Enceladus Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hvor bestilte du fra? Kan ikke ha vert htc da de ikke sender slikt til norge. ebay http://www.ebay.com/itm/263083676843 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hva tror dere om occulus rift for å teste VR? Dårligere produkt, men ganske mye billigere nå. AtW Lenke til kommentar
jensbw Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Noen her som har erfaring med garanti hos HTC? Kjøpte direkte fra dem på pre-order for noe over et år siden og nå har kabelen min sluttet å virke etter litt over et års normal bruk. HTC hevder de tilbyr kun 1 års garanti men som kjent kan de ikke selge varer til Norge eller EU uten å tilby minst 2 år. Noen erfaringer her eller noen som vet hvem man bør kontakte? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Noen her som har erfaring med garanti hos HTC? Kjøpte direkte fra dem på pre-order for noe over et år siden og nå har kabelen min sluttet å virke etter litt over et års normal bruk. HTC hevder de tilbyr kun 1 års garanti men som kjent kan de ikke selge varer til Norge eller EU uten å tilby minst 2 år. Noen erfaringer her eller noen som vet hvem man bør kontakte? Tror ikke du får noe igjen hos HTC hvis garantien har gått ut, HTC vet å vri seg unna. https://www.reddit.com/r/Vive/comments/6e682i/confirmed_htc_tells_eu_customers_that_warranty_is/ Men kan jo alltids prøve klage de inn for en EU domstol. http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_en.htm Jeg var fult klar over dette da jeg bestilte fra HTC. Det var ulempen med å bestille fra dem før Vive ble tilgjengelig i Norge med norsk garanti. Jeg også slet kabelen i stykker etter ett års tid med bruk, men jeg vil si at jeg var temmelig aktiv i min bruk så egentlig ikke så rart at den kabelen sviktet. Jeg bestilte bare en ny kabel fra HTC da garantien min uansett var gått ut på det tidspunktet, i følge HTC anyways. Er en enkel prosedyre å skifte kabelen selv. Akkurat nå så leverer ikke HTC til Norge lengre. Da må man ty til alternativer. https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=HTC+vIve+cabel&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XHTC+Vive+3-in-1+Cable.TRS0&_nkw=HTC+Vive+3-in-1+Cable&_sacat=0 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hva tror dere om occulus rift for å teste VR? Dårligere produkt, men ganske mye billigere nå. AtW Akkurat nå har Oculus tre gulrøtter i sin favør. Den største er pris, den er uslåelig akkurat nå, det er et skikkelig bra tilbud. De to andre gulrøttene er kontrollene, i hvert fall enn så lenge, de vil trolig miste sin posisjon når Valve sine knuckles er ute, Valve deler disse for tiden ut til alle spillutviklere som vil ha. De virker å være noen hakk over Touch kontrollene til Oculus. Den tredje gulroten er de eksklusive spillene. Og det begynner å bli ganske mange av dem. Noen av dem er temmelig gode også hører jeg slik som Lone Echo (Singlepalyer) og Echo Arena (Multiplayer). Dog Vive har tilgang til alle spillene (tror jeg) med Revive modifikasjonen for de som er villige til å bruke den og kjøpe spill i Oculus sin butikk. Jeg vil si at det er verdt det slik prisene er nå hvis du ikke greier å sitte stille lengre å se på at vi andre har det veldig gøy med våre VR sett Eller du kan vente.. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hva tror dere om occulus rift for å teste VR? Dårligere produkt, Jaha..? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hva tror dere om occulus rift for å teste VR? Dårligere produkt, Jaha..? Ja. Vil jeg si, dårligere kontroller uten å betale ekstra. Dårligere skjerm, og man støtter proprietær søppelpolitikk. AtW Lenke til kommentar
Zork Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) Hva tror dere om occulus rift for å teste VR? Dårligere produkt, Jaha..? Ja. Vil jeg si, dårligere kontroller uten å betale ekstra. Dårligere skjerm, og man støtter proprietær søppelpolitikk. AtW Touch controllerene er langt bedre enn Vive sine (det er ikke engang hardcore vive-fanboys uenige i) og med dagens pris, blir det billigere også når en kalkulerer inn disse. Skjermen er ikke dårligere og punkt 3 har intet med produktet å gjøre. Disse trådene er stort sett herlig fri for tullete fanboy-argumenter, så hadde vært fint om vi hadde holdt det der. Endret 24. juli 2017 av Zork 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Men spar meg. Argumentene mine er saklige og jeg eier ingen av produktetene. Fanboy - beskyldninger kan du ta et annet sted om du virkelig vil ha en saklig diskusjon. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hva tror dere om occulus rift for å teste VR? Dårligere produkt, men ganske mye billigere nå. AtW Akkurat nå har Oculus tre gulrøtter i sin favør. Den største er pris, den er uslåelig akkurat nå, det er et skikkelig bra tilbud. De to andre gulrøttene er kontrollene, i hvert fall enn så lenge, de vil trolig miste sin posisjon når Valve sine knuckles er ute, Valve deler disse for tiden ut til alle spillutviklere som vil ha. De virker å være noen hakk over Touch kontrollene til Oculus. Den tredje gulroten er de eksklusive spillene. Og det begynner å bli ganske mange av dem. Noen av dem er temmelig gode også hører jeg slik som Lone Echo (Singlepalyer) og Echo Arena (Multiplayer). Dog Vive har tilgang til alle spillene (tror jeg) med Revive modifikasjonen for de som er villige til å bruke den og kjøpe spill i Oculus sin butikk. Jeg vil si at det er verdt det slik prisene er nå hvis du ikke greier å sitte stille lengre å se på at vi andre har det veldig gøy med våre VR sett Eller du kan vente.. The Problem With Waiting For The Perfect Game System.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg Har det forsåvidt ikke så veldig travelt, får vel ny pc i løpet av året. Er det noe nytt på trappene? AtW Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) Hva tror dere om occulus rift for å teste VR? Dårligere produkt, men ganske mye billigere nå. AtW Akkurat nå har Oculus tre gulrøtter i sin favør. Den største er pris, den er uslåelig akkurat nå, det er et skikkelig bra tilbud. De to andre gulrøttene er kontrollene, i hvert fall enn så lenge, de vil trolig miste sin posisjon når Valve sine knuckles er ute, Valve deler disse for tiden ut til alle spillutviklere som vil ha. De virker å være noen hakk over Touch kontrollene til Oculus. Den tredje gulroten er de eksklusive spillene. Og det begynner å bli ganske mange av dem. Noen av dem er temmelig gode også hører jeg slik som Lone Echo (Singlepalyer) og Echo Arena (Multiplayer). Dog Vive har tilgang til alle spillene (tror jeg) med Revive modifikasjonen for de som er villige til å bruke den og kjøpe spill i Oculus sin butikk. Jeg vil si at det er verdt det slik prisene er nå hvis du ikke greier å sitte stille lengre å se på at vi andre har det veldig gøy med våre VR sett Eller du kan vente.. The Problem With Waiting For The Perfect Game System.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg Har det forsåvidt ikke så veldig travelt, får vel ny pc i løpet av året. Er det noe nytt på trappene? AtW LG er ventet å komme med ett VR sett i år med nyere teknolgi enn Vive og Rift. Nøyaktige specs vet vi ikke enda. Valve har også lighthouse 2.0 sporing på vei samt knuckle håndkontrollere. Disse tre i kombinasjon kan bli ganske bra Hands on med LG sin prototype: knuckles: Ny Lighthouse Tech: https://www.roadtovr.com/valve-confirms-new-steamvr-tracking-lighthouse-base-station-release-date-2017-htc-vive/ Endret 24. juli 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
jensbw Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Noen her som har erfaring med garanti hos HTC? Kjøpte direkte fra dem på pre-order for noe over et år siden og nå har kabelen min sluttet å virke etter litt over et års normal bruk. HTC hevder de tilbyr kun 1 års garanti men som kjent kan de ikke selge varer til Norge eller EU uten å tilby minst 2 år. Noen erfaringer her eller noen som vet hvem man bør kontakte? Tror ikke du får noe igjen hos HTC hvis garantien har gått ut, HTC vet å vri seg unna. https://www.reddit.com/r/Vive/comments/6e682i/confirmed_htc_tells_eu_customers_that_warranty_is/ Men kan jo alltids prøve klage de inn for en EU domstol. http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_en.htm Jeg var fult klar over dette da jeg bestilte fra HTC. Det var ulempen med å bestille fra dem før Vive ble tilgjengelig i Norge med norsk garanti. Jeg også slet kabelen i stykker etter ett års tid med bruk, men jeg vil si at jeg var temmelig aktiv i min bruk så egentlig ikke så rart at den kabelen sviktet. Jeg bestilte bare en ny kabel fra HTC da garantien min uansett var gått ut på det tidspunktet, i følge HTC anyways. Er en enkel prosedyre å skifte kabelen selv. Akkurat nå så leverer ikke HTC til Norge lengre. Da må man ty til alternativer. https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=HTC+vIve+cabel&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XHTC+Vive+3-in-1+Cable.TRS0&_nkw=HTC+Vive+3-in-1+Cable&_sacat=0 Jeg kommer ihvertfall til å prøve. Vil ikke påstå at jeg har gjort noe utover normal bruk og har også notert meg at det ikke lenger finnes offisielle steder man kan få kjøpt kabelen hos her i landet. Hadde det bare vært 400 kroner i butikken hadde jeg sannsynligvis ikke brydd meg om garanti men med mail-order blir det fort over en måned leveringstid samt over dobling av prisen med moms og fortolling hvis jeg i det hele tatt er heldig og finner en pålitelig selger... Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 (endret) Jeg kommer ihvertfall til å prøve. Vil ikke påstå at jeg har gjort noe utover normal bruk og har også notert meg at det ikke lenger finnes offisielle steder man kan få kjøpt kabelen hos her i landet. Hadde det bare vært 400 kroner i butikken hadde jeg sannsynligvis ikke brydd meg om garanti men med mail-order blir det fort over en måned leveringstid samt over dobling av prisen med moms og fortolling hvis jeg i det hele tatt er heldig og finner en pålitelig selger...ok, bra. Rapporter gjerne tilbake her hvis du kommer noen vei med HTC, kan være nyttig for flere av oss her HTC har et dårlig rykte når det kommer til kundebehandling. Jeg håper LG er bedre her når de lanserer sitt VR sett. Aktuell artikkel? https://www.tu.no/artikler/slik-vil-eu-stoppe-planlagt-foreldelse-av-elektronikk/397761#cxrecs_s Endret 25. juli 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Hvis man laster ned Echo Arena en gang i løpet av de neste 3 månedene på Oculus Store og spiller via Revive så er det gratis for alltid https://www.reddit.com/r/Vive/comments/6n5v0w/it_has_just_been_confirmed_that_echo_arena_will/ Jeg testet spillet i dag og det virket veldig bra. Eneste er at jeg gjerne skulle spilt det med venner heller enn tilfeldig fremmede. Jeg begynner å få en del gratis spilltitler nå via Store. Har ikke kjøpt ett eneste spill der. Fikk flere av spillene der gratis da jeg har en DK2. Kvaliteten på mange av spillene er imponerende, synd at de er eksklusive til Oculus Store. Skulle gjerne ha kjøpt dem fra Steam. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Frister å kjøpe Eve Valkyrie etter denne grafiske oppdateringen med den nyeste driveren deres. Men er fortsatt litt dyrt i forhold til hva man får av innhold. Driver: https://www.geforce.com/drivers Eve Valkyrie på Steam: http://store.steampowered.com/app/538870/EVE_Valkyrie/ Edit: Kjøpte spillet og testet men tror det er noe galt med den nye driveren til NWIDIA. Spillet så ikke særlig pent ut synes jeg, selv med alle innstillinger på Ultra og alt av fancy NWIDIA greier slått på. Skjermen min gikk i svart et par ganger også.. Så jeg rullet tilbake til driver versjon 382.53 og fikk pengene tilbake for spillet. En annen ting var at jeg hadde glemt hvor forferdelig det var å fly romsimultor sittende med gamepad. Kvalmen kom fort Tror jeg må ha skikkelig støtte for HOTAS for å takle slikt eventuelt at spillet ikke er så fast paced, slik som i Elite. Ingen VR syke der. Endret 27. juli 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 (endret) Gode nyheter for de av oss som bruker Revive til å spille Oculus Spill. Revive 1.1.12 released! Now ALL games work with Asynchronous Reprojection Reddit https://www.reddit.com/r/Vive/comments/6px1d0/revive_1112_released_now_all_games_work_with/ Nå hvis bare Oculus også kunne offisielt støtte Vive og andre SteamVR sett så hadde jeg kanskje turt å kjøpt noen spill der også og ikke bare spille gratis spill slik jeg gjør nå. Eller jeg skulle i hvertfall vurdert å kjøpe fra de hvis støtten var der. Den sitter litt langt inne den der.. Offisiell støtte må da komme før eller siden? Hvis det nå plutselig kommer veldig mange flere SteamVR sett på markedet så er det vel å skyte seg i foten å ikke støtte dem? Til syvende å sist så er det vel i software og brukere at pengene ligger. Endret 27. juli 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) X Rebirth VR er nå på steam til Vive! http://store.steampowered.com/app/570420/X_Rebirth_VR_Edition/ Dette var en overraskelse jeg ikke hadde ventet! Jeg digget forrige spill i serien X3. Veldig bratt læringskurve men når jeg mestret det så var det veldig givende. Så dette må testes med en gang! Endret 30. juli 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
mepy Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) Kjøpte meg en TPCast wireless-adapter fra Kina over ebay, til 4000,- inkludert porto. Greia fungerer og var lett å sette opp med hjelp av youtube-videoer. Kan anbefale Deluxe Audio Strap er skikkelig komfortabel også, sitter som klistret til skallen. Har også bestilt en Vive-and-Chill vifte til headsettet fra USA, den skal løse svette problemer med headsettet bra. Dyrt med add-ons, men verdt det om man har pengene Endret 7. august 2017 av Fryday 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) Ja DAS er skikkelig behagelig, kostet meg noe rundt 2000 kr via ebay, men verdt det siden jeg bruker VR såpass mye, kan holde på i det uendelige nå uten å bli sliten. Har i tillegg kjøpt meg en 6mm VR cover fra her: https://vrcover.com/product/htc-vive-foam-replacement-6mm/ Får mer field of view med den i forhold til den som følger med Vive. Men den må plasseres riktig for at den skal bli behagelig. Jeg festet slik at den dekket litt av den øvre delen på linsene, da ble det bra. Har også noen andre varianter på vei i posten som er tykkere og i andre materialer. TPcast bestiller jeg når en ferdig europeisk versjon er klar. Mener det var et problem med at mic ikke fungerte med kina utgaven? Men ja satan gleder meg trådløst! Blir en del penger på VR ja. Men det er så sykt artig! Utrolig at man kan både være sosial og fysisk aktiv med spilling Er virkelig en drøm som har gått i oppfyllelse. Edit: La mekre til at man også kan bestille en replacment foam til DAS nå. Så da må jeg vist ha en slik også snart. https://vrcover.com/product/htc-vive-deluxe-audio-strap-foam-replacement/ Endret 7. august 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Kjøpte meg en TPCast wireless-adapter fra Kina over ebay, til 4000,- inkludert porto. Greia fungerer og var lett å sette opp med hjelp av youtube-videoer. Kan anbefale Deluxe Audio Strap er skikkelig komfortabel også, sitter som klistret til skallen. Har også bestilt en Vive-and-Chill vifte til headsettet fra USA, den skal løse svette problemer med headsettet bra. Dyrt med add-ons, men verdt det om man har pengene Har lyst på deluxe selv, men svenskene sender ikke til norge, å ebay prisene er ville spesielt fra usa. Å kan heller ikke kjøpe noe til vive på over et halvt år pga damas kreditkort vi brukte i england som må payes ned plus ny telefon i september til 9000 der -.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå