Enceladus Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 (endret) Gleder meg! Lanseres i morgen på steam. Endret 31. mai 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Folk som bruker briller. Hvordan gjør dere det? Er dere redd for å ripe til linsene? Ber dere folk bruke linser istedenfor briller? Jeg liker ikke tanken på å måtte stille linsene noen hakk ut slik at field of view blir mindre når jeg viser frem Vive. Det er ganske stor forskjell når man stiller på avstanden til linsene bort fra øynene med de to knottene på hver side av viven. Hittil har det gått greit med de som har brukt briller. Ikke merket noen synlige riper, men det er bare et spørsmål om tid før det skjer. Jeg er alltid engstelig for riper. Vurderer å be folk bruke linser eller så får de ikke prøve. Og Kan man erstatte ødelagte linser? Hadde vært greit å kunne bestille inn noen ekstra for enten å bytte selv eller f.eks. stikke til en fotobutikk og betale profesjonelle for å gjøre operasjonen. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Mine briller har good plass mellom linsene på brillene og headsettet. Kan bevege de frem og tilbake, selv med linsene "skrudd helt inn mot øynene". Kanskje jeg bare har rart ansikt Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Waltz of the Wizard er nå tilgjengelig gratis på steam http://store.steampowered.com/app/436820 Laster ned for å teste nå. 2 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Interessant artikkel fra NRKBeta om VR: https://nrkbeta.no/2016/06/02/det-ubeskrivelige-rommet-vi-er-nodt-til-a-forholde-oss-til/ 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Bra artikkel Artikkelen fra Wired som NRK Beta nevner og linker til er verdt å lese eller høre, finnes en lydversjon her: https://unclejonny.com/2016/04/20/episode-30-wired-illuminates-the-artificial-reality-revolution/ Jeg har en snikende følelse av at Google vil overaske oss med sin Magic Leap når de løfter på sløret. 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Håper at det blir mulighet for å prøve HTC Vive i en butikk snart i nærheten av hvor jeg bor. Synes det ser kjempe spennende ut. Men jeg må si at prisen for alt og når en ser hvilke type "spill" som er ute. Så virker det som litt galskap å investere så mye i noe slikt. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Håper at det blir mulighet for å prøve HTC Vive i en butikk snart i nærheten av hvor jeg bor. Synes det ser kjempe spennende ut. Men jeg må si at prisen for alt og når en ser hvilke type "spill" som er ute. Så virker det som litt galskap å investere så mye i noe slikt. Vel, det er verdt det. For vive er jo bare en nyfødt unge nå, å er bare småprosjekter som er ute nå, å det vil endre seg med årene Jeg har hatt vive i rundt en halv måned, men solgte den pga alt papir pisset jeg måtte gjennom for å sende RMA (måtte sjekke hva man måtte gjennom om jeg hadde hatt noe galt med den), å har bestilt fra elkjøp som jeg skal hente om 18-20 dager på posten Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Vel, det er verdt det. For vive er jo bare en nyfødt unge nå, å er bare småprosjekter som er ute nå, å det vil endre seg med årene Jeg har hatt vive i rundt en halv måned, men solgte den pga alt papir pisset jeg måtte gjennom for å sende RMA (måtte sjekke hva man måtte gjennom om jeg hadde hatt noe galt med den), å har bestilt fra elkjøp som jeg skal hente om 18-20 dager på posten Men er det verdt å bruke nesten 10.000kr på å spille små prosjekter når en ikke vet enda hva som kommer? Ja det vil helt klart endre seg med årene men er det da kanskje ikke lurt å vente til prisen går ned og det er spill å spille utenom småprosjekter? Jeg tviler ikke på at det ikke er gøy mye av det som er ute nå. Men hvor lenge er det gøy å spille X forskjellige versjoner av samme type spill. Er jo ikke direkte imponerende det som er av utvalg på Steam så langt ihvertfall. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Dumt spørsmål, for svaret er selvfølgelig ja for de som på dette tidspunktet har kjøpt en. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Vel, det er verdt det. For vive er jo bare en nyfødt unge nå, å er bare småprosjekter som er ute nå, å det vil endre seg med årene Jeg har hatt vive i rundt en halv måned, men solgte den pga alt papir pisset jeg måtte gjennom for å sende RMA (måtte sjekke hva man måtte gjennom om jeg hadde hatt noe galt med den), å har bestilt fra elkjøp som jeg skal hente om 18-20 dager på posten Men er det verdt å bruke nesten 10.000kr på å spille små prosjekter når en ikke vet enda hva som kommer? Ja det vil helt klart endre seg med årene men er det da kanskje ikke lurt å vente til prisen går ned og det er spill å spille utenom småprosjekter? Jeg tviler ikke på at det ikke er gøy mye av det som er ute nå. Men hvor lenge er det gøy å spille X forskjellige versjoner av samme type spill. Er jo ikke direkte imponerende det som er av utvalg på Steam så langt ihvertfall. Om du vil være en av pilgrimmene som får oppleve VR først, å teste ut VR spill som de kommer ut, så ville jeg sagt ja. Jeg vil selv ha det "nyeste først" somregel, å vive var en "nobrainer" for meg. Lenke til kommentar
kondis Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Vel, det er verdt det. For vive er jo bare en nyfødt unge nå, å er bare småprosjekter som er ute nå, å det vil endre seg med årene Jeg har hatt vive i rundt en halv måned, men solgte den pga alt papir pisset jeg måtte gjennom for å sende RMA (måtte sjekke hva man måtte gjennom om jeg hadde hatt noe galt med den), å har bestilt fra elkjøp som jeg skal hente om 18-20 dager på posten Men er det verdt å bruke nesten 10.000kr på å spille små prosjekter når en ikke vet enda hva som kommer? Ja det vil helt klart endre seg med årene men er det da kanskje ikke lurt å vente til prisen går ned og det er spill å spille utenom småprosjekter? Jeg tviler ikke på at det ikke er gøy mye av det som er ute nå. Men hvor lenge er det gøy å spille X forskjellige versjoner av samme type spill. Er jo ikke direkte imponerende det som er av utvalg på Steam så langt ihvertfall. Ja jeg er helt enig. Jeg er meget ofte en early adopter, men denne gangen venter jeg. Ingen spill jeg vil spille. Hvis det kommer bra spill om noen år kommer den vel også til å koste betydelig mindre ville jeg tro. Hvis ikke det også har kommet noe nytt og bedre innen den tid. Lenke til kommentar
Iminzil Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 sitter og vurderer en htc vive. Men hvordan er det med motion sickness osv? Jeg blir bilsyk viss jeg ikkje kjører selv, og det jeg har prøvd av VR er kun samsung gear, og det blir jeg kvalmen ved romskip spill men går fint med andre spill igjen så lenge jeg ser den veien man går. Har sykt lyst på htc vive for bilspill og leking av random demoer. Sitter med en surface pro 4 i7 liggende i skuffen som jeg vurderer å selge for å finansiere htc vive. Men greit å finne ut av motion sickness før jeg tar det valget Lenke til kommentar
Zork Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) Ingen spill jeg vil spille. Ingen? Jeg har ingen problemer med å skjønne at en del synes prisen er for høy i forhold til hva man får med første gen. VR, men *ingen* spill du helst ville spille i VR? Ingen? Jeg mener... Ingen? sitter og vurderer en htc vive. Men hvordan er det med motion sickness osv? Jeg blir bilsyk viss jeg ikkje kjører selv, og det jeg har prøvd av VR er kun samsung gear, og det blir jeg kvalmen ved romskip spill men går fint med andre spill igjen så lenge jeg ser den veien man går. Har sykt lyst på htc vive for bilspill og leking av random demoer. Sitter med en surface pro 4 i7 liggende i skuffen som jeg vurderer å selge for å finansiere htc vive. Men greit å finne ut av motion sickness før jeg tar det valget Neppe noen andre enn deg selv som kan svare på det - og da ikke uten å ha forsøkt en over litt tid. Opplevelsen av motion sickness varierer veldig og ser ikke nødvendigvis ut til å ha en sammenheng med om en blir bil/sjøsyk. Mange sier de ble dårlige i starten men etterhvert ble vant til den og da merker lite eller ingenting. Endret 3. juni 2016 av Zork Lenke til kommentar
Iminzil Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 ah, får vel prøve å selga surface´en da og kjøpe meg vive Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Så var det bare å spare til Vive da. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 sitter og vurderer en htc vive. Men hvordan er det med motion sickness osv? Jeg blir bilsyk viss jeg ikkje kjører selv, og det jeg har prøvd av VR er kun samsung gear, og det blir jeg kvalmen ved romskip spill men går fint med andre spill igjen så lenge jeg ser den veien man går. Har sykt lyst på htc vive for bilspill og leking av random demoer. Sitter med en surface pro 4 i7 liggende i skuffen som jeg vurderer å selge for å finansiere htc vive. Men greit å finne ut av motion sickness før jeg tar det valget Jeg får absolut ingen motion sickness jeg spilte i 2 timer strakt, å ble bare svett i ansiktet pga maska Var bare irriterende når maska mista sync pga jeg hadde et reflekterende glass skap som fikk maska til å "svømme" (akurat som en båt som gynger etter halvmeter bølger) (alt reflekterende inkludert tver kan forstyrre, så vær obs på absolut alt som skinner) Har selv en surface pro 4 jeg har lagt ut for salg for å betale min vive ut fra kredit kortet Og jeg har det også sykt moro med de 60 demoene og spillene jeg har kjøpt og fått Lenke til kommentar
Iminzil Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 sweet La ut min surface nettopp med masse tilbehør, og ser tilbudene kommer inn. Så viss jeg bare får godtatt besløpet jeg vil ha så er det en brukt htc vive å oppdrive i nærheten av meg Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 sitter og vurderer en htc vive. Men hvordan er det med motion sickness osv? Jeg blir bilsyk viss jeg ikkje kjører selv, og det jeg har prøvd av VR er kun samsung gear, og det blir jeg kvalmen ved romskip spill men går fint med andre spill igjen så lenge jeg ser den veien man går. Har sykt lyst på htc vive for bilspill og leking av random demoer. Sitter med en surface pro 4 i7 liggende i skuffen som jeg vurderer å selge for å finansiere htc vive. Men greit å finne ut av motion sickness før jeg tar det valget Hvis du holder deg til spill hvor det er du som beveger deg og ikke bruker en kontroller for bevege deg så går nok dette helt fint. Et eksempel på et spill du sannsynligvis vil merke ubehag og kvalme er Windlands (der beveger du deg med kontrollen). Ellers blir man ikke kvalm av stort sett alle de andre spillene som eksisterer til vive da det er du som beveger deg med din kropp på kortere avstander (den plassen du har satt av fysisk til Vive). For forflytting over lengre avstander bruker de fleste spillene teleport (The Lab f.eks) og det fungerer ypperlig. Som noen nevner her så kan man også miste tracking hvis utstyret (basesatsjonen) og rommet du bruker Vive i ikke er satt opp skikkelig og det kan føre til ubehag da hele verdenen "beveger seg" når du ikke gjør det. Selv har jeg rensket stuen for alt av ting, så er ingenting som ødelegger for opplevelsen min som reflekterende flater og møbler som hindrer at basestasjonene har fri sikt. Ingen av de som har testet Vive hos meg har opplevd kvalme. Kvalme var veldig vanlig med Oculus Rift DK2 mye på grunn av hvordan spillene var laget og måten du beveget deg i de på med enten tastatur eller mus eller en håndkontroller. Vive og økosystemet av spill er en helt annen verden enn hva som var tilfelle ved tidligere VR systemer. Lenke til kommentar
Iminzil Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Surface pro 4 ble solgt utrolig fort. Og har allerede fått kost meg i 2 timer med HTC Vive nå Angrer ikkje et sekund på dette. Og motion sickness som jeg var redd for... Ikkje opplevd den enda 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå