Gå til innhold

Fordeler med å sette opp VPN på min Asus AC68U ruter?

Oyvzin

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. For å gjøre dette så kort som mulig har jeg et par spm angående VPN på ruter. I disse privatlivsreduserte tider lurer jeg på noe ang mitt hjemmenettverk. Jeg har 1 stasjonær maskin, en Ipad, Iphone, apple tv og en Synology DS 1515+. Synologyen bruker jeg til nedlasting + Plex. For å få tilgang til enkelte plug in via Plex (Scyfy + + +) må jeg tydeligvis ha en VPN. Hvis jeg setter opp dette via ruter, vil da alt som går via nettverket mitt (både WiFi og kablet) få en vpn adresse, eller må jeg inn på hver enkelt enhet for å sette dette opp? Har prøvd å forske litt på VPN via synology, men jeg må være så ærlig å si at dette ikke er mitt felt.

Alle svar mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja alt vil da ha vpn. Men husk at du burde ikke ha vpn på ruteren med mindre det er helt nødvendig. Du burde heller ha en vpn tjeneste på pcen så du kan bruke når du trenger det. Vpn gjør nettverket ditt veldig mye tregere. Kort fortalt hvis du ikke vet hva vpn er så går det ut på at du bruker en mellommann. La oss si du bruker pcen og skal laste ned en fil. Det som skjer er at først henter den fila ifra nettstedet så sender den fila til mellommannen din som igjen sender fila til deg. Så resultatet er at du lurer programmet til hvilket land du er i og får en sikker og kryptert linje. Den største ulempen er vel at nettverks-hastigheten faller betraktelig. Så jeg vil anbefale deg og bare bruke et program du kan skru på etter behov. Noe VELDIG viktig er å velge riktig vpn! Vpn kan være veldig skummelt om du ikke gjør reasearch på forhånd. Gjør nok reasearch om programmet, les på andre sider enn dem sine egne og se om loggene dine holdes private. MANGE vpn firmaer selger informasjonen til myndighetene "Myndighetene kan nekte så mye dem vil men det er utallige bevis" og MANGE vpner ser igjennom dine personlige filer som de føler for selv. Derfor gratis vpn er veldig dumt til annet enn streaming. Så er du overbevist om å bruke vpn burde du velge en betalingsvpn og gjøre nok reasearch for å finne ut om firmaet holder det personlig eller om de selger inforasjon

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...