Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av quadcopter til 8 år gammel nevø

Zapmi

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Har lyst å kjøpe et quadcopter til min 8 år gamle nevø, men trenger noe som tåler en støt.
Noen her som har peiling på hvilke droner som passer for komplette nybegynnere og som tåler å bli kjørt i bakke\vegger? Evt veldig lett å reparere?

Prisklasse: Max 1000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke veldig god kunnskap men er det ingen andre som gidder å svare skal jeg gjøre så godt jeg kan. 

1. Handle hos ORDENTLIGE forhandlere, når det kommer til quadcopter har jeg dårlig erfaring med teknikmagasinet

2. Prat med en forhandler der du planlegger å kjøpe ifra

3. Quadcopter er en veldig dyr teknologi, og for en 1000 lapp får du ikke det beste

4. Quadcopter er veldig vanskelig å styre syntes jeg og kan bare forestille hvordan det er for en 8 åring

5. Ville anbefalt deg og vurdere radiostyrt helikopter i steden. Siden det har vært på markedet i mange år er prisen veldig lav, du får god kvalitet og det er mye lettere å fly. Spesielt for 8 åringer. 

Har vokst opp med hellikopter og fikk quadcopter til jul for et par år siden. Førsteintrykket var at batteri levetiden er VELDIG kort og det er ekstremt vanskelig å bare holde det oppe. Krevde ekstremt mye trening selv for meg bare for å kunne lette og holde det stabilt. Men prat med en forhandler! Han vet hva å anbefale og hva å søke i den prisklassen

Lenke til kommentar

Har ikke veldig god kunnskap men er det ingen andre som gidder å svare skal jeg gjøre så godt jeg kan. 

1. Handle hos ORDENTLIGE forhandlere, når det kommer til quadcopter har jeg dårlig erfaring med teknikmagasinet

2. Prat med en forhandler der du planlegger å kjøpe ifra

3. Quadcopter er en veldig dyr teknologi, og for en 1000 lapp får du ikke det beste

4. Quadcopter er veldig vanskelig å styre syntes jeg og kan bare forestille hvordan det er for en 8 åring

5. Ville anbefalt deg og vurdere radiostyrt helikopter i steden. Siden det har vært på markedet i mange år er prisen veldig lav, du får god kvalitet og det er mye lettere å fly. Spesielt for 8 åringer. 

Har vokst opp med hellikopter og fikk quadcopter til jul for et par år siden. Førsteintrykket var at batteri levetiden er VELDIG kort og det er ekstremt vanskelig å bare holde det oppe. Krevde ekstremt mye trening selv for meg bare for å kunne lette og holde det stabilt. Men prat med en forhandler! Han vet hva å anbefale og hva å søke i den prisklassen

Hei!

Takker så meget for hjelpen! Trodde det var lettere å fly quadcopter framfor helikopter..

Skal få kontakt med en ordentlig forhandler istedet da :)

Lenke til kommentar

Takker så meget for hjelpen! Trodde det var lettere å fly quadcopter framfor helikopter..

Det er korrekt. Multikopter er uendelig mye lettere og fly enn vanlig helikopter eller hvilken som helst annen rc i lufta..

Da det er til en 8åring vil jeg absolutt ikke anbefale noe store greier, da de kan fort gjøre alvorlig skade.

Dette er feks et ok alternativ:

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/droner-og-gadgets/HUBH107CPLU/hubsan-x4-plus-quadcopter-drone-m-hd-kamera-hvit

Om kameraet ikke er nødvendig (det er egentlig ubrukelig uansett) så:

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/droner-og-gadgets/HUB107/hubsan-x4-mini-quadcopter-drone-bla

de er det mye moro med. spesielt for en 8 åring. Bør ikke flys utendørs

Lenke til kommentar

Spør folk på et forum, er nok lurere enn å spørre en selger som vil selge deg mest mulig, eller tjene mest mulig.

men det er nå min mening ;)

Hva mener du med at man må stabilisere 4 rotorer? Alle multikopterere har jo auto stablisator (tror jeg?), slik at det holder seg i 'vater'.

De billigste vil jo som regel drifte mot en av sidene, hovedsaklig pga vekten. Ellers så kan man jo stille på dette på kontrollen, slik at den skal gi litt mer gass på 2 av rotorene, om den drifter alt for mye til den ene siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...