Ravusy Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Dere som har fått Vive, måtte dere betale noe ekstra MVA når den kom til landet? Merkelig at det står 0% VAT på ordre siden når minst 23% VAT skulle være inkludert. Vive Boxed Shipment 899.00 € 899.00 € 0% Fant en reddit post om det, men ble ikke noe klokere. https://www.reddit.com/r/Vive/comments/48rijc/htc_does_not_seem_to_know_the_price_of_the_vive/ Lenke til kommentar
SirFlexAlot Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg fikk sporingsnummer ca 1030 i dag. Bestilte 9 minutter etter at preorder startet. Forventet levering onsdag denne uken, pengene er ikke trukket enda. Jiisus jeg gleder meg? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Dere som har fått Vive, måtte dere betale noe ekstra MVA når den kom til landet? Merkelig at det står 0% VAT på ordre siden når minst 23% VAT skulle være inkludert. ViveBoxed Shipment899.00 € 899.00 € 0%Fant en reddit post om det, men ble ikke noe klokere. https://www.reddit.com/r/Vive/comments/48rijc/htc_does_not_seem_to_know_the_price_of_the_vive/ Nope. Kan hende det dukker opp et brev i posten fra DHL med tilhørende fortolningsgebyr, men ifølge HTC skal det være betalt fra før. Skal si ifra ASAP om jeg får et slikt brev i postkassa. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Å få endret shipping adresse er vist et mareritt, ordrestatussiden (https://store.eu.htcvive.com/store?Action=DisplayHelpPage&Env=BASE&Locale=en_IE&SiteID=htcemea) er helt ødelagt og gjennom supportskjema der får man bare automatisk svar om kontakte HTC direkte. Ellers er det en haug med forskjellige sider man blir sendt frem og tilbake til, for på htcvive.com får man ikke gjort noe endringer overhodet. Det verste og mest kundefiendtlige opplegget jeg har vært borti om man har behov for support >.< Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 ... derfor kontakter man dem bare direkte istede ... Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Noen tips til gode løsninger for lydoppsett til Vive? Jeg har ikke mye peiling på lyd. Hodetelefoner kan fort bli slitsomt i lengden har jeg merket meg, mye pga festestroppen til Vive som går over ørene mine og så hodetelefoner utenpå der igjen. Ørepropper er liksom ja... ørepropper. Det har aldri funket for meg. Men kanskje jeg aldri har opplevd gode ørepropper. De som fulgte med Vive får jeg ikke til å sitte skikkelig. Surround høyttalere funker etter det jeg leser ikke. Men jeg synes likevel lyd fra høytalere blir mest behagelig i lengden. Problemet er bare at det ikke blir det samme som med gode hodetelefoner. Den integrerte hodesett løsningen til Oculus virker som en veldig god ide nå. Lenke til kommentar
Tyralyon Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Fikk mail fra DHL i dag kl 10:56. Jeg bestilte 16 minutter etter at pre-orders åpnet, betalte med Paypal. Lenke til kommentar
TMfrantic Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) @Enceladus Glem høyttalere, du får ikke riktig retning på lyden. Du kan jo prøve å gjøre som denne karen. Modde på et integrert headset, ala Rift. Endret 19. april 2016 av TMfrantic 1 Lenke til kommentar
KenSkog Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) Fikk mail fra DHL i dag. Har også lurt på lyd, og etter litt research venter jeg på anmeldelser av denne og lignende greier som er under utvikling: https://www.kickstarter.com/projects/248983394/ossic-x-the-first-3d-audio-headphones-calibrated-t Endret 19. april 2016 av KenSkog Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 @Enceladus Glem høyttalere, du får ikke riktig retning på lyden. Du kan jo prøve å gjøre som denne karen. Modde på et integrert headset, ala Rift. Kjøpte meg et par Koss Porta Pro, jeg gir det et forsøk. Noen ide om hvor jeg finner slike magneter som er brukt der? Lenke til kommentar
mgjerstad Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Fikk mail fra DHL i dag kl 10:56. Jeg bestilte 16 minutter etter at pre-orders åpnet, betalte med Paypal. Fikk også sporing idag, 16:15 ordre. Ser ut som wave 2 går ut nå. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 @Enceladus Glem høyttalere, du får ikke riktig retning på lyden. Du kan jo prøve å gjøre som denne karen. Modde på et integrert headset, ala Rift. Kjøpte meg et par Koss Porta Pro, jeg gir det et forsøk. Noen ide om hvor jeg finner slike magneter som er brukt der? Finnes sikkert på Clas Ohlson eller noe sånt. Men kanskje borrelås også fungerer? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) @Enceladus Glem høyttalere, du får ikke riktig retning på lyden. Du kan jo prøve å gjøre som denne karen. Modde på et integrert headset, ala Rift. Kjøpte meg et par Koss Porta Pro, jeg gir det et forsøk. Noen ide om hvor jeg finner slike magneter som er brukt der? Finnes sikkert på Clas Ohlson eller noe sånt. Men kanskje borrelås også fungerer? God ide. Jeg får kjøpe inn litt forskjellige ting og eksperimentere. Når jeg lar folk teste så foretrekker de fleste å bruke Vive med høyttalere. Litt lettere å være med i det sosiale laget da. Folk virker også interesserte i å kjøpe en Vive. Har blitt noen samtaler om å droppe ferien i år, bruke av skattepengene osv. Er gøy å se at VR nå virker å være bra nok til at folk faktisk vurderer å legge av pengene det koster. Endret 19. april 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 (endret) Føtter i VR https://www.youtube.com/watch?v=ldQDa-IMo7I Håper man etter hvert kan kjøpe sensorene som er på vive kontrollene og headsett. Hadde vært veldig gøy å feste disse til alt mulig rart, ikke bare kroppen. Skal i hvert fall leke meg litt når jeg får de ekstra kontrollene. Endret 20. april 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Snusmumrikk1 Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Da har jeg en god nyhet. Alle avgifter er betalt, og det påløper ikke noen ekstra kostnader. Fikk forøvrig min Vive i dag, det tok ikke 12 timer engang fra den ble sendt fra Tsjekkia til jeg fikk den her 2 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Basert på hva? Spurte du leveringsmannen om det kommer ekstra i postkassa senere? Lenke til kommentar
Snusmumrikk1 Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Basert på hva? Spurte du leveringsmannen om det kommer ekstra i postkassa senere? Sendte mail til DHL og fikk svar. HTC har klarert produktet på forhånd. 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Med fare for å høres ut som en surpomp: Akkurat som HTC sa hele tiden. Lenke til kommentar
Snusmumrikk1 Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Med fare for å høres ut som en surpomp: Akkurat som HTC sa hele tiden. Hva er problemet ditt? Jeg fikk svar fra DHL som hadde sjekket papirene og svarte at alt er ok. At HTC er dårlig til å formidle noe som helst er jeg enig i, men nå har jeg hvert fall fasiten. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Så, jeg bestilte nettop med et mastercard som jeg betaler ut med skattepengene som da bare blir 7% rente. Men det jeg lurer på nå er når neste batch vil bli sendt ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå