ventle Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Førstereisgutt på Mac som fortsatt trenger å ha Windows tilgjengelig. Vil ha det virtuelt (ikke Boot Camp) for å slippe å restarte maskinven hver gang jeg skal bytte mellom dem. Bruksområdet er ymse CAD-programmer og programmerings-IDE'er (ikke spilling). I tillegg vil jeg også at løsningen jeg velger skal ha mulighet til å kjøre Linux. Alle tråder jeg har klart å søke opp som omhandler Parallels vs Fusion er minst 6-8 år gamle, så jeg antar at det som blir sagt i disse ikke nødvendigvis gjelder for de versjonene som er tilgjengelig i dag. Hva er de viktigste argumentene for å velge det ene eller andre i 2016? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Hvis du skal kjøre tunge programmer (som CAD), vil jeg sterkt anbefale Bootcamp. ...ellers er vel Parallells fortsatt lederen på virtualisering av Windows på Mac. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 ...ellers er vel Parallells fortsatt lederen på virtualisering av Windows på Mac. Hvorfor? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 DET vet jeg ikke. Har ikke hørt om så mange andre som funker... Hadde en i min krets som snakket om å installere Windows i Bootcamp og muligheten til å å boote opp og virtualisere den partisjonen i OS X, men da var det ved hjelp av et annet verktøy. Jeg ville googlet litt om mulighetene rundt det. Lenke til kommentar
blured Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Du har i praksis tre alternativer, og i en test gjort av Lifehacker for noen måneder siden, vurderte de dem omtrent slik: Parallels gjør det best på CPU-krevende arbeid. Den booter også raskest, overfører filer raskest, bruker minst batteri, og er lettest å sette opp. VMware gjør det best på grafikk, gaming, osv. VirtualBox er gratis, men gjør det dårligst i alle testene. Når det er sagt så vil jeg virkelig anbefale BootCamp... Det skal ikke så veldig store arbeidstegninger til før AutoCAD hos meg ble helt umulig å jobbe med i Parallels. (Kjører MBPr 15" - 2.5GHz Quad-core Intel Core i7, 16GB minne). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå