Gå til innhold

Samsung E700 til 1999,- kr

murmeldyr

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg en brosjyre i posten fra Japan Photo, og der koster Samsung E700 1999,- kr med 12 måneders bindingstid og Netcom Active Talk, 2799 kr med Young Talk og 3500 kr med Small Talk.

Dette er jo en del billigere enn jeg har sett andre steder og i prisguiden her på amobil. Ville bare si i fra til dere som vurderer å kjøpe denne telefonen. :nice: :p:

Endret av murmeldyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja, 180; * 12 = 2160;

blir over 4000; for mobilen det! ikke billig i det hele tatt altså... ;)

Du kjøper altså en tlf for ikke å ringe med den, og ikke sende mld med den ? Hva skal man med en tlf når man ikke har planer om å bruke den ?

Er jo samme åssen tlf du har da!! Mer forfengelige enn som så er vi vel ikke ?

Lenke til kommentar

jeg kaster ikke 180; spenn i mnd, ut av vinduet får å få en mobil "billigere"! den blir jo DYRERE med dette abonementet enn UTEN abb!!!

jeg ringer og sender mye jeg, men kjøper ikke en "bindt" mobil! den skal etterhvert kunne selges igjen også...

gidder heller ikke komme innpå ringeprisene med activtalk abb. heller. jeg ringer og skriver billigere,UTEN å betale 180; i abb hver mnd!

jeg betalte 3700; UTEN abb. for e700.

Endret av jmmk
Lenke til kommentar
jeg kaster ikke 180; spenn i mnd, ut av vinduet får å få en mobil "billigere"! den blir jo DYRERE med dette abonementet enn UTEN abb!!!

jeg ringer og sender mye jeg, men kjøper ikke en "bindt" mobil! den skal etterhvert kunne selges igjen også...

gidder heller ikke komme innpå ringeprisene med activtalk abb. heller. jeg ringer og skriver billigere,UTEN å betale 180; i abb hver mnd!

jeg betalte 3700; UTEN abb. for e700.

Bindt mobil med forsikring er vel ikke noe problem, de fleste telefoner tåler ikke 18 måneder uansett, det må jo gå på forsikring ?

Netcom ActiveTalk er jo ikke noe veldig dårlig abb i forhold til hva Chess har å tilby i alle fall!?? Chess har jo ikke forsikring, hva gjør man da, hvis man blir frastjelt telefonen ?

Lenke til kommentar
Chess har jo ikke forsikring, hva gjør man da, hvis man blir frastjelt telefonen ?

Du trenger ikke kjøpe forsikring gjennom operatør. Har man ikke ett abonement hvor operatøren tilbyr garanti, ringer du bare til ditt eget forsikringsselskap og spør etter en mobilforsikring gjennom dem.

Endret av cnil
Lenke til kommentar

Lite reknestykke som er veldig enkelt for å finne ut kva som er billigast:

Etter bruksformel

Årsavgift. + telefonpris = totalpris

Eksempelet med Samsung E700

NC A.T. (Japan Foto)

2148 + 1998 = 4146,-

Chess (priser frå amobil prisbarometer, uten frakt)

960 + 3734 = 4694,-

Tele2 Ekstra Mye

139x12 + 3734 = 5402 ( elkjøp pris Ekstra Mye 3899 18mnd binding)

Chess Vs NC

Ringepris er 2 øre billigere og sms er 21øre

Differansen på 548 mellom NC og Chess vil bli spist opp av eit smsforbruk

på 2609 pr år (ca 8 pr dag) i tillegg kjem dei 2 ørene på ringetid.

Tele2 vs NC

1256 i forskjell med lik pris for ringing og 2 øre billigare sms, må du sende 62800 sms for å gå i null (ca 1800 pr dag)

total årsrekning på 42076 + 5402 = ganske mye!

Legg me til personsvar så bli rekninga litt anderledes

Chess vs NC

Personsvar til Nc og Chess har forskjellig pris og struktur.

Chess 15 pr mnd + 0.89 pr min + 0.59 oppstartsavgift pr samtale

NC 20 pr mnd + 0.59 oppstartsavgift pr samtale

Altså viss du skal ha personsvar og bruker den meir en 6 min pr mnd så ruller prisen andre veien i netcoms favør. Slik at for kvart minutt ekstra du hører på personsvarene etter 6 min må du "kompensere" med ca 4 sms, eller ringe 44 ½ min.

Tele2 vs NC

Også Tele2 har mnd avgift på personsvar pluss min. pris (0.89) for ringing til personsvar.

For Tele2s del må du ”kompensere” med 44 ½ sms for kvar min ekstra.

Konklusjon: Chess vs Netcom

Sender ein masse sms så er chess og mobil uten abo det beste.

Bruker ein personsvar og har hovudvekta på ringing, og ikkje så mykje sms så er det ikkje lengre så lønnsomt med Chess men differansen er ikkje så stor, så innmeldingsavgifta vil nok ete opp store delar av "fortjenesten".

Konklusjon Tele2 vs Netcom

Så lenge du ikkje skal ha ny telefon vil tele2 vere litt billigare, men i det du skal ha ny telefon er netcom drastisk mykje billigare.

Aspekt som ikkje er vektlagde er:

-Tilgang til kundeservice

-Tilgang forhandlarar

-Priser på andre tjenester

-Servicenivå hjå kundeservice/forhandlarar

mvh

JanEirik

Edit Retta nokre opplysningar og lagt til Tele2 i prissamanlikninga

Data brukt i utrekninga

Netcom Active Talk:

179.- 0.89.- 0.69.- Uten ringing årspris = 2148.-

Chess King:

960.- 0.87.- 0.48.- Uten ringing årspris = 960.-

Tele2 Ekstra Mye

139.- 0.89.- 0.67.- Uten ringing årspris = 1668.-

Endret av Jankee77
Lenke til kommentar

Jankee77:

Burde vel regne differens av det abonnementet man må ha og det man ellers ville hatt for at det regnestykket skal bli riktig..

årsavgift,differens + mobilpris = sum

Hvis man må bruke active talk, men ellers ville brukt et abonnement til ca 100kr i mnd, så vil det ikke være riktig å si at det koster 179(eller hva det koster)*12+mobilpris...

Da blir noen av prisene seende mye bedre ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...