Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fallout 4 i VR  :omg:

 

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4ntove/fallout_4_on_the_vive_announced/

 

Og Doom

http://www.gamespot.com/articles/fallout-4-and-doom-vr-versions-announced/1100-6440743/

 

Bare for Vive tydeligvis. Trist for Oculus brukerene hvis dette stemmer.

 

Anyways. Dette er helt vilt. Det er nå det begynner!

Super nyheter! Jeg tipper dette blir ganske spillbart på Oculus Rift med touch, men kanskje bare gjennom SteamVR og ikke i Oculus Store.

Lenke til kommentar

Fallout 4 i VR  :omg:

 

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4ntove/fallout_4_on_the_vive_announced/

 

Og Doom

http://www.gamespot.com/articles/fallout-4-and-doom-vr-versions-announced/1100-6440743/

 

Bare for Vive tydeligvis. Trist for Oculus brukerene hvis dette stemmer.

 

Anyways. Dette er helt vilt. Det er nå det begynner!

 

 

Det har sikkert blitt tatt opp før, men jeg syns det er ganske trist det har blitt et skille mellom brillene. Det hele minner om en konsollkrig, men det er vel Vive som har åpnet seg mest? Slik jeg har skjønt det er det Oculus som prøver å låse inn brillene i egen store etc? Eller kan disse også brukes til spill i steam? 

Lenke til kommentar

Etter det jeg leser så har Zenimax som eier Bethesda stått i en rettslig twist med Oculus en stund nå. Så kan være at det vil bli et hinder for at Bethesdas spill vil kunne brukes med Rift brillene.. 

 

Steam har uansett støtte for Oculus Rift og når Touch kontrollene er ute til Rift så skulle man tro at det burde gå greit å lage en versjon til Rift også.

Lenke til kommentar

 

Fallout 4 i VR :omg:

 

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4ntove/fallout_4_on_the_vive_announced/

 

Og Doom

http://www.gamespot.com/articles/fallout-4-and-doom-vr-versions-announced/1100-6440743/

 

Bare for Vive tydeligvis. Trist for Oculus brukerene hvis dette stemmer.

 

Anyways. Dette er helt vilt. Det er nå det begynner!

 

Det har sikkert blitt tatt opp før, men jeg syns det er ganske trist det har blitt et skille mellom brillene. Det hele minner om en konsollkrig, men det er vel Vive som har åpnet seg mest? Slik jeg har skjønt det er det Oculus som prøver å låse inn brillene i egen store etc? Eller kan disse også brukes til spill i steam?

Har ikke inntrykk av at det er sånn dette henger sammen, men at det er mangelen på room-scale hos Rift pr. i dag som er grunnen til at det blir utviklet til Vive.

 

Det ville vært langt verre om de designet VR opplevelsen av spillet til å bli avstumpet på Vive pga. begrensningene til Rift. DET ville vært konsoll-typisk.

 

Men for all del, ikke noe er bedre enn om Touch blir minst like bra som Vive.

 

Ser det er annonsert flere spill som kommer til Vive, Rift og PSVR - noe som impliserer at det fulle potensialet på Vive ikke blir utnyttet i disse spillene.

Lenke til kommentar

Druknet litt i nyheten om Fallout 4 men Ubisoft har annosert et 4 player co-op Star Trek spill i VR for både Vive, Rift og PSVR.

http://www.roadtovr.com/star-trek-bridge-crew-multiplayer-vr-game-leak-promises-4-player-co-op/

 

Jeg håper bare at de utnytter det fulle potensialet til Vive her og at det ikke blir noen begrensinger på spillet i og med at det også er til Rift og PSVR.

 

 

Blir spennende å se om vi får enda flere VR spill nyheter utover E3. 

Lenke til kommentar

En spilljournalist som har prøvd en demo av Fallout 4 i VR.

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4nvpgf/uploadvr_fallout_4_vr_handson_preview/

 

 

Virker som om de har tenkt å bruke teleport for flytting. Jeg ser en del er kritiske til det. For min del er ikke dette noe problem. Det er slik jeg foretrekker det i VR, så jeg er happy. Teleportfunksjonen til Minecraft i Vive funker jo fint. Men jeg håper likevel at de legger til andre måter å bevege seg på også for de som måtte ønske det.

 

Jeg antar også at de vil måtte tilpasse spillet denne nye måten å bevege seg på også slik at det ikke blir direkte juks og for enkelt. I kamp kan man jo f.eks bruke teleport i kombinasjon med V.A.T.S. systemet.

 

Selv mener jeg at bevegelse med stikke/trackpad i VR blir veldig unaturlig og ikke minst noe man fort blir uvel av.

Lenke til kommentar

Selv mener jeg at bevegelse med stikke/trackpad i VR blir veldig unaturlig og ikke minst noe man fort blir uvel av.

 

For min del er det akkurat like unaturlig som så ett øyeblikk være ett sted, og det neste øyeblikket, ett annet :shrug:

Lenke til kommentar

 

Selv mener jeg at bevegelse med stikke/trackpad i VR blir veldig unaturlig og ikke minst noe man fort blir uvel av.

 

For min del er det akkurat like unaturlig som så ett øyeblikk være ett sted, og det neste øyeblikket, ett annet :shrug:

 

Hehe ja de er begge unaturlige men den ene av de blir jeg ikke dårlig av ;)

 

Derfor håper jeg begge blir mulige.

Lenke til kommentar

Teleportering i Fallout 4 høres ut som en nedtur. I spill som er laget for VR og den type bevegelse begrensning og hvor landskap blir designer rundt det. Så er det nok helt ok.

 

Men i Fallout 4 hvor du har så voldsome store områder å utforske så høres det ut som en veldig slitsom/ubehagelig måte å spille det på.

Lenke til kommentar

Det er store områder i Minecraft også. Funker fint på Vive det og er veldig gøy. 

 

Minecraft for Vive:

https://www.reddit.com/r/Vive/wiki/minecrift_for_vive

 

 

Men det mest optimale hadde jo vært å kunne bruke beina (over større avstander) eller simulere en metode for å gå uten å faktisk fysisk gå (uten at man blir dårlig). Det er bare ikke gjennomførbart i dag. 

 

 

Husk også på at Telportering i kombinasjon med Roomscale Tracking og bevegelseskontrollere kan bli veldig bra. Epic Games viste dette bla med sin demonstrasjon av Bullet Train. Alle jeg har hørt fortelle om den opplevelsen har sagt at det var fantastisk.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Hmm.. Vistnok ble utviklerene bak Serious Sam VR tilbudt et lass med penger for å gjøre spillet Oculus eksklusivt. 

 

 

They tried to buy Serious Sam VR as well. It wasn't easy, but we turned down a shitton of money, as we believe that truly good games will sell by themselves and make profit in the long run regardless. And also because we hate exclusives as much as you do.

Dat shitton of money tho...

Edit: Wow! Thanks for all the support, you guys rock! We love you and we love making games for you!

Edit2: Please don't hate on other devs too much, I'm sure some of them didn't have financial alternative but to accept such a deal in order to even see their games finished. In such situation, anyone would have done the same.

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4nxpnq/fuck_facebook_and_fuck_oculus/d480x6v?context=3

 

Andre utviklere har igjen tatt i mot Oculus sitt tilbud og gjort et i utgangspunktet spill utviklet for Vive Oculus ekslusivt, i hvertfall for en tid.

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4nxg2e/giant_cop_no_longer_coming_to_the_vive_now_listed/

 

Mye drama nå både på r/Oculus og r/Vive

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Vurderer du å gå PSVR i stedet for Vive LarZen? ;)

 

 

Jeg vil si at Bethesdas satsing på VR er ganske stort da. Jeg hadde ikke forventet det. Ellers så har vi jo fått nyhetene om Star Trek fra Ubisoft og Serious Sam til Vive. 

 

Men ja jeg er imponert over antall store titler til PSVR ja. Sony viser at de er villige til å satse tungt. Men så har de jo også en rekke kjente utvikler studioer under sin kappe.

 

 

At vi skulle få noen AAA titler i det hele tatt til Vive og Oculus er ikke noe vi har kunnet forvente før sent ut i denne generasjonen om enn i det hele tatt. Det er i hvert fall inntrykket jeg har fått etter diskusjoner på reddit og alle podkastene om VR jeg stadig lytter til. Min forventning var at det ville ta tid før noen av de store utviklerhusene virkelig satte inn støtet og virkelig satset penger på VR. Kan være at dette fortsatt ligger an til å være sant, i hvert fall når det kommer til Oculus og Vive. Hvor seriøs Bethesda sin satsing på VR er gjenstår å se. Men hele Fallout 4 i VR er jo enormt bra. Og hvis Fallout 4 og Doom(Techdemo?) gjør det godt så kan vi nok forvente enda flere Bethesda spill med VR støtte. Det neste TES spillet vil jeg tro ligger an til å få en VR versjon nå.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Vive med et 780TI? Er det kraftig nok? Tester sier det er på grensen.

 

Og er det reklamasjonsret på vive kjøpt fra nettsiden (og ikke eks. Komplett.no)?

Jeg har et 780Ti i den ene Viven her. Det funker helt fint. Men regn med at du ikke kan ha grafikken på de høyeste innstillingene i enkelte spill. I The Lab så justerer grafikken seg opp eller ned for å holde en stabil framerate.

 

Jeg har og et 980Ti i en annen Vive men den står for tiden hos en kamerat. Så blir til at jeg spiller de spillene hvor jeg ikke merker at grafikken har noe særlig å si med 780Ti Viven hjemme hos meg. Små rom eller miljøer hvor detaljene er veldig nærme slik som Xortex og Zenblade fungerer ypperlig og ser meget pent ut med en stabil framerate. Slingshot i The Lab og Pool Nation VR ser ikke særlig pent ut med et 780Ti for å nevne noen spill.

 

 

Angående reklamasjonsretten har jeg ikke detaljene helt klart i hodet. Bedre at noen andre svarer her. Den tid den sorg hvis noe feiler på min Vive kjøpt fra utlandet. Kjøp i Norge hvis du har muligheten til det, du har bedre rettigheter her.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Vurderer du å gå PSVR i stedet for Vive LarZen? ;)

 

 

PSVR er bestilt for mange måneder siden :)

 

Men jeg vurderer å avbestille HTC Vive rett og slett. Synes funksjonene er sykt spennende men en må jo ha spill å spille. Om det betyr å vente et år så kanskje det er hva en må gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...