke vet jeg. Søk på spillet du er ute etter, og velg det for riktig plattform i listen som kommer opp. Under boksbildet vil det stå litt info om spillet, blant annet utgivelsesdato. Se for eksempel her: http://www.gamer.no/produkt.php?produktid=14403 Det er også link til produktsidene fra omtaler, nyheter osv. Dere må da forstå at dette er en svært tungvint måte å finne releasedato på, i forhold til å gå inn på en egen side for dette. Kan ikke dere ordne egen releasedatoside da? Siden dere er så stolte av å ha alle de korrekte datoene, mener jeg... Lenke til kommentar
TST Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Søk på spillet du er ute etter, og velg det for riktig plattform i listen som kommer opp. Under boksbildet vil det stå litt info om spillet, blant annet utgivelsesdato. Se for eksempel her: http://www.gamer.no/produkt.php?produktid=14403 Det er også link til produktsidene fra omtaler, nyheter osv. Dere må da forstå at dette er en svært tungvint måte å finne releasedato på, i forhold til å gå inn på en egen side for dette. Kan ikke dere ordne egen releasedatoside da? Siden dere er så stolte av å ha alle de korrekte datoene, mener jeg... 1. Skrive inn spillets tittel (eller deler av den) i et søkefelt. 2. Trykke på riktig resultat. 3. Se på datoen. At du syns det er tungvindt forstår jeg egentlig ikke. Men ja, vi vil etterhvert også jobbe med en egen dedikert seksjon for lanseringsdatoer for enda raskere tilgang til dette. Nå som alt er i database er ikke det noe stort problem, men det skal se pent ut også. For tiden har vi dessverre alt for mye å gjøre med andre deler av Gamer.no. Aner forøvrig en frekk tone i din siste setning. Den kunne du lett spart deg for. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 I rettferdighetens navn er det da mye emklere og mer oversiktelig med en fast side. Da kan jo evt. butikkansatte lagre denne siden i sine favoritter, og hele tiden ha full oversikt i stedet for å gå veien om å sjekke enkelte titler. Lenke til kommentar
TST Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 I rettferdighetens navn er det da mye emklere og mer oversiktelig med en fast side. Da kan jo evt. butikkansatte lagre denne siden i sine favoritter, og hele tiden ha full oversikt i stedet for å gå veien om å sjekke enkelte titler. Jepp, derfor skal vi også lage en slik side. Jeg er bare litt uenig i at det er "sinnsykt tungvindt" slik vi har det nå. :-) Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Denne tråden var simpelthen vanvittig morsom! Så lenge en detaljist har en fastsatt dato å forholde seg til fra sin leverandør, har de å holde denne datoen. Disse datoene er satt for en bestemt grunn, sannsynligvis på grunn av at man ønsker en samtidig lansering i hele markedet for å unngå at enkelte butikker får salgsfordel fremfor andre. Det er en særdeles vanskelig logistisk oppgave å sørge for at alle butikker får varene nøyaktig samme dag, og på et tidspunkt som gjør det mulig for dem å legge produktet ut for salg en bestemt dag. Man kan være så uenig som man vil med denne praksisen, men slik fungerer det pr i dag. Det blir derfor ganske morsomt å lese innlegg fra grinebitere og unger som ikke får viljen sin. Det blir omtrent som å krangle med været fordi regnet er vått. All honnør til Platon som faktisk klarer å holde seg til de regler som gjelder. Når det gjelder det generelle kunnskapsnivået, servicen og evnen til å lytte til kundene hos Platon (Multimediaavdelingen) stiller saken seg helt annerledes. De har vist, gang på gang, en utrolig evne til å ha minimal kunnskap om lanseringsdatoer og andre relaterte ting. Men det er kun min erfaring. Stå på, folkens! En del av dere gir meg mye morro i løpet av en dag! Lenke til kommentar
Sgt.Stav Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) admin?? :shocking: mener du seriøst at man ikke skal diskutere om en sjappe har bra service eller ikke? altså greit at du kan komme med konstruktiv krittikk av post/topic men makan til overkjørsel da! la oss alle være venner og ikke krangle! Endret 25. november 2003 av Sgt.Stav Lenke til kommentar
TST Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 admin??mener du seriøst at man ikke skal diskutere om en sjappe har bra service eller ikke? altså greit at du kan komme med konstrutiv krittik ev post/topic men makan til overkjørsel da! Du har neppe fått med deg hva denne saken handler om. Det hadde vært hyggelig om du tok deg tid til å lese _hele_ tråden før du kommer med flere innlegg her. Lenke til kommentar
Sgt.Stav Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) poenget mitt var jo måten du svarer på, og det fikk vi jo se igjen! mulig og være litt "mykere" med måten man svarer på, folk blir provosert! angående service så skriver han jo om det i første innlegg da! tar den setningen som en STOR del av hvorfor han la inn denne posten. ---------------------------------------------------------------------------------------------- Vel jeg gikk opp til free record shop. De hadde også fått spillene, men ikke i hyllen. Han trudde det var på fredag som var release. På oppfordring spurte jeg om han giddet å sjekke PS-sidene. Det gjorde han, fant 19. til releasedato, solgte meg et eksemplar av titlene jeg trengte, takket for tipset og stablet titlene opp i hyllene sine. TUSEN MEGAFEITA TAKK dumme platon. Det er ikke første gang jeg har vært i release-krangel med dem, men her etter tror jeg at free record shop blir den første døren jeg svinger innom. Jeg driter i om enkelte ganger spillene koster 50,- kroner mer, SERVICEN deres er det i alle fall ingenting å si på. ---------------------------------------------------------------------------------------------- Endret 25. november 2003 av Sgt.Stav Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Enig. TST svarer sarkastisk og ironisk. Sorry, TST, du er sikkert en ålreit kar, men her fremstår du som en bedreviter...Skjerp deg! Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Enig. TST svarer sarkastisk og ironisk. Sorry, TST, du er sikkert en ålreit kar, men her fremstår du som en bedreviter...Skjerp deg! Hmm.. Trodde han var en bedreviter jeg? Greit nok at du kan søke på tittelen på spillet, trykke på den og få frem release date. Men hva om jeg bare er intressert i å se om det kommer noen kule spill i November da? Da er ikke måten deres (Gamer.no sin måte) særlig god. Men, men. Håper det dukker opp en liste på nyåret. Endret 25. november 2003 av Cappo Lenke til kommentar
TST Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Dere tar ting helt ut av sammenhengen og det liker jeg ikke. Det startet med at vedkommende mislikte Platon sterkt fordi de ikke ville selge han spillet, og mener derfor at Platon har elendig service. Platon velger kun å holde seg til reglene som EA setter, og jeg syns derfor det er helt uetisk av dere å henge ut Platon. Sgt. Stav: Du skriver følgende i posten der du på en underlig måte prøver å få frem at jeg er en "bedreviter": "mener du seriøst at man ikke skal diskutere om en sjappe har bra service eller ikke?". Jeg har aldri sagt at dere ikke kan diskutere om en butikk har dårlig service eller ikke. Da har du misforstått noe veldig kraftig. Det jeg sier er at jeg ikke aksepterer at dere kaller det dårlig service, og deretter henger ut en butikk, fordi de velger å holde spillet tilbake etter regler satt av EA. Selvsagt er det dårlig service å ikke kjenne til lanseringsdatoer, og holde igjen spill på feil grunnlag. Men i dette tilfelle hadde Platon rett - og det er det som er kjernen her. Dere har all grunn til å klage på Platon for annen type dårlig kundebehandling, og jeg skal heller ikke hindre dere i å gjøre det. Men når dere klager, syter og henger ut en butikk uten grunn - ser jeg min rett i å stoppe det. Jeg har ingen hensikter i å opptre som noen bedreviter, og jeg beklager på det sterkeste hvis jeg har blitt oppfattet slik. Men det er også svært underlig at dere ikke vil prøve å forstå hvordan ting fungerer for spillbutikker i Norge. I steden virker det som om mange kun er interessert i å få spillet så tidlig som mulig, uavhengig av følgende det kan få for butikken. Da syns jeg ikke det passer seg å klage på servicen. Greit nok at du kan søke på tittelen på spillet, trykke på den og få frem release date. Men hva om jeg bare er intressert i å se om det kommer noen kule spill i November da? Da er ikke måten deres (Gamer.no sin måte) særlig god. Vi skal lage en slik side på nyåret. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Konklusjon av denne tråden. (kvass tone på) Små drittunger som ikkje har forstått at reglar er til for å holdast, ikkje brytast. (/kvass tone av) Eit eksempelt er gamle Donald Duck butikkane får det inn lørdag, men det kjem ikkje ut i hyllene før Tirsdag. Når ein leverandør sett ein lanseringsdato, er denne ofte i samanheng med reklame framstøt. (f.eks Ringenes Herre filmene) Og deira reaksjonsformer kan vere mange: stopp i leveringa av produkt. Oppseing av avtaler o.l. Ganske strenge ting for butikkane. Det blir også kritisert for kunnskapsnivået til ansatte i visse butikkar i Bergen. Det var faktisk den nekta å selge spillet som var den mest kunnskapsrike. Brevet frå leverandør hadde meir kredibilitet enn kva ei nettside har. Altså det var den andre butikken sine ansatte som hadde minst kunnskap og gjorde brølaren. Ellers legg eg meg på line med TST, og støtter hans argumentasjon. mvh JanEirik Endret 4. desember 2003 av Jankee77 Lenke til kommentar
Sgt.Stav Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) var ikke jeg som skrev at du skulle være bedreviter da! (jeg som quota litt feil ) og slik jeg forsto kjøper her, så viste ikke han at spillet hadde senere utgivelses dato! (sjekka ps2 siden) klart sjappa har rett men da må man kanskje forklare det litt bedre! Endret 25. november 2003 av Sgt.Stav Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 TST: ------------ Dere tar ting helt ut av sammenhengen og det liker jeg ikke. Det startet med at vedkommende mislikte Platon sterkt fordi de ikke ville selge han spillet, og mener derfor at Platon har elendig service. Platon velger kun å holde seg til reglene som EA setter, og jeg syns derfor det er helt uetisk av dere å henge ut Platon. ------------ Litt av poenget mitt var jo at de ikke giddet å sjekke andre sider enn ToTeGame.com Det medførte også da at de ikke ville selge spillet FØR 21.nov enda, som det kommer fram her, at EA sin dato var 20. Han svarte konsekvent JA til at det kun var tothegame sine datoer som var relevante. TST: --------------- Foreslår at de heller bruker Gamer.no inntil ToTheGame også lister norske lanseringsdatoer. ---- Vi bruker veldig mye tid på å holde datoene våre korrekte i forhold til når spillet kommer i butikken i Norge. Jeg derfor grunn til å anbefale folk å sjekke oss før de begir seg inn på en times busstur for å kjøpe et spill de tror har blitt lansert. ---- Søk på spillet du er ute etter, og velg det for riktig plattform i listen som kommer opp. Under boksbildet vil det stå litt info om spillet, blant annet utgivelsesdato. ---- Vel, da er det kundens ansvar å sjekke kildene sine før han tar den bussturen, slik at han er sikker på at spillet faktisk er lansert. En telefon til butikken eller et rask søk på Gamer.no ville gitt dette svaret raskt. ---- Vi bruker veldig mye tid på å holde datoene våre korrekte i forhold til når spillet kommer i butikken i Norge. Jeg derfor grunn til å anbefale folk å sjekke oss før de begir seg inn på en times busstur for å kjøpe et spill de tror har blitt lansert. ----------------- Jeg savner litt informasjon om når CS Condition Zero kommer. Kan dere hjelpe meg å finne norsk releasedato ? I byen i dag fikk jeg oppgitt: 5. desember. 16.desember og "ikke fastsatt euopeisk release". Legger dere ut en oppdatering da gamer.no sier 28.novemer (idag) ? Og så lurte jeg på Gran Turismo 4, som jeg ikke finner noe informasjon på gamer.no om, og jeg har valgt å forholde meg til gamer.no nå og håper på at det blir en felles norsk standard for forbruker og butikk i framtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå