Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Ah, du har allerede bestilt PSVR, da så.

 

Hadde vært gøy å fått en sammenligning fra en som har flere typer VR sett. Men siden du skal avbestille så. Jeg hadde ikke greid å ventet med Vive, spesielt hvis jeg hadde vunnet et 1080 kort og kjøpt ny pc :p

 

Når blir PSVR mulig å få tak i?

 

 

Angående spillutvalget på Vive så har det nok tatt seg betraktelig opp om et års tid. Men jeg vil ikke si at det er noe dårlig utvalg nå. I hvert fall hvis man liker indie spill, som det er svært mange av.

 

Jeg vil også påpeke at det med VR og det gjelder da kanskje spesielt på PC plattformen ikke bare er spill som er bruksområdet. Glem ikke at VR kan brukes til mye mer enn bare å spille ;)

 

Destinations fra Valve er et godt eksempel. Virtuell turisme ved hjelp av fotogrammetri. 

http://store.steampowered.com/app/453170/

 

Social VR i Altspace, VR chat og andre. Utviklerene av Second Life kommer på banen her etterhvert med sin egen Prosjekt Sansar.

http://www.theverge.com/2016/4/26/11502888/linden-lab-project-sansar-vr-early-applications-open

 

Unreal og Unity+ flere til å skape innhold til VR. Og da tenker jeg kanskje spesielt på å lage ting til VR i VR som nå er på vei.

 

The Foo show med Will Smith kjent fra Tested, viser potensialet for underholdning med et type TV show i VR.

http://store.steampowered.com/app/411820/

 

VR er mye mer enn spill ;)

 

Jeg tror kanskje det er litt lett å glemme dette innimellom siden spill får såpass mye fokus hele tiden.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, du har allerede bestilt PSVR, da så.

 

Hadde vært gøy å fått en sammenligning fra en som har flere typer VR sett. Men siden du skal avbestille så. Jeg hadde ikke greid å ventet med Vive, spesielt hvis jeg hadde vunnet et 1080 kort og kjøpt ny pc :p

 

Når blir PSVR mulig å få tak i?

 

 

 

Ja jeg hadde ikke tenk å gå for VR på PC på en god stund da jeg ikke hadde lyst til å oppgradere enda en PC. Men så fikk jeg jo dette skjermkortet så da kjører jeg på :p Jeg lar bestillingen stå da det uten tvil vil komme mange VR opplevelser til Vive som jeg ikke kan få på PSVR.

 

PSVR kommer i salg 13 oktober. 

Lenke til kommentar

Noen info om hvordan trackingen til PSVR foregår? Snakker vi oculus eller vive style? Kommer nok uansett til å holde meg til vive :)

Mer lik Oculus. Flere lys rundt på PSVR og så bruker en jo disse lysende move kontrollene. Og alt blir fanget opp av kameraet som er ute til PS4. Er derfor håndkontrollen til PS4 har dette lyset også for tracking i bla VR.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange ganger jeg har gått inn på ordre status siden til Komplett.no....det er ikke få ganger! :D

 

Og det verste er at jeg reiser på ferie samme uke som den mest trolig blir sendt...gjett hjem som blir koko når han får melding på telefonen om at en kan hente pakken på posten og så er jeg ikke hjemme!!! 

Lenke til kommentar

 

Elkjøp har begynt å sende ut pakkesporing. Kanskje Vive blir sporbar imorra? Gleder meg!

Hvor fikk du vite det? :D

 

Jeg bestilte en Vive for 2-3 dager siden. Fikk mail om at pakken er på vei ut fra lager, med pakkesporing inkludert ca 20:30 i går.

 

Da kan det hende jeg har den her tirsdag.

Lenke til kommentar

Steam summer sale starter til uka ifølge en glipp ifra Paypal. Dere som har hatt Vive en stund nå kan ikke dere liste opp hva en burde kjøpe? Forhåpentligvis er endel VR spill på tilbud også.

 

Så langt har jeg lagt i ønskelista som jeg synes ser bra ut:

 

Audioshield

Apollo 11

The Gallery - Episode 1

Hover Junker

Vanishing Realms

Lenke til kommentar

Steam summer sale starter til uka ifølge en glipp ifra Paypal. Dere som har hatt Vive en stund nå kan ikke dere liste opp hva en burde kjøpe? Forhåpentligvis er endel VR spill på tilbud også.

 

Så langt har jeg lagt i ønskelista som jeg synes ser bra ut:

 

Audioshield

Apollo 11

The Gallery - Episode 1

Hover Junker

Vanishing Realms

Job sim 

hot dogs, horseshows and hand grenades (realistisk våpen sim)

space pirate trainer

Vitual desktop

Tiltbrush

 

 

 

 

Bare 5 dager igjen til vive blir sendt fra elkjøp!  :D

Fikk du beskjed på epost fra elkjøp? 

 

Har en kamerat som venter på svar om sin ordre. Er spent på hans vegne og håper den blir sendt ut snart.

 

Fikk beskjed at den ble sendt nå ^^ Jupp, via epost. 

Lenke til kommentar

Gratis:

The Lab

Waltz of The Wizard

Budget Cuts Demo

Irrational Exuberance

The Foo Show

The Brookhaven Experiment Demo

Altspace VR

 

Andre som jeg liker:

out of ammo

Pool Nation VR

Final Approach

Selfie Tennis

ZenBlade

 

Mye annet også. Sorter etter user reviews på steam og les brukernes anbefalinger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...