Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?

Anbefalte innlegg

Er det noen steder man kan laste ned demoer og spill til Vive utenfor Steam? Litt slik som med Oculus Share i sin tid med DK2 og DK1. Og da mener jeg ikke Oculus store. Tenker mer på et sted hvor utviklere og amatører legger ut gratis eksperimenter osv. fra Unity eller Unreal før de eventuelt ender opp på steam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker nok at jeg skal selge min vive når komplett har den på lager til en hver tid da jeg vil ha 5 års reklamasjon.

Hvordan er egentlig regnestykket her?

Du skal selge en brukt vive og kjøpe en ny for rundt 500,- mer enn du kjøpte den du selger for (som da vil gå for langt under det du betalte for den)? 

Jeg tror en skal sette en nokså urealistisk verdi på '5 års garanti' for at dette skal gi noen som helst finansiell mening.

Du betaler mao 2-3000 kroner for å ha 5 års garanti på noe som koster under 10K?

Nope, skal jo selvfølgelig selge den for mindre :p en 500 mindre eller noe, er ikke sikker ennå hehe.

Får se når vive er tilgjelgelig til enhver tid på komplett over hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

Noen som har testa Vive med bærbar med GTX 980M?

Jeg sitter selv med en MSI GT72 med 980m, 16gb minne, i7 og ssd. Jeg kommer til å kjøpe ny stasjonær i løpet av ett års tid, men jeg funderer på å investere i Vive allerede nå om det er "kjørbart" på laptopen med de fleste applikasjonene. Trenger ikke være max settings så lenge det gir en god opplevelse.

Lenke til kommentar

Noen som har testa Vive med bærbar med GTX 980M?

Jeg sitter selv med en MSI GT72 med 980m, 16gb minne, i7 og ssd. Jeg kommer til å kjøpe ny stasjonær i løpet av ett års tid, men jeg funderer på å investere i Vive allerede nå om det er "kjørbart" på laptopen med de fleste applikasjonene. Trenger ikke være max settings så lenge det gir en god opplevelse.

Er bare å kjøre steam VR testen det. Jeg fikk top score på mitt titan X, å vr spill bruker bare 50% gpu.Så vil tippe et 980m kort ville brukt 75-85% tenker jeg

Lenke til kommentar

Jeg ville sjekket mer nøye når det gjelder bærbar PC enn bare hvilket skjermkort det er. En del av de bærbare har for lang forsinkelse til å være egnet til VR.

Hvordan sjekker jeg det da? I VR-testen fikk jeg capable ganske høyt på det gule..

Lenke til kommentar

Jeg ville sjekket mer nøye når det gjelder bærbar PC enn bare hvilket skjermkort det er. En del av de bærbare har for lang forsinkelse til å være egnet til VR.

Hvordan sjekker jeg det da? I VR-testen fikk jeg capable ganske høyt på det gule..

Jeg ser problemet skal være nVidia Optimus, som switcher mellom iGPU og GPU automatisk. Så vidt jeg kunne se av et kjapt google-søk har ikke MSI GT72 Dominator Optimus-teknologi, så det er jo lovende. (kilde: http://www.anandtech.com/show/8694/msi-gt72-dominator-pro-review/2).

Om maskinen er raskt nok eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har noe erfaring selv.

Lenke til kommentar

Men.. må ta en rma på den ene vive kontrollern min pga knirking i triggern...

Så da tar det en uke før TNT henter den, å 10+- dager før jeg får en ny kontroller.

Da kan du forvente rundt 70-80% gpu bruk under VR. 

Jeg fikk top grønt her, så gpu'en min bruker bare 50%

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre her hva som var hovedgrunnen til at dere valgte Vive og ikke Rift?

Sitter midt i mellom begge leire for tiden, og er svært usikker på hva som skal være utslagsgivende for meg. Spillstøtte osv er jeg ikke videre bekymret over, da jeg tror begge vil få sin andel toppspill etterhvert.

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre her hva som var hovedgrunnen til at dere valgte Vive og ikke Rift?

Sitter midt i mellom begge leire for tiden, og er svært usikker på hva som skal være utslagsgivende for meg. Spillstøtte osv er jeg ikke videre bekymret over, da jeg tror begge vil få sin andel toppspill etterhvert.

2 base stasjoner som betyr room scale bevegelser  med 2 kontrollere som registreres med deg og ikke stuck til en sitteplass siden rift bare har 1 sensor og en xbox one controller. Noe du også kan gjøre med vive.

Så du har så mye mere muligheter med vive enn rift.

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Om du vil ha "ekte" room-scale nå, så er det kun vive som har det og det er nok hovedgrunnen for de som går for den nå.

Om du ikke har noe imot å vente en stund, så får du room-scale med Rift også - det fungerer forsåvidt allerede, men mangler touch-kontrollere og et ekstra kamera for full dekning.

Grunnen til at jeg går for rift er at det aller meste av sammenligninger jeg har sett av de to sier at rift er bedre enn vive på stort sett alt annet enn room-scale. Siden jeg ikke har noe imot å vente noen måneder på touch-kontrollere så blir det rift.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...