Gå til innhold

Nikon AF-S Nikkor 300mm f/4 ED PF VR

Anbefalte innlegg

Takk for svar

Tror dere prisen skal ned på dette objektivet? Stikk i strid med all annen fotoutstyr. Ser flere nettbutikker nå selger det til ca 17,5" vs 20" som det pleier å ligge på...

?

Jeg ville vurdert en 80-400 i stedet. Ja, det er dårligere lysstyrke, men 300 mm f4 gir uansett så liten dybdeskarphet at du må blende ned litt, og fleksibiliteten til en zoom er udiskutabel. 

At det er et supert objektiv er jeg helt sikker på. Er bare ikke sikker på at det passer til bruken. Det må du egentlig finne ut selv, såklart. 

Den siste utgaven av AF-S 80-400mm f/4.5-5.6 VR er veldig bra (bruker det selv mye på kongelige jobber). Optisk er det veldig bra over hele zoom-området; men en ting jeg synes er litt problematisk er når man har påmontert 80-400 på kamerahus og har kamerahus hengt over skulder; så trekkes zoom automatisk mot 400mm grunnet tyngde. Man har lock på objektivet, men fortsatt er dette det eneste som irriterer meg. Naturligvis ikke noe man bør bruke innendørs med mindre man har kamerahus som klarer ISO25600 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...