Enceladus Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 (endret) As for neighbouring forums, there's a good one over at Sweclockers: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1423271-htc-vive-mina-forsta-intryck-bade-bra-och-daliga?p=1 I'm kind of using this one in the same way as I am appearing over here, just popping in with links and help when I can. https://playing.se/forum/spel/634459-om-oculus-rift-q1-och-andra-vr/?page=1#prev This one is a little less in depth but still has some active users and is pretty interesting to read the opinions. Mange takk! Greit med alternativer siden det er litt lite aktivitet her. Rart at det ikke er noen danske sider med diskusjon ja. Lurer på hva det skyldes Når jeg er i AltSpace eller Rec Room møter jeg ofte mange svensker men kan ikke huske å ha møtt noen dansker. Endret 4. november 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Dette var veldig stilig! Kommer en gang før jul er det jeg hører. Tror det vil være mer effektivt å bygge opp en scene hvis jeg kan gjøre det i VR enn via skjerm. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 (endret) Ser ut til at HTC planlegger en visning av Generasjon 2 utgave av Vive på CES. https://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/htc_hints_at_a_gen_2_vive_vr_headset_reveal_at_ces_2017/1 Reddit tråd: https://www.reddit.com/r/Vive/comments/5b8xos/htc_hints_at_a_gen_2_vive_vr_headset_reveal_at/?st=iv5a1smk&sh=ccb9290e Må si jeg gleder meg til dette og alt det andre som måtte komme ut av den store CES messen. Er noen detaljer i artikkelen som beskriver litt hva vi kan forvente oss. Lurer på om de nye kontrollene som Valve jobber med vil bli inkludert med disse nye VR brillene. Om ikke noen andre konkurenter kommer HTC i forkjøpet med bedre teknologi så kan det være at jeg selger de to settene jeg nå har og kjøper meg den nye versjonen. Det er bare for fristende! Og jeg har jo hatt det satans gøy med Vive til nå i det som begynner å nærme seg et år. Jeg er klar for en oppgradering. Spennende! En annen ting jeg kom til å tenke på er alle som kommer til å legge ut sine Vive og Rift for salg i påvente av ny tekonologi, er jo noen som gjør dette allerede. Det betyr jo at det vil bli et bra utvalg av relativt billige og avanserte VR sett på bruktmarkedet. Som igjen betyr en større speredning av teknologien blandt befolkingen. Endret 5. november 2016 av Enceladus 1 Lenke til kommentar
HTC_Superkoz Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Just popping in to post the week's releases again, enjoy: http://uploadvr.com/new-htc-vive-releases-for-the-week-of-103016/ 1 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Har et par spørsmål til vive-gjengen * Hvor stor plass trenger man for å få en god opplevelse? Jeg kan vel få til 3x3, men da må jeg flytte sofaen hver gang noe som er litt upraktisk. Så 2x3 er nok mer realistisk. Har noe skråtak, hvordan spiller det inn (loftstue)? * Finnes det noen erfaringer med 980m skjermkort? Har fått VR ready på steam-testen og ser noen youtubere som bruker samme specs som meg men vanskelig å gjøre seg opp noen skikkelig mening. For min del står det mellom PS VR og Vive, men er som sagt litt usikker på maskinvaren. Har ikke PS4, så må inn i regnestykket det og. Takk for svar! Har bare så vidt prøvd Vive på Elkjøp, digga det Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 http://uploadvr.com/project-sansar-linden-lab-preview-vr/ Gleder meg til Prosject Sansar produsert av Linden Lab som står bak Second Life. Tror de andre sosiale VR applikasjonene vil få tøff konkurranse her. Mon tro om second life vil fases over til Sansar også etterhvert og kanskje til og med vil endre navn til Second Life, som etter min mening er et bedre navn og ja en mer kjent merkevare, bare spekulasjoner selvfølgelig. Kanskje vi ser begynnelsen på "The Metaverse" her som det skrives om i artikkelen. Blir vist tilgengelig Q1 2017. 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Har et par spørsmål til vive-gjengen * Hvor stor plass trenger man for å få en god opplevelse? Jeg kan vel få til 3x3, men da må jeg flytte sofaen hver gang noe som er litt upraktisk. Så 2x3 er nok mer realistisk. Har noe skråtak, hvordan spiller det inn (loftstue)? * Finnes det noen erfaringer med 980m skjermkort? Har fått VR ready på steam-testen og ser noen youtubere som bruker samme specs som meg men vanskelig å gjøre seg opp noen skikkelig mening. For min del står det mellom PS VR og Vive, men er som sagt litt usikker på maskinvaren. Har ikke PS4, så må inn i regnestykket det og. Takk for svar! Har bare så vidt prøvd Vive på Elkjøp, digga det 3x3 meter er bra. Usikker på det m skjermkortet, det er en Laptop? Skeptisk. Elkjøp opererer så vidt jeg vet med en ganske bra prøve periode, så hvis du ikke er fornøyd så kan du levere tilbake og få pengene igjen. Tror jeg ville testet det. Larzen er vel den som kan svare best på forskjellen mellom Vive og PSVR siden han har hatt begge. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Han har så og si identisk laptop som min. Jeg kjører alt av spill på maks i 1080p, men er et lite stykke bak 970 desktop i ytelse. Så jeg er litt usikker her altså. Har så lyst på VR.. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 (endret) Ta det med en klype salt da jeg ikke er helt sikker på hvordan det har utviklet seg i nyere år. Men for gaming laptopper med Nvidia Optimus teknologien så fungerte ikke noen form for VR briller før vertfall (Har erfaring fra Kepler 7xxm nvidia serien hvor dette var tilfellet). Grunnen til dette er at signalet fra Nvidia kortet blir routet gjennom grafikkbiten til Intel CPUen før den går ut på HDMI, dette begrenser HDMI utgangen i så stor grad at den kun klarer å sende ut 60 hz samme faen hva, derfor fungerer det ikke i VR som krever mer en 60 hz, som er så og si alle VR Headsett. Så har du en laptop med Nvidia Optimus ville jeg vertfall sjekket opp om dette fortsatt er tilfelle før du går til innkjøp av noe VR headsett. Endret 7. november 2016 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Niram Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Jeg har ikke optimus (er klar over problemene knyttet til det). På min maskin er det en hardware-knapp på tastaturet som bytter mellom integrert gpu og 980m. Hm, får tenke litt over saken. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Wow! Men er det mulig å laste ned og spille selv? Det ble jeg ikke helt klok på. https://www.reddit.com/r/Vive/comments/5c117p/red_alert_2_on_vive_that_is_all/?st=ivb6uvnn&sh=e356d8e1 2 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Dette er ikke Vive nytt, men av mangel på en generell VR tråd. (Burde vi hatt en slik? Eventuelt en kobinert VR/AR tråd?) http://www.bbc.com/news/technology-37936942 Jeg hadde forventninger til Google daydream men fikk en kald dusj nå. Men jeg er fortsatt hypet på Magic Leap. http://www.forbes.com/sites/davidewalt/2016/11/02/inside-magic-leap-the-secretive-4-5-billion-startup-changing-computing-forever/#3e515a80e83f En verden med teknologi slik den fremstilles i boken "Rainbows End" hadde vært noe. Tenkte på det i dag morges da jeg våknet at jeg gjerne skulle kunne ligge flatt og sjekke nyhetene og skrive kommentarer med et par gjennomsiktige briller/linser som reagerte på mine bevegelser med hendene. Tenker også ofte på hvor nyttig noe slikt ville vært når jeg er ute å går og ellers i hverdagen. 1 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Dette er ikke Vive nytt, men av mangel på en generell VR tråd. (Burde vi hatt en slik? Eventuelt en kobinert VR/AR tråd?) http://www.bbc.com/news/technology-37936942 Jeg hadde forventninger til Google daydream men fikk en kald dusj nå. Men jeg er fortsatt hypet på Magic Leap. http://www.forbes.com/sites/davidewalt/2016/11/02/inside-magic-leap-the-secretive-4-5-billion-startup-changing-computing-forever/#3e515a80e83f En verden med teknologi slik den fremstilles i boken "Rainbows End" hadde vært noe. Tenkte på det i dag morges da jeg våknet at jeg gjerne skulle kunne ligge flatt og sjekke nyhetene og skrive kommentarer med et par gjennomsiktige briller/linser som reagerte på mine bevegelser med hendene. Tenker også ofte på hvor nyttig noe slikt ville vært når jeg er ute å går og ellers i hverdagen. Takk for forslag til hva jeg skulle bruke 1 kreditt hos Audible på. Jeg har også tenkt mye på hvor lysten jeg er på linser med AR/VR muligheter. Sist jeg hørte noen rykter om noen som forsket på det, så var det kun mulig med en håndfull pixler.. Lenke til kommentar
HTC_Superkoz Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 It's coming, Wireless Add-on for Vive available for pre orders later today and ready to be shipped in Q1 2017: http://uploadvr.com/htc-vive-wireless-kit/ Wireless Add-on For Vive 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) It's coming, Wireless Add-on for Vive available for pre orders later today and ready to be shipped in Q1 2017: http://uploadvr.com/htc-vive-wireless-kit/ Wireless Add-on For Vive Oh wow! Men jeg tror jeg venter til noen omtaler før jeg bestiller. Men ellers er jo dette kjempenytt hvis de har laget en godt fungerende løsning. Ifølge redditbrukeren eVRydayVR som jeg generelt har inntrykk av at har mye peiling på dette: Holy shit, HTC beating both Oculus and MS to the punch on wireless 6DOF VR. For this to be a real solution they have to have some solution for very high-bandwidth (about 700 MB/s for raw or 350 MB/s for YCrCb 4:2:0) transmission over short distances, and I'm really not sure how they're pulling that off. If the wireless receiver has some kind of ASW-equivalent baked into the firmware then they could cut their bandwidth in half down to 175 MB/s, which is 1.4 Gbps, matching the 1.5 Gbps achieved by short-range ultra-wide band links. I see big vents on that add-on so that suggests it's doing some heavy work. Another possibility is that they're doing some kind of high-speed texture compression (maybe based on DXT1), which is easy to decode very quickly if you just have a bunch of cores. So I believe this could perhaps be the real deal, but we'll wait and see how it is. Latency is the main issue. To maintain the latency necessary for a good VR experience, almost all compression schemes have to go out the window, other than trivial stuff like YCrCb 4:2:0. That means your video data is huge. If it's legit, I'm guessing they're either employing some ASW-equivalent to cut frame rate, or they've got some kind of new video codec designed for very high decode speed and maybe an ASIC to decode it. https://www.reddit.com/r/oculus/comments/5cc8pa/htc_vive_goes_wireless_with_220_addon_you_can/?st=ivdpbfuq&sh=03fb14bf Endret 11. november 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
HTC_Superkoz Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) Some more information from users at the Shenzhen announcement. from reddit. https://www.reddit.com/r/oculus/comments/5cdyc4/some_information_about_vive_wireless_adapter_from/ Should say that this information isn't necessarily 100% correct and I can in no way endorse what they are saying here as a HTC Vive partner. Waiting for independent reviews is always good practice, but this does sound incredibly awesome! Endret 11. november 2016 av HTC_Superkoz Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Jeg ser egentlig ikke behovet for å gjøre brillene trådløse. Jeg har aldri hatt aldri hatt problemer med kabelen, og den plager meg ikke. Hvor mye veier delene? For fem timers batteritid, antar jeg de gjør brillene betydelig tyngre. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Jeg ser egentlig ikke behovet for å gjøre brillene trådløse. Jeg har aldri hatt aldri hatt problemer med kabelen, og den plager meg ikke. Hvor mye veier delene? For fem timers batteritid, antar jeg de gjør brillene betydelig tyngre. Husk at kabelen tillegger vekt på VR brillene så jeg vil tro at det vil bli mer eller mindre den samme fordelingen av vekt med kabelen fjernet og tillegget av batteri og mottaker. Vekt finner jeg ikke noe info om, gjenstår å se. The receiver is placed on the head opposite Vive, and make it more comfortable to wear than the wired original! https://www.reddit.com/r/oculus/comments/5cdyc4/some_information_about_vive_wireless_adapter_from/ For meg vil trådløst bli nyttig når jeg er inne i VR i flere timer og beveger meg mye. Det er litt kjedelig å måtte spinne opp kabelen ved jevne mellom. Det er også greit å slippe bekymre seg for kabelen når jeg viser frem VR til andre Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 For min del er immersion breaker nummer 1 for Vive sin del at jeg surrer inn beina i kabelen eller at den etterhvert blir snurret og irriterende, ser derfor stort frem til å få teste trådløst etterhvert. Om det fungerer like bra uten noen form for delay kan dette virkelig bli bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå