Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Veldig sjalu på eksene hans


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 20 som er i mitt første kjæresteforhold. Forholdet går veldig bra. Problemet mitt er at jeg er veldig sjalu på eksene hans. Han har ingen kontakt med noen av dem, men jeg blir trist og nesten kvalm av å tenke på dem. Jeg har prøvd å rasjonalisere over dette, for jeg ser ingen grunn til å reagere sånn. Men jeg klarer det ikke. Jeg sliter litt med depressive perioder, og dette med eksene hans er noe av det som plager meg mest. Jeg gråter over det ganske ofte.

 

Vil legge til at jeg aldri er sjalu på noe annet. Jentevenner, overnattinger, kvelder på byen, at han snakker om andre jenter osv plager meg absolutt ingenting. Jeg har heller aldri vært sjalu ifm. tidligere flammer.

 

Noen tips/erfaringer? Hva "virker" mot sjalusi?

 

Anonymous poster hash: f7cae...b45

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du tenker på at det er kjipt at han har hatt penisen sin inni andre damer og du "lar det gå utover dem"/ det er x'enes feil? Eller er det bare det at du er sur fordi han har hatt kjærestefølelser for andre enn deg?

 

Dette er nok bare ditt hode og gode råd er vanskelige å gi når det kommer til tvangstanker, som jeg vil si at det er siden de plager deg i hverdagen og du ikke klarer å slutte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Vet ikke om dette hjelper, men likevel. Kjærligheten har to sider, den ene er en kilde til glede og nytt liv, den andre er en kraft som kan utslette sjela di og skade deg for livet. Du har dessverre sett den stygge siden.

 

Det går an å jobbe med slike ting, men det tar tid, det er en lang vei å gå, og det som nytter for meg hjelper kanskje ikke for deg. Noe jeg har jobbet med er å tenke intenst på det som plager meg. Det kan være en følelse, en ekkel situasjon eller et vondt kne. Ved at jeg gjør det, så er det jeg som tar hånd om situasjonen, ikke omvendt. Jeg tar tak i de stygge tankene og får kontrollen slik at det er jeg som er sjef.

 

Hvis du er redd for at kjæresten din gjør noe du ikke vil like, så forestill deg situasjonen. Bli forbannet på det og la de vonde følelsene brenne til de har brent seg ut.

 

Vet ikke om det gjorde det noe enklere, men du kan jo prøve.

Lenke til kommentar

Takk for svarene så langt.

 

Det er både at han har hatt sex med dem, men mest at han har vært forelsket i dem/glad i dem og sånt. Og trøstet dem og holdt rundt dem. Hun ene var også deprimert og jeg syns det er kjempefælt at han sammenligner meg med henne. Føler at jeg blir en "ikke nå igjen" for han.

 

Anonymous poster hash: f7cae...b45

Lenke til kommentar

 Føler at jeg blir en "ikke nå igjen" for han.

 

Du prøve å ta deg sammen! (Iallefall tilsynelatende, til du faktisk klarer det...)

Sånt som du holder på med, blir ofte en 'selvoppfyllende profeti'...

 

Vis ham at du ikke er 'en sånn en'! Ikke nevn problemet ditt med eksene mer!

Sakte men sikkert vil han da glemme dette, og du vil vokse i hans øyne, og 'bli mer glad i deg'.

 

Etterhvert som tiden går blir eksene bare et blekt minne, og du den eneste éne  :)

 

Men slik det er nå i begynnelsen av forholdet, har jo han faktisk tilbragt mye mer tid med alle eksene enn med deg! Slik er det bare, og det må du akseptere hvis du vil ha ham!

(Trøst deg med at han visste jo ikke om deg da  :love:  )

 

På et eller annet tidspunkt er du den han har vært lengst sammen med! Gled deg til den dagen du!

 

Men i mellomtiden er det viktig å nyte hverdagene og bygge forholdet, og ikke dvele og gneldre om fortiden, ellers ender kanskje også du opp som eks...  :huh:

Endret av ozone
Lenke til kommentar

I hvilken sammenheng da med tanke på at dem ikke prater sammen ?
Forstår egentlig ikke problemet, de aller fleste vil eller har hatt ekser. Om dette er et så stort problem hvorfor prater dere om eksene hans da, eller hva er greia?
Normalt er det sjalusi som er årsaken til at forholdet går i dass uansett hvor bra dere har det. Dette viser at du "egentlig" ikke har tillit til han, noe han vil eller alt merker. Slik sjalusi ovenfor ekser som han ikke engang prater med syns jeg blir helt feil.

Dette er ikke hans første forhold å jeg tror du er redd for at han vil gå tilbake til en av eksene sine, Tror det er best av deg å ta en prat med han om hva du føler angående situasjonen. Han vil nok sette pris på at du er åpen med han.

Lenke til kommentar

"I think we agree, the past is over."

-George W. Bush

 

Hehe, jeg har en hel bok med idiotiske sitat av George W. Bush  :rofl:

Ditt står der også  :)

Den mannen var en (ufrivillig) kilde til latter og glede!

 

Som han selv sa: "To the 'C' students, I say you too can be president of the United States!"

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Hei! Jeg er en jente på 20 som er i mitt første kjæresteforhold. Forholdet går veldig bra. Problemet mitt er at jeg er veldig sjalu på eksene hans. Han har ingen kontakt med noen av dem, men jeg blir trist og nesten kvalm av å tenke på dem. Jeg har prøvd å rasjonalisere over dette, for jeg ser ingen grunn til å reagere sånn. Men jeg klarer det ikke. Jeg sliter litt med depressive perioder, og dette med eksene hans er noe av det som plager meg mest. Jeg gråter over det ganske ofte.

 

Vil legge til at jeg aldri er sjalu på noe annet. Jentevenner, overnattinger, kvelder på byen, at han snakker om andre jenter osv plager meg absolutt ingenting. Jeg har heller aldri vært sjalu ifm. tidligere flammer.

 

Noen tips/erfaringer? Hva "virker" mot sjalusi?

 

Anonymous poster hash: f7cae...b45

Jeg forstår ikke hvorfor du er sjalu på eksene hans. Han har jo ikke kontakt med de. Da skulle det vel ikke være noe problem. Det er er deg som han konsentrerer seg om nå. Så jeg tror at du kan slappe helt av. 

 

Men vet hvordan det kan føles å være sjalu.. Det som virker er å prate ut med han om det kanskje? Fortelle han hvordan du føler det... Vet ikke helt hvilke type han er, men kan jo kanskje hjelpe hvis han er en type som har lett for å prate ut om ting. Forsøk å bygg opp din egen tro på deg selv med å si hver gang du får en negativ tanke: : JEG ER BRA NOK! JEG ER SNILL! osv. Det har jeg begynt med. Dersom jeg er usikker av meg så sier jeg det til meg selv ;). Var en bruker her inne som ga meg tipset, og det funker bra :) 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...