Gå til innhold

Lagre passord fra FireFox?

rofl2

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne for en gangs skyld lagre passordene mine for å slippe jobben hver gang jeg må installere FF pånytt pga. nyinstallering av OS. Må innrømme jeg er et naut når det gjelder å ta backup av mine operativsystem. Det kan  vel egentlig ikke være så vanskelig? Jeg har noen ganger brukt printscreen for å ta vare på dem. Men den blir jo alltid litt utdatert etterhvert

Men jeg begynenr etterhvet å bli ganske trett i hodet, har holdt på leeeenge, helt fra CP/M og første versjon MSDOS (synd at jeg har rotet bort manualen, den må vel være et klenodium idag?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vanlige er å bruke en dedikert applikasjon for å lagre passord. Vel kjent er RoboForm, som man betaler for. Det finnes også flere gode gratisprogram, som KeePass.

http://windowssecrets.com/best-software/why-and-how-to-use-an-open-source-password-manager/

CP/M ja, det var mye moro. Har fremdeles en god samling 8" floppyer fra CP/M User Group. 

Takk skal du ha, KeePass (gjelder å holde styr på CASE her :rofl:) - det ser ut som en god løsning. Får bare bruke litt tid på å bli fortrolig med den.

Ja - tilbake til den tiden, det vare en fantastisk tid. Verden var en annen, og pirater virus og alskens var ikke noe tema. Men vi hadde jo 'tryne' som vi lurte inn på kolleger's maskiner, eller den "vaskemaskinen" som startet rengjøring når du startet maskinen. En kollega holdt på å le seg ihjel...

Endret av rofl2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...