Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lær av dette Telenor!


Anbefalte innlegg

Les og lær Telenor ;-)

Dette var å lese i itavisen i dag:

"

Sør-Koreanske myndigheter vil bygge ut et bredbåndsnett som gir alle innbyggere i landet 100 Mbps rett i veggen.

 

Infrastrukturen kalles BcN (Broadband Convergence Network), og skal sørge for formidling av tv, Internett og telekommunikasjon til en rekke forskjellige apparater. Det skriver Infoworld i dag.

Meldingen sier ingen ting om når nettet skal stå ferdig, men innen 2010 skal prosjektet ha skapt 370.000 arbeidsplasser. Kostnadene er beregnet til 80,4 milliarder dollar.

 

Sør-Korea er regnet som verdens ledende bredbåndsnasjon med 11,3 millioner bredbåndsbrukere i en befolkning på 48 millioner."

 

:wow::wow::wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom noe slikt kan realiseres i Sør-Korea vil det være fullt mulig å gjøre det I Norge også, vil jeg tro. (Ok, så er kanskje Sør-Korea et mer flatt land, og der er mye mer folk, noe som gjør grunnlaget større, men uansett, når man tenker på hvor mye penger som egentlig ligger i den norske statskassen så) Spørs jo også hva staten vil prioritere i så måte, tror nok de mener at det finnes viktigere ting å bruke penger på.

 

Men nå var det ikke meningen at jeg skulle begynne å diskutere politikk med dere da.

 

Der det er vilje kan allting skje.

Den har staten bare ikke.

Lenke til kommentar
nei nei, nå skal jo folka melkes for ADSL penger (med nedlastnings begrensning) i flere år framover (slik som med isdn).

Er det ikke flott at folk har et valg, _ingen_ må kjøpe dette tullet Online ADSL så de som velger dette har gjort det av fri vilje.

Noen steder går det ikke ann og få noe annet en Online ADSL, så da kan man jo ikke velge..

Lenke til kommentar
Noen steder går det ikke ann og få noe annet en Online ADSL, så da kan man jo ikke velge..

Jaha?

Jeg vet ikke om et eneste sted hvor Online ADSL har bygget ut sentraler på egenhånd.

Sentralene eies og bygges ut av Telenor Networks og der leier samtlige aktører seg inn av de som leverer på TNN sin løsning.

Så ALLE har et alternativ.

Lenke til kommentar
Les og lær Telenor ;-)

Dette var å lese i itavisen i dag:

"

Sør-Koreanske myndigheter vil bygge ut et bredbåndsnett som gir alle innbyggere i landet 100 Mbps rett i veggen.

 

Infrastrukturen kalles BcN (Broadband Convergence Network), og skal sørge for formidling av tv, Internett og telekommunikasjon til en rekke forskjellige apparater. Det skriver Infoworld i dag.

Meldingen sier ingen ting om når nettet skal stå ferdig, men innen 2010 skal prosjektet ha skapt 370.000 arbeidsplasser. Kostnadene er beregnet til 80,4 milliarder dollar.

 

Sør-Korea er regnet som verdens ledende bredbåndsnasjon med 11,3 millioner bredbåndsbrukere i en befolkning på 48 millioner."

 

:wow::wow::wow:

Er det Telenor eller norske myndigheter som skal lese og lære???

 

Men at norske myndigheter ville finansiere dette er som å tro at jeg

får besøk av julenissen :lol:

Lenke til kommentar
Det kan jo være det kommer 100Mb\s linjer her i norge også om ikke SÅ mange år. Husker for 3 år siden, da var det temmelig bøst å ha ISDN(eller kanskje det var LITT lengre enn 3 år siden). Og nå er det vanlig å ha ADSL. Har du ISDN nå blir du mobbet

Så sant . .så sant ..

 

Kan være det skjer noe .. .. det blir jo bygget ut ADSL i den ødemarken som jeg bor nå .. men man måtte jo få kommunen til å betale for det. Telenor gjorde det ikke av egen vilje, ville jo bare blitt TAP av det ..

 

Men skal det komme 100mbits linjer overalt i Norge, må nok noen betale for det. Og staten har vel ikke akkuratt det på toppen av agendaen regner jeg med ...

 

Egentlig så skulle jeg tro alt ligger klart ... er ganske mye fiber i bakken rundtomkring nå .... !

Lenke til kommentar
Kan være det skjer noe .. .. det blir jo bygget ut ADSL i den ødemarken som jeg bor nå .. men man måtte jo få kommunen til å betale for det. Telenor gjorde det ikke av egen vilje, ville jo bare blitt TAP av det ..

Tja, det er jo til kommunens beste så at kommunen sponser litt er jo helt OK.

Veldig mye BB-utbygging i norge gjøres av ildsjeler og kommuner og slik skal det jo være, alle kan ikke sitte og vente på at noen på egenhånd skal kommer og bygge ut.

Lenke til kommentar
Staten bygde jo ut både strøm nettet og telenettet, hvorfor ikke datanett?

Fordi den gangen staten virkelig styrte dette i Televerket var det vel mange års venteltid på og legge inn ei telefonline med mindre du kunne dokumentere særlig behov.

Trivelig med f.eks 3 års venteliste på ei ADSL-linje i et utbyggd område osv.

Lenke til kommentar

Hvis staten og Telenor hadde gått sammen på dette så hadde vi hatt telfoni, digitalt tv og rask internett. Men vil telenor dette ? Telenor har vist at fiber er fremtida lenge nå. Telenor lanserte jo ****** ISDN som om det skulle være en revelusjon. Men jeg kan nesten garantere at dem allerede da visste om adsl og fiber.

Telenor har som oftest gravd ned en trekkerør rundt om kring i norge så når dem hadde tjent nok penger på adsl og isdn så ville dem alltids ha fiberen.

I veien min så ligger det trekke rør som tilhører Telenor, men dem kommer ikke til å bygge ut om det så smeller i ******. jaja var en klasssen min så nevnte at staten hadde satt av penger til å bygge ut digitalt TV osv tenk hvis dem hadde brukt disse pengene på å legge fiber til hele landet så hadde alt vært fint

 

TELENOR ER ROTEN TIL ALT ONDT HER I NORGE!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Men jeg kan nesten garantere at dem allerede da visste om adsl og fiber.

Telenor la sine første fiberkabler rundt 1980, norges første sjøkabel basert på fiber gikk mellom Aurland og Flåm, landkabel var vel i Øst eller Vestfold?

ISDN-satsningen begynte på alvor i forbindelse med OL på lillehammer tror jeg, det var nok ytterst få som hadde tenkt tanken på internett i heimen i de dager.

Bygge et spredenett med fiber koster vanvittig mye penger, der det er penger og tjene så bygges det ut se f.eks lyse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...