Gå til innhold

Windows på Mac, hva gjelder i 2016?

Anbefalte innlegg

Førstereisgutt på Mac som fortsatt trenger å ha Windows tilgjengelig. Vil ha det virtuelt (ikke Boot Camp) for å slippe å restarte maskinven hver gang jeg skal bytte mellom dem. Bruksområdet er ymse CAD-programmer og programmerings-IDE'er (ikke spilling). I tillegg vil jeg også at løsningen jeg velger skal ha mulighet til å kjøre Linux.

Alle tråder jeg har klart å søke opp som omhandler Parallels vs Fusion er minst 6-8 år gamle, så jeg antar at det som blir sagt i disse ikke nødvendigvis gjelder for de versjonene som er tilgjengelig i dag. Hva er de viktigste argumentene for å velge det ene eller andre i 2016?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DET vet jeg ikke. Har ikke hørt om så mange andre som funker...

Hadde en i min krets som snakket om å installere Windows i Bootcamp og muligheten til å å boote opp og virtualisere den partisjonen i OS X, men da var det ved hjelp av et annet verktøy. Jeg ville googlet litt om mulighetene rundt det.

Lenke til kommentar

Du har i praksis tre alternativer, og i en test gjort av Lifehacker for noen måneder siden, vurderte de dem omtrent slik:

• Parallels gjør det best på CPU-krevende arbeid. Den booter også raskest, overfører filer raskest, bruker minst batteri, og er lettest å sette opp.
  • VMware gjør det best på grafikk, gaming, osv.
  • VirtualBox er gratis, men gjør det dårligst i alle testene.

Når det er sagt så vil jeg virkelig anbefale BootCamp... Det skal ikke så veldig store arbeidstegninger til før AutoCAD hos meg ble helt umulig å jobbe med i Parallels. (Kjører MBPr 15" - 2.5GHz Quad-core Intel Core i7, 16GB minne).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...