Balrog11 Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Å fy det her var kult! Selv om jeg bare har vært i tutorial biten. Og der kommer jeg over et problem. Han roboten sier jeg skal trykke på system knappen for å få opp Steam. Men ingenting skjer... prøvd knappen både over og under touchpaden? Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Å fy det her var kult! Selv om jeg bare har vært i tutorial biten. Og der kommer jeg over et problem. Han roboten sier jeg skal trykke på system knappen for å få opp Steam. Men ingenting skjer... Han mener knappen nedenfor touchpaden Skal straks prøve å sette opp sensorene. Og leser nå at maks avstand er 5 meter ifra hverandre. Hvor viktig er dette? Noen som har prøvd å overgå det? Mitt rom er kanskje rundt 5*6-7 meter.. pass på å få kameraene så høyt opp som mulig. det med avstand vet jeg ikke. Står i bruksanvisningen Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Måtte synke den ene kontrolleren og så funket det. Så nå har jeg fått endel tid i VR med Viven. Synes det her var helt utrolig gøy. Har hatt gåsehud så mange ganger nå. Bare det å sitte på gulvet i verdensrommet å se planetene flyve over hode på en er mind blowing. Hadde endel problemer med The Lab at det klikket mye osv. Men er vel bare noe små rusk der slik. Ellers synes jeg screen door effekten var et ikke problem da det ble glemt fort. Men dette skinnet en får ved hvit var irriterende. Avsluttet med Audioshield ikveld og det var faen meg bare helt forbanna fantastisk! Og Waltz of the Wizzard var veldig artig! Lenge siden jeg har vært så gira. Må ha vært som barn når en fikk et nytt spennende spill eller konsoll. Begynner å bli endel år siden jeg hadde en slik følelse med andre ord.. 3 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 (endret) Hehe gøy å lese LarZen Viste til min bror og 2 av fetterene mine og de er helt gira nå. Plutselig skal alle ha seg Vive. Jeg får jo knapt tid til å bruke den selv her i ferien Space Pirate Trainer er veldig populært som også nå ser en del bedre ut med sumpersampling. Jeg har den stabil satt til 1.5 https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4q3aa9/psa_supersampling_on_the_htc_vive_has_arrived/ Min bror syntes det var rart at det enda ikke er mer utbredt med VR. I hans relativt store vennekrets er det ingen som har snakket om det. Men det er jo fortsatt ganske tidelig. Elkjøp, Komplett og Lefdal er alle utsolgt nå. Så det virker jo som om de selger fort unna. https://www.prisguide.no/produkt/htc-vive-227143 Endret 30. juni 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 (endret) Skal straks prøve å sette opp sensorene. Og leser nå at maks avstand er 5 meter ifra hverandre. Hvor viktig er dette? Noen som har prøvd å overgå det? Mitt rom er kanskje rundt 5*6-7 meter.. Mener at da jeg forsøkte med mer enn de anbefalte målenene så ble ikke trackingen helt stabil i midten av området. Tror det er greiest å bare holde seg til anbefalingen, er ihevrtfall det jeg gjør. Var det ikke 5x5 fot som var maks? Det er vel noe over 4x4 meter? Anyways.. bare å teste så finner du fort ut hva som funker og ikke funker. Lol. Noen ganger slutter bare hodet mitt å fungere. 15x15 fot mente jeg her. 15 feet = 4.57200 meter Så mye plass trenger man for å bruke Vive i følge steam: Maks anbefalt er noe slikt som 15x15 fot. Endret 30. juni 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 (endret) Å fy det her var kult! Selv om jeg bare har vært i tutorial biten. Og der kommer jeg over et problem. Han roboten sier jeg skal trykke på system knappen for å få opp Steam. Men ingenting skjer... Han mener knappen nedenfor touchpaden Skal straks prøve å sette opp sensorene. Og leser nå at maks avstand er 5 meter ifra hverandre. Hvor viktig er dette? Noen som har prøvd å overgå det? Mitt rom er kanskje rundt 5*6-7 meter.. pass på å få kameraene så høyt opp som mulig. det med avstand vet jeg ikke. Står i bruksanvisningen jepp, men jeg satte kameraene litt lavere enn maksplassering ( pga det så visuelt bedre ut) , og hadde litt problemer med tracking. så satte jeg 10 cm høyere opp, og perfekt. Endret 30. juni 2016 av Balrog11 Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 føler vr enda er litt for mye party-spill, og ikke ordentlig gaming enda. Nå er det litt som wii. det er gøy fordi det er nytt og annerledes. Så gleder meg til det begynner å komme ordentlige spill. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Tror vi gjør lurt i å slutte å tenke tradisjonelle spill og VR. Noen sjangere vil kunne enkelt, eller enklere ta skrittet til VR. Mens endel og da den største sjangeren FPS vil nok streve ved å nå samme nivå når det kommer til bevegelse osv. Og det er egentlig helt greit. En kaller jo VR for en ny plattform og slik set med nye type spill og opplevelser. Så som nevnt så tror jeg vi gjør lurt å i slutte å vente på endel av disse tradisjonelle spillene. Mulig dem kommer etterhvert eller vil prøve VR platformen. Men pga begrensningene så vil nok spill i uoverskuelig tid bli designet for VR i motsetning til å få få spill til å virke med VR. Har prøvd noen spill med teleportering og ved vanlig bevegelse. Det er klart at vanlig/tradisjonell bevegelse er noe vi kommer til å se lite av. Vi ser at endel PSVR spill vil ha dette. Men det er nok bare i en liten periode eller i spill hvor en beveger seg veldig sakte. For ubehaget kommer ekstremt fort. Det er ihvertfall min erfaring og noe som ser ut til å være for dem aller aller fleste når det kommer til bevegelse i VR. Jeg var jo skeptisk til teleportering tidligere. Men det fungerte overaskendes bra. Ikke ubehagelig eller noen ting. Det fungerer uten å gjøre deg dårlig. Og det er topp 1 Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 jeg syns spill hvor man beveger seg vanlig ved å trykke på touchpaden er mye bedre enn teleportering. Syns teleportering blir så unaturlig og får meg til å huske på at jeg er i VR. Har faktisk ikke opplevd noe ubehag i henhold til noe jeg har gjort i VR. Jeg ble litt ustødig og kilte i magen når jeg hoppa høyt opp i Windlands, men det ga seg ( dessverre, for det var gøy) etter 10-15 hopp. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Directionless var rimelig skrullete greier! Er en kort gratis sak som ligger på Steam. Go get it! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 (endret) Impulskjøp er gøy! Siden jeg bor i USA i neste 6 månedene, og damen ikke kunne være med, måtte jeg finne meg noe annet å bruke tid og penger på i denne perioden. Jeg har hatt lyst på ny PC og Vive i godt over et år nå, men det har vært knapt med tid ved siden av jobb, dame, og andre ting. Frem til nå. Timingen kunne ikke vært bedre, Pascal er akkurat lansert, og ventetiden på HTC Vive er helt borte. Det eneste jeg faktisk har prøvd av VR tidligere, er et par demoer i Google Cardboard. PC-spilling har det vært svært lite av de siste to årene, og siste oppgradering kom i 2011 (i5 2500k og GTX 580). Det har ikke vært mangel på interresse, men andre ting har vært viktigere. Heldigvis husker jeg en del fra den gang, og ting har ikke forandret seg stort. Derfor puttet jeg sammen denne maskinen som i hovedsak kommer til å bli brukt til VR, men også litt gaming, både nye og eldre titler (nostalgi og sånn). Corsair Obsidian 250D Silverstone SFX-L 500W Asus Z170i Pro Gaming mini-ITX Intel Core i5 6600k Corsair Hydro H100i v2 Nvidia GeForce GTX 1070 FE Corsair Vengeance 3200MHz 16GB RAM Samsung 850 Evo 250GB SSD WD Blue 4TB HDD Siden jeg heldigvis bor i USA ble totalprisen på PCen rett i overkant av 12000 kroner, og HTC Vive kom på 7400, altså under 20000 kroner for hele pakka. Viven ble også sendt i dag, to dager etter jeg bestillte den, så alt er i hus rett over helgen. Ganske god deal, spør du meg! Uansett, sammen med Vive kommer det en del spørsmål. Jeg har lest deler av tråden, men ikke hele, så beklager om jeg stiller spørsmål som har blitt besvart tidligere. Hvor stort rom har dere tilgjengelig til room-scale, og hvor mye har det å si? Jeg har et ledig rom som blir dedikert til Vive, som kommer til å gi et brukbart rektangel på ca. 4 x 4,5 meter. Hvilke tips vil dere gi til selve oppsettet? Jeg har lest en del, men vil gjerne ha litt flere pointers som kan gjøre prosessen så smertefri som mulig. Hvilke spill/experiences har dere endt opp med å bruke mest tid på, både når dere er alene, og når dere viser frem Vive til venner? Jeg antar selv at dette ikke nødvendigvis er de samme spillene. Hva er viktig å tenke på når man viser Vive til venner? Hvordan er det å spille alene, er det lett å snuble og kanskje skade headsettet, eller kabler/kontakter? Endret 1. juli 2016 av Reeve Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Ved første øyekast, så ser 500W litt snaut ut.. Men jeg kan ta feil. Litt plass å leke seg på er bare en fordel når du bruker Vive. Aldri vært i nærheten av å snuble, ikke engang når jeg har vært brisen. Kablene vender du deg fort til. Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Hvor stort rom har dere tilgjengelig til room-scale, og hvor mye har det å si? Jeg har et ledig rom som blir dedikert til Vive, som kommer til å gi et brukbart rektangel på ca. 4 x 4,5 meter. Hvilke tips vil dere gi til selve oppsettet? Jeg har lest en del, men vil gjerne ha litt flere pointers som kan gjøre prosessen så smertefri som mulig. Hvilke spill/experiences har dere endt opp med å bruke mest tid på, både når dere er alene, og når dere viser frem Vive til venner? Jeg antar selv at dette ikke nødvendigvis er de samme spillene. Hva er viktig å tenke på når man viser Vive til venner? Hvordan er det å spille alene, er det lett å snuble og kanskje skade headsettet, eller kabler/kontakter? Jeg har et rom på 2*5 meter eller noe. funker veldig fint det. Størrelsen er ikke så veldig nøye ettersom i spill utgjør ikke hvor langt man kan gå så mye. Det viktigste er at man har plass til å veive kontrollerne foran deg så de ikke krasjer i veggen. så pass på å mål opp rommene med litt ekstra plass bort til veggene, og ikke bare tenke på hvor nærme du kan stå. Jeg liker å vise frem The Cubicle , The Lab hvor man kaster pinne til hunden på island og tutorial programmet hvor man leker med ballonger. Husk å forklar dem at det ikke er like klart som på en tv osv så at de ikke lurer på og prøver å finne ut hvordan de skal få bildet klarere ved å justere brillene etc. Spille alene er ikke noe problem. Kabelen kommer ikke i veien. Du kan merke kabelen innimellom at du tråkker på den etc, men ikke noe man behøver tenke på. Det går av seg selv. Bare legg koblingsboks etc utenfor spillområdet så du ikke tråkker på det. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 (endret) Impulskjøp er gøy! Siden jeg bor i USA i neste 6 månedene, og damen ikke kunne være med, måtte jeg finne meg noe annet å bruke tid og penger på i denne perioden. Jeg har hatt lyst på ny PC og Vive i godt over et år nå, men det har vært knapt med tid ved siden av jobb, dame, og andre ting. Frem til nå. Timingen kunne ikke vært bedre, Pascal er akkurat lansert, og ventetiden på HTC Vive er helt borte. Det eneste jeg faktisk har prøvd av VR tidligere, er et par demoer i Google Cardboard. PC-spilling har det vært svært lite av de siste to årene, og siste oppgradering kom i 2011 (i5 2500k og GTX 580). Det har ikke vært mangel på interresse, men andre ting har vært viktigere. Heldigvis husker jeg en del fra den gang, og ting har ikke forandret seg stort. Derfor puttet jeg sammen denne maskinen som i hovedsak kommer til å bli brukt til VR, men også litt gaming, både nye og eldre titler (nostalgi og sånn). Corsair Obsidian 250D Silverstone SFX-L 500W Asus Z170i Pro Gaming mini-ITX Intel Core i5 6600k Corsair Hydro H100i v2 Nvidia GeForce GTX 1070 FE Corsair Vengeance 3200MHz 16GB RAM Samsung 850 Evo 250GB SSD WD Blue 4TB HDD Siden jeg heldigvis bor i USA ble totalprisen på PCen rett i overkant av 12000 kroner, og HTC Vive kom på 7400, altså under 20000 kroner for hele pakka. Viven ble også sendt i dag, to dager etter jeg bestillte den, så alt er i hus rett over helgen. Ganske god deal, spør du meg! Uansett, sammen med Vive kommer det en del spørsmål. Jeg har lest deler av tråden, men ikke hele, så beklager om jeg stiller spørsmål som har blitt besvart tidligere. Hvor stort rom har dere tilgjengelig til room-scale, og hvor mye har det å si? Jeg har et ledig rom som blir dedikert til Vive, som kommer til å gi et brukbart rektangel på ca. 4 x 4,5 meter. Hvilke tips vil dere gi til selve oppsettet? Jeg har lest en del, men vil gjerne ha litt flere pointers som kan gjøre prosessen så smertefri som mulig. Hvilke spill/experiences har dere endt opp med å bruke mest tid på, både når dere er alene, og når dere viser frem Vive til venner? Jeg antar selv at dette ikke nødvendigvis er de samme spillene. Hva er viktig å tenke på når man viser Vive til venner? Hvordan er det å spille alene, er det lett å snuble og kanskje skade headsettet, eller kabler/kontakter? Ekstrautstyr som er veldig nyttig å ha: VR Cover https://vrcover.com/ Teleskopstøtter http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/handverktoy/spennverktoy/teleskopstotter/teleskopstotte-169030/ Braketter til å feste basestasjonene til teleskopstøttene http://www.coollcd.com/cool-ballhead-v4-multi-function-double-ballhead-w-clamp-1-4-screw-1138/ Anbefaler følgende spill og opplevelser når du trer inn i VR for første gang: Steam VR tutorial (Kjør denne først for å bli kjent med VR, hvordan kontrollene og alt det andre fungerer) The Lab (denne synes jeg passer fint etter etter tutorialen, mange fine små opplevelser av veldig god kvailitet) The Blu (Passer fint å vise til de som ikke er teknisk kyndige, dine foreldre og tanten din som aldri har tatt i en datamaskin før. Men vær obs på at noen kan frike ut av å være under vann og å se den svære hvalen ) Jeg viser denne gjerne før tutorialen til slike personer siden det bare er en veldig passiv opplvelse hvor du rusler litt rundt og tar borti ting med kontrollene.) Et godt tips er egentlig å se an ditt publikum. Hvis det er en person som er glad i å tegne så viser du Tiltbrush, hvis det er en som er gald i skytespill med mye action, Space Pirate Trainer. Musikk og rytmer Audioshild. Ellers passer følgende fint i en tilfeldig rekkefølge: Job Simulator Waltz of The Wizard Selfie Tennis Zen Blade Irrational Exuberance Budget Cuts Demo (Men vær VELDIG obs på at folk kommer til å få panikk når det blir hektisk. De kan skade seg selv og utstyret når de møter på robotene i spillet, jeg har opplevd at folk springer i veggen eller slår kontrollene borti ting og helt glemmer å holde seg innenfor sonen.) Så dette spillet kan være riskikabelt å vise. Men det er sykt bra da Spill som er korte og enkle å mestre passer fint når man er flere som prøver og ser på. Vil også anbefale deg å sjekke ut følgende for å øke kvaliteten på noen av spillene hvis du har kraftig nok pc. Hvis du gidder og er pirkete nok til å bry deg https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4q3aa9/psa_supersampling_on_the_htc_vive_has_arrived/ De fleste virker å ha Supersampling satt stabilt til 1.5 (husk å lag en kopi av tekstdokumenetet før du endrer noe sånn for sikkerhets skyld. Diverse tips: -Kabel venner man seg fort til. Jeg sparker den lett unna med bena. -Husk å still på den lille knotten på siden av Viven for hver enkelt bruker til de ser noenlunde klart. -Tørk av VR cover (hvis du har) for hver bruker. Jeg bruker håndsåpe, vann. -Film folks første opplevelse med mobilkamera (Mange setter pris på dette i ettertid) -Ikke skrem eller plag folk i VR -Hvis kabelen snurrer seg opp, hold den opp i luften etter en økt og la den spinne rundt for å løse opp floken. -Gå inn i SteamVR settings - audio og juster lyden slik at den blir speilet til høytalere og headsett. Jeg bruker å spør om folk vil ha hodetelfoner på for ekstra innlevelse eller om det går greit med lyd fra et par høytalere. Lyd fra høytalere kan være like greit siden det betyr mindre vekt på hodet og en mindre kabel å tenke på. -Ikke vis opplvelser som folk blir dårlige av før en advarsel og de vet hva de begir seg ut på. Endret 1. juli 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Ved første øyekast, så ser 500W litt snaut ut.. Men jeg kan ta feil. Litt plass å leke seg på er bare en fordel når du bruker Vive. Aldri vært i nærheten av å snuble, ikke engang når jeg har vært brisen. Kablene vender du deg fort til. Jeg tror 500w skal holde greit. I de fleste tester jeg har sett, trekker et system med 1070, og en i5 6700k eller tilsvarende rundt 300w fra veggen. Folk overdriver ofte hvor mye strøm de tror systemet sitt bruker. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Ved første øyekast, så ser 500W litt snaut ut.. Men jeg kan ta feil. Litt plass å leke seg på er bare en fordel når du bruker Vive. Aldri vært i nærheten av å snuble, ikke engang når jeg har vært brisen. Kablene vender du deg fort til. Jeg tror 500w skal holde greit. I de fleste tester jeg har sett, trekker et system med 1070, og en i5 6700k eller tilsvarende rundt 300w fra veggen. Folk overdriver ofte hvor mye strøm de tror systemet sitt bruker. nVidia anbefaler 500W minimum for et helt system med GTX 1070, så jeg tror du har helt rett. De har nok lagt på en del sikkerhetsmargin for dårlige strømforsyninger og for mange harddisker i det tallet. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Enig. Jeg skal også ha mini-ITX, så begrenser meg til én harddisk, én ssd, og lite andre ting som trekker noe særlig med strøm. Det kan kanskje begrense overklokken litt, men det får vi se på. Planlegger en grei overklokk på både cpu og gpu. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Motion sickness ut a milde granskauen nå... Ikke spill noe nytt så vet ikke helt hva som skjer. Kan kanskje være pga jeg justerte litt på sensorene idag. Virker som ting skjelver litt til tider. Er ihvertfall noe som ikke er helt som det skal. En god natt søvn og så fin justere sensorene i morgen å se om det er synderen. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 (endret) Jeg trenger mer regional konkurranse på Audioshield - Hard mode, topper nesten alle sangene på popular lista. (Favoritt spillet mitt for fysisk aktivitet :3 ) Endret 2. juli 2016 av Ravusy Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Hvor bra er egentlig trackingen? Jeg må innrømme at jeg ikke har veldig høye forventninger til oppløsning og grafikkvalitet, men jeg har store forventninger til head- og kontrollertracking. Jeg håper jeg ikke har for store forventninger, men jeg forventer at det føles som at det er jeg som beveger meg i et statisk rom, og ikke som grafikk som beveger seg rundt meg. Jeg vil føle at jeg lener meg over en kant, og ikke at kanten kommer mot meg. Er trackingen god nok til dette? De fleste tester og reviews av Vive sier jo at noe av det største og beste med Vive, er nettopp følelsen av "immersiveness", at man lever seg inn i spillene, og at dette gjør at man fort glemmer ting som screen door-effect osv., men jeg er ikke helt sikker. Hvordan har opplevelsen vært for dere? Vive ankommer på tirsdag, sammen med hovedkort og CPU. Det blir en travel dag, 8 timer jobb, hjem og bygge pc, installere Windows 10 etc., for å så sette opp Vive, og forhåpentlig vis få testet det litegran. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå