Valiariaribenn Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hvilken type kabel skal jeg kjøpe når jeg skal koble sammen receiveren med datan? Vis vi sier at jeg skal kjøpe fra hifi-klubben.. skal jeg kjøpe signal kabel, eller digitalkabel da? Hvilken vil dere anbefale? En annen ting jeg lurer på, er om det gjør noe om singal/digital kabelen er 2meter.. Vil dette skape forstyrrelser på linja? Er det bedre med en kabel på 1 meter? Mvh Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hehe, lurer på akkuratt det samme her. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Valiariaribenn, fikk svar i tråden jeg linket til. Du kan se der. Lenke til kommentar
Valiariaribenn Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Hmm.. jammen hva skal jeg bruke av Digitalkabel og Signalkabel!? Jeg har et Audigy2 lydkort.. Kom med en link til en kabel fra hifi-klubben til meg, slik at jeg forstår hva jeg trenger.. Tusen takk:p Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Grav etter dette på din nærmeste el-kjøp/ekspert. Edit: Er en signalkabel ja Endret 20. november 2003 av Eskil87 Lenke til kommentar
Valiariaribenn Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Ingen av delene? Ja, mhm.. for du har jo peiling.. hehe.. Kan noen andre være så snill å svare meg på dette? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Vet ikke hva slags kontakt det er på digital-ut på lydkortet ditt, derfor kan jeg ikke si noe om hva slags kabel du skal ha. Du kan gå til en hvilken som helst butikk som forhandler lydutstyr og spørre etter denne kabelen: 1x stereo-minijack (3,5mm) (han) ---> 2x RCA (han) mvh bfisk ed: dette er altså en helt ordinær, analog signalkabel Endret 20. november 2003 av hrichard Lenke til kommentar
larsli Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Hvis du skal ha digital overføring må du ha digitale inn/ut på lydkortet og receiveren. Da er det enten optisk eller koaxial eller begge deler (optisk er et lite firkantet hull og koax ser ut som vanlige RCA, men IKKE bruk vanlig RCA-kabel!). Optisk kabel er billigst. 98 kroner for 1,5m og 129 kroner for 5m på Clas Ohlson. Endret 21. november 2003 av larsli Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hos Elkjøp har de "Monster Cable - Monster Media" serien... Der får du vanlig "Jack -> Phono" kabel, som gir overlegen lyd fremfor den dårlige sorte som det ligger bilder av i denne tråden. Blir helt klart mindre sus i Monster Media kablene, enn i standard kabler... Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 men IKKE bruk vanlig RCA-kabel! YO! Jeg bruker en vanlig rca-kabel som coax og det fungerer ypperlig! Man trenger absolutt ingen 75ohms kabel til dette formålet. Valiariaribenn, på komplett sine sider står det at lydkortet ditt har 3,5mm spdif ut. 3,5mm spdif fins både i coaxial og i optisk utgave. Du må finne ut om du har optisk eller coaxial utgang. Du kan sjekke dette ved å stappe en vanlig 3,5mm jack inn i digitalutgangen, hvis denne da sitter likt som i de andre inn og utgangene på lydkortet har du coaxial spdif. Optisk 3,5mm Vanlig 3,5mm jack som kan brukes til coax: Lenke til kommentar
Bach Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Flytta litt på forsterkeren min og trengte lengre signalkabel (vanlig analog). Kjøpte en av de lange (3m) på Komplett, men den kabelen tror jeg plukka opp det aller meste støy rundt her. Lagde meg en ny på ca 2m: Vanlig KAT5-kabel og lodda på en minijack i ene enden og to RCA i den andre. Billig kabel som fungerer VELDIG bra. Lenke til kommentar
Valiariaribenn Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Tror jeg har sånn coax greier ja.. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 hmmm, okay. Da kan du bare kjøpe en slik kabel som hrichard snakker om såfremt receiveren du har eller ikke har, har en slik inngang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå