Enceladus Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Det kan hende jeg kjøper meg inn i vr når prisen synker, og utgiverne begynner å støtte oss som MÅ ha briller. (Prøvde linser, men da fikk jeg ikke zoomen som jeg er vant med.) Vive er laget slik at du komfortabelt kan bruke briller. Den har ulike masker du kan bytte ut som passer ulike ansiktsformer. Tested nevner det i videoen jeg linket til over. Men så klart har man store hipster briller så vil de nok ikke passe. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 (endret) Har bestilt både Vive og Rift Så dette blir spennende! Holder på å bygge ny PC som er VR kompatibel i tillegg! Hadde håpet at minst en av de ble lagt ut for salg slik at jeg fikk det til TG, men det ble det ikke. Du hadde nok ikke fått fred hadde du tatt med enten en Rift eller en Vive på TG. Men så er jo også ofte halve morroa å vise frem og se reaksjonene på folk Forholdene på TG ville kanskje ikke vært heeeeelt optimale for Roomscale VR med tanke på plass og plassering av lighthouse sensorer. Måtte bli sittende da isåfall med en lighthouse boks eller Rift Camera fremfor deg og i et spill som Elite Dangerous eller en av de andre sitte opplevelsene som kommer. Hvilke pc deler vurderer du å gå for? Selv kommer jeg til å oppgradere skjermkort til et 980Ti for å få det lille ekstra selv om pcen min er akkurat VR klar. post-56355-0-48528800-1456174582.png Jeg er en av de som spiller svært lite på TG, så hadde bare vært morro om folk stakk innom Mange som kom innom i fjor også, da hadde jeg med en delta 3d printer, selvbygd pc, led skjerm og masse verktøy som folk lånte Hadde jeg fått vive til TG måtte jeg nesten ha spurt om å fått lånt et eget rom Det hadde vært morro det! Dette er PC delene jeg har handlet inn: CPU: Intel i7-5930k SSD: Samsung 950PRO 512GB M.2 GPU: MSI GeForce 980Ti RAM: HyperX Predator 3GHz 32GB DDR4 PSU: Corsair AX850 HK: ASUS X99-PRO Socket 2011-3 + Vannkjøling (2x 480 radiatorer, en loop med cpu og gpu) Mulig jeg handler inn et ekstra 980Ti etter TG. Alt skal inn i et selvbygd kabinett bygget i teak: Link til arbeidslogg Endret 3. mars 2016 av GreenRay 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Anngående prisen på Vive: Jeg synes dette er veldig forvirrende. Hvor mye er det jeg faktisk skal betale? Når folk spør meg hvor mye jeg skal betale så vet jeg ikke riktig hva jeg skal svare Jeg sier noe slikt som fra 899-973 euro Bestillingen min sier: 973 euro Som jeg har inntrykk av at ikke er den faktiske prisen jeg må betale. Den faktiske prisen virker å være noe lavere enn dette. Her er noen tråder på reddit hvor Nordmenn diskuterer dette og har fått garantier fra HTC om at de betaler VAT kostnaden for oss slik jeg forstår det. https://www.reddit.com/r/Vive/comments/48tof2/definitiv_answer_about_vat_and_norway_from_shen_ye/?sort=new https://www.reddit.com/r/Vive/comments/48rijc/htc_does_not_seem_to_know_the_price_of_the_vive/?sort=new Så ja hadde vært greit å få ett endelig svar på hvor mye jeg må betale. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Om HTC garanterer det så er vel saken relativt klar. Lenke til kommentar
KenSkog Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 La inn en bestilling på Vive jeg også, syntes den er hakket mer interessant enn OR. Blir artig å se anmeldelsene og sammenligningene i tiden fremover. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 (endret) Se et par fra eurogamer spille Vive "It turns out horror games make Aiofe swear like a sailor" Endret 5. mars 2016 av Bytex Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Hehe Jeg har lagt merke til at det er en del folk som har en frykt for hvaler. Har sett en del folk bli friket ut av nettopp den gigantiske hvalen i denne demoen. Rene skrekkspill tror jeg at jeg skal holde meg langt unna. Lurer på om vi får tilgang til demoene som har blitt vist frem på Vive i et år nå når vi får den tilsendt. Hadde vært spesielt gøy å teste ut akkurat denne med hvalen og kanskje spesielt portal og dota demoene, de ser helt utrolig kule ut. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Har prøvd Sisters utgaven på VR i iOS (finnes på Android også). Og det var helt for jævlig å jeg skvatt av noe så enkle triks. Viser litt hvor kraftfullt VR er i forhold til en flat skjerm opplevelse. Lenke til kommentar
Arnt0r Skrevet 5. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2016 Er det ikke april snart? Håper vi får flere fullverdige spill i april, og ikke bare techdemoer som de fleste videoer viser. For min del blir det mest aktuelt med spill der jeg sitter i kontorstolen min (fps og racing), men blir kanskje mer innlevelse i spillene når en løper rundt i stua Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Har bestilt vive og rift for å sammenligne de! At riften ikke kommer med håndkontroller er håpløst for min del, derfor blir det mye vive i starten Har lagt alle spill på steam marked klar til kjøp/nedlastning når viven ankommer døren! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Hehe Jeg har lagt merke til at det er en del folk som har en frykt for hvaler. Har sett en del folk bli friket ut av nettopp den gigantiske hvalen i denne demoen. Rene skrekkspill tror jeg at jeg skal holde meg langt unna. Lurer på om vi får tilgang til demoene som har blitt vist frem på Vive i et år nå når vi får den tilsendt. Hadde vært spesielt gøy å teste ut akkurat denne med hvalen og kanskje spesielt portal og dota demoene, de ser helt utrolig kule ut. Hvalen ser jævlig stor ut, og det er sikkert creepy når man ikke ser den på en skjerm men rett i øynene. Spesiellt halen som nesten treffer spilleren på slutten. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 (endret) Flere youtubers som har fått tak i Vive Pre. http://www.twitch.tv/omgitsfirefoxx/v/52627819 https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4950xt/there_is_a_vive_livestream_on_twitch_looks_like_a/ OMGitsfirefoxxnew user|low karma account 19 points 3 hours ago Thanks for checking out & posting about my stream! I'm sorry I'm really new to the whole VR stuff, and had some misinformation (trust me, I heard loud and clear, haha!). It was an unreal experience, and I'll definitely be doing more streams with it. Set up was incredibly easy, I thought I might have issues with connecting to my PC and whatnot, but it was all very simple and easy to set up for streaming. Running some of the resource heavy VR games + streaming + recording did cause some lag/stuttering but overall, ran very smooth on my PC. I'm running on a 780ti with a 5820k + 16GB ram. If there's any questions you guys have, just let me know! I don't Reddit often, but a friend of mine said my stream was mentioned and I had to come say hey! I'll try to pop in again soon! permalink [–]OMGitsfirefoxxnew user|low karma account 6 points3 hours ago List of games we played: SculptrVR Tilt Brush Jeeboman Windlands (vomit sim) Space Pirate Trainer Ninja Trainer Job Simulator Cloudlands: VR MiniGolf Aperture Robot Repair Pcen de kjører den på : EVGA x99 Classified mobo Geforce GTX 780ti Intel i7-5820k Ripjaws 4 series 16GB ram Cooler Master v750 gold PSU CM Storm Styker case Samsung 256GB SSD Western Digital 2TB HD Cooler Master Nepton 280L Liquid Cooling Ikke helt optimalt det skjermkortet virker det som (samme som jeg har) men det ser ut til å gå greit i de fleste opplevelsene. Ser ut til at de ikke kjører særlig høy grafikk på Pirate trainer f.eks. Regner med at man kan stille på grafikkinstillingene i de fleste spill for å få det til å se bedre ut hvis man har et bedre skjermkort. Endret 6. mars 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 (endret) Ah shit! Jeg vil ikke se på, men det er hardt å la være! Spesielt den portal demoen vil jeg oppleve selv uten spoilers. Hardt å vente! Alle disse strømmene av Vive Pre er seriøst god reklame for Vive. Hva i alle dager er det Oculus driver med som ikke sender ut Rifter til alle de populære youtuberene Hmm kanskje Vive egner seg bedre å vise frem på denne måten på grunn av hvor aktiv man er i opplevelsen ved å kunne fysisk bevege kroppen og bruke armene. kanskje dette er noe Oculus frykter? Det kan kanskje fort bli litt kjedelig å se på en person som bare sitter i ro med en håndkontroller? Hva tenker dere andre her om dette? Har Vive en fordel her over Rift? HOLY SHIT! Space Pirate Trainer ser Awesome ut!! Haha! De tar helt av når de prøver tiltbrush i den twitch strømmen. Det er ser sykt kult ut! Endret 6. mars 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Arnt0r Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Ingen form for vr-støtte i nye Doom som kommer i mai? Ikke mye som tyder på det i steam i hvertfall.......... Endret 7. mars 2016 av Arnt0r Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Press release: "March 7, 2016 -- Valve has announced plans to debut "The Lab," a compilation of new VR experiments, at next week's Game Developers Conference in San Francisco, CA. Set in a pocket universe of Aperture Science, "The Lab" offers multiple ways to enjoy room-scale VR. It will be offered free of charge via Steam this spring. More information will be made available next week at GDC." Valve lanserer sitt første spill (The Lab) til Vive ser det ut til. Eller en form for eksperimenter tilpasset roomscale VR satt til portal universet. Litt lite detaljer enda. Jeg googler og leser for harde livet her The Lab http://www.polygon.com/2016/3/7/11173566/valve-the-lab-vr-experiments-aperture-science-portal r/Vive: https://www.reddit.com/r/Vive/comments/49dpuf/valve_announces_the_lab_press_release/ r/Oculus https://www.reddit.com/r/oculus/comments/49dpaz/valve_announced_the_lab/ Endret 7. mars 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Arnt0r Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Skulle bare mangle at Valve selv kommer med noe innhold til oss. Går en fin vår/sommer imøte Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Okei siden vi ikke har så mye info å gå på her (ser frem til mer på GDC neste veke!) la os spekulere og synse litt Dette er lurt av Valve. Vi kommer ikke til å se særlig satsing på tradisjonelle FPS spill i VR med bevegelse med stikke eller mus og tastatur pga kvalmen dette medfører hvis man gjør det samme i VR. Problemet med VR syke er velkjent. Så her må Valve tenke utenfor boksen på hvordan de kan lage en opplevelse av høy kvalitet som ingen blir dårlige av. Og da er jo Portal universet perfekt. Jeg forventer en rekke med kreative løsninger tilpasset den plassen hver enkelt har til rådighet hjemme. Puzzles med portaler og andre rare påfunn med den velkjente kvaliteten og humoren vi er vant til fra Valve løst på måter som ikke gjør folk dårlige. Jeg tipper vi får mer av det vi allerede har sett i Aperture Robot Repair demoen til Vive. Og etter det jeg har sett og hørt så virker det helt utmerket! Ja takk! Jeg tar mye mer av noe slikt! Kjenner vi Valve rett så blir dette konge! Endret 7. mars 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Ingen form for vr-støtte i nye Doom som kommer i mai? Ikke mye som tyder på det i steam i hvertfall.......... Alternativene jeg ser her er å enten bruke VorpX til å tvinge spillet til å funke i VR. Eller spille det på en skjerm i VR. Så klart kunne utviklerne laget en egen VR versjon av spillet men man ville hatt problemet med VR syke. Noen ville tålt det fint andre ikke Så jeg tipper svært få av de store utviklerene kommer til å lage FPS spill til VR slik vi er vant til. Kanskje noen modige indie utviklere er villige eller at noen lager en skikkelig god port til VR slik som Quake til DK2. Den fungerte rimelig godt men jeg ble noe uggen etter en stund Andre alternativer er å spille spillet med en tredemølle, feks. virtuix omni eller infinadeck. Eller hvis man har et jævlig svært rom å løpe rundt i så ville det fungert så lenge man har fast grunn under beina i spillet. Litt trøblete å simulere et fall i VR og RL samtidig The Void er kanskje det beste håpet her. https://thevoid.com/ FPS spill kan alltids tilpasses VR uten at det går på bekosting av morroa. Det er en av grunnene til at jeg er så begeistret for Vive. Vi kommer til å få mye gode spill som finner kreative løsninger på problemene med bevegelse i VR, f.eks Hover Junkers og nå The Lab fra Valve. Endret 7. mars 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå