Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nokian jukse dekk i test.

Anbefalte innlegg

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/nokian-renkaat-viilannut-testituloksia/E5tExWWZ

Etter WV gate er det en annen sak. Skandinaviske dekkprodusenter NOKIAN i mange år lurt kunder. sendt for å teste for aviser og teste organisasjonen, forsyning spesial bedre sett med dekk. enn de som vanligvis i salg.
Skandalen er sant fordi aksjene i Nokian snart falle ned.
Og ifølge Nokian.. er å gjøre hver produsent av dekk...... Hva overrasker meg ikke. :hmm:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/sommerdekktest-2015/

"Så langt mulig kjøper vi testdekkene i butikk. Dette er for å unngå alle spekulasjoner om at produsentene kan ”preparere” dekk som presterer spesielt godt i testen. Noen av de nyeste dekkene er ennå ikke på plass i butikkene når vi kjører testen. Disse er vi avhengig av å få direkte fra produsentene. Disse dekkene tester vi imidlertid på nytt så fort de er tilgjengelig i butikken, slik at eventuelle forsøk på juks blir avslørt. Uansett vil det alltid være små forskjeller i produksjonen av dekk, noe som kan bety små variasjoner i resultatene i en test."

Lenke til kommentar
NAf er stor klovnere. husk det! 

NAF og staensvegen ene hånden og kamaraderi..

Bare amerikanerne hadde mot nok til  oppdage volkswagen svindlere.  

Og en bedrager fra VW betale erstatning bare i USA. Europeere ikke gi noe. Dette er en stor rot, er det ikke??? :confused:

Du har glemt at normalt tenker eller du alle noen bestukket.... :nei:  :hrm:
Lenke til kommentar

Som nevnt i en annen tråd jeg har startet så har jeg bestilt meg ny bil, og når det kommer til valg av vinterdekk, så var faktisk Nokian et av merkene jeg vurderte.

Men etter slike ‹‹avsløringer›› så blir jeg jo mer betenkt over akkurat dette merket her.

Mulig en bare skal velge Continental (piggfritt), for det er vel ganske greit på de fleste underlag.......?

Lenke til kommentar

Har Continental VikingContact 5 på min golf og det er gode og trygge piggfrie dekk etter min mening og mitt behov (storby med stort sett bare/våte vinterveier).

Oppdatert: Har viking ikke sport contact på vinterdekkene

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Og en bedrager fra VW betale erstatning bare i USA. Europeere ikke gi noe. Dette er en stor rot, er det ikke??? :confused:

Lær deg å skrive og formulere en setning før du kommer med dine meninger.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dersom man skulle utelukke alle som ikke kan å formulere korrekte setninger på diskusjon.no hadde det blitt ganske glissent mellom postingene..

Gi mannen kudos for å engasjere seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har Continental SportContact 5 på min golf og det er gode og trygge piggfrie dekk etter min mening og mitt behov (storby med stort sett bare/våte vinterveier).

Jeg har selv Continental Conti Viking Contact 5 på min Golf 7, men jeg er ikke helt fornøyd med dem. De slipper ganske lett ved litt ‹‹gasspådrag›› uten at jeg har en så veldig motorsterk bil. Den har også sportsunderstell, men det hjelper heller ikke nevneverdig på veigrepet, det samme gjelder forøvrig på våt vegbane og bruk av sommerdekk.

Men om Continental Conti Viking Contact 6 har blitt bedre på det punktet vet jeg ikke?

Skal forøvrig ha 235/45-18" dimensjon, og da er det kanskje en utfordring å ha grep nok uansett......

Lenke til kommentar

meninger ?  Dette er fakta.

Lenke til kommentar
i dag, 13:01 - Mens Volkswagen i Europa prøver å gjenopprette tilliten og hans sjef Matthias Müller er full av optimisme, er USA forbereder en hel serie av masseaksjoner mot den øverste representant for gruppen.

Mens Volkswagen i Europa prøver å gjenopprette tilliten og hans sjef Matthias Müller er full av optimisme, er USA forbereder en hel serie av masseaksjoner mot den øverste representant for gruppen. De rapporterte om byrået DPA og Reuters.

Den "ulovlig sammensvergelse Volkswagen stammer fra grådighet og ambisjoner for enhver pris dominere verden av biler," sa han i en mer enn 700-siders søknad. Mengden av bileiere og forhandlere representert med 22 advokater som snakker om en "skittent spill", "løgn og triks" og "effrontery bedriftens kriminalitet i historien." De påståtte forbrytelsene omfatter bedrageri, utroskap, villedende reklame og konkurransevridning.

I tillegg til andre ledere, advokater fokusert hovedsakelig på den tidligere sjefen for VW Martin Wintekorna. Kalte ham sjefsarkitekt av bedriftens strategi, herunder tiltak for å fremme salg i USA gjennom målrettet distribusjon. Winterkorn i september i fjor innrømmet å håndtere utslipp testing, men understreket at tidligere ikke visste om programvaren.

Den nyeste dokumentet, som er tilgjengelig Bild am Sonntag og kommunisert til Reuters, faktisk beviser det motsatte. Confident leder Winterkorn skrev direkte til konsernets 3. september for å informere Office for beskyttelse av Air California (CARB) eksistensen av manipulerende programvare. Om to uker senere, da Winter offentlig innrømmet å håndtere, men hevdet at før offentliggjøring av skandalen om eksistensen av programvaren ikke visste.

Advokater også fokusere på Müller og beskylder ham for i stil dratt nytte av skandalen. Som leder av Porsche var faktisk han langvarig levert Winterkorn og takket ham nå markedet diesel Porsche Cayenne med ulovlig programvare. Ifølge dem, Müller visste om handlingen, og ignorerte ham.

Klasse handlinger, som nådde pulten til Charles Breyer, distrikt dommer i San Francisco, et første skritt i prosessen med redwood. For å legge til rette for en omfattende prosess som samlet mer enn 500 sivile søksmål fra forbrukere over hele landet.

I tillegg Winterkorn og Muller befant seg i severdigheter og leder av døtrene til den amerikanske VW Michael Horn, direktør for Audi Rupert Stadler, sjef Volkmar Denner Bosch og regissører av virksomheten i USA, Porsche og Audi Ulrich Hackenberg og Wolfgang Hatz. Skulle en overbevisning ledere, kan det få store konsekvenser for dem. Mens, men det er et sivilt søksmål, og det er uklart om de også har noen kriminelle konsekvenser.

Endret av Hendig mann
Lenke til kommentar

Jeg har selv Continental Conti Viking Contact 5 på min Golf 7, men jeg er ikke helt fornøyd med dem. De slipper ganske lett ved litt ‹‹gasspådrag›› uten at jeg har en så veldig motorsterk bil. Den har også sportsunderstell, men det hjelper heller ikke nevneverdig på veigrepet, det samme gjelder forøvrig på våt vegbane og bruk av sommerdekk.

Men om Continental Conti Viking Contact 6 har blitt bedre på det punktet vet jeg ikke?

Skal forøvrig ha 235/45-18" dimensjon, og da er det kanskje en utfordring å ha grep nok uansett......

vet ikke forskjell på conti viking og sportcontact som jeg har, men min golf med 102 hester (tipper en drøss har tatt selvmord siden den var ny) så har jeg ikke merket noe til dette. Jeg kjører aktivt pluss, men automatkassa gir meg ikke mye spillerom mht. gasspådrag.. hehe

Og beklager koblingsfeil i topplokket.. sportcontact er selvsagt sommerdekkene mine.. jeg har også vikingcontact 5 piggfrie

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Nokian 8 (masse pigger) hos en helt ordinær dekkforhander for to år siden. Det var ikke mye juks med dem, de ga spikerfeste. Brukte dem første vinteren til pendling Vadsø-Tromsø. Nå etter to år er de ikke fullt så fantastiske, pigger slites og gummi hardner. Men de stopper fortsatt godt, det er sidestabiliteteten som virker som det er noe svekket, de skrenser lettere. Tipper jeg starter neste sesong med nye dekk, og gjerne Nokian igjen.

De forrige dekkene var også Nokian. Piggfrie R. De satt også godt de første to sesongene - savnet sjelden pigger. De satt OK den tredje, men litt i glatteste laget for langturer i Finnmark den fjerde, og ble da byttet med Nokian 8.

Lenke til kommentar
Det er ikke meninger men fakta.

Og hvis du ønsker å vite sannheten her jeg skal gi deg 100 net adresse .. 

Hvorfor  når jukse  tyskere og skandinaver slik at du ikke forstår.?? 

engelsk -I must do an investigative reporter for you. because in Scandinavia died true. and you are so lazy and degenerate that YOU  do not know where the truth is? what you eat and what quality you buy and using. I know olje penger are strong drug..

Endret av Hendig mann
Lenke til kommentar

i dag, 13:01 - Mens Volkswagen i Europa prøver å gjenopprette tilliten og hans sjef Matthias Müller er full av optimisme, er USA forbereder en hel serie av masseaksjoner mot den øverste representant for gruppen.

Mens Volkswagen i Europa prøver å gjenopprette tilliten og hans sjef Matthias Müller er full av optimisme, er USA forbereder en hel serie av masseaksjoner mot den øverste representant for gruppen. De rapporterte om byrået DPA og Reuters.

Den "ulovlig sammensvergelse Volkswagen stammer fra grådighet og ambisjoner for enhver pris dominere verden av biler," sa han i en mer enn 700-siders søknad. Mengden av bileiere og forhandlere representert med 22 advokater som snakker om en "skittent spill", "løgn og triks" og "effrontery bedriftens kriminalitet i historien." De påståtte forbrytelsene omfatter bedrageri, utroskap, villedende reklame og konkurransevridning.

I tillegg til andre ledere, advokater fokusert hovedsakelig på den tidligere sjefen for VW Martin Wintekorna. Kalte ham sjefsarkitekt av bedriftens strategi, herunder tiltak for å fremme salg i USA gjennom målrettet distribusjon. Winterkorn i september i fjor innrømmet å håndtere utslipp testing, men understreket at tidligere ikke visste om programvaren.

Den nyeste dokumentet, som er tilgjengelig Bild am Sonntag og kommunisert til Reuters, faktisk beviser det motsatte. Confident leder Winterkorn skrev direkte til konsernets 3. september for å informere Office for beskyttelse av Air California (CARB) eksistensen av manipulerende programvare. Om to uker senere, da Winter offentlig innrømmet å håndtere, men hevdet at før offentliggjøring av skandalen om eksistensen av programvaren ikke visste.

Advokater også fokusere på Müller og beskylder ham for i stil dratt nytte av skandalen. Som leder av Porsche var faktisk han langvarig levert Winterkorn og takket ham nå markedet diesel Porsche Cayenne med ulovlig programvare. Ifølge dem, Müller visste om handlingen, og ignorerte ham.

Klasse handlinger, som nådde pulten til Charles Breyer, distrikt dommer i San Francisco, et første skritt i prosessen med redwood. For å legge til rette for en omfattende prosess som samlet mer enn 500 sivile søksmål fra forbrukere over hele landet.

I tillegg Winterkorn og Muller befant seg i severdigheter og leder av døtrene til den amerikanske VW Michael Horn, direktør for Audi Rupert Stadler, sjef Volkmar Denner Bosch og regissører av virksomheten i USA, Porsche og Audi Ulrich Hackenberg og Wolfgang Hatz. Skulle en overbevisning ledere, kan det få store konsekvenser for dem. Mens, men det er et sivilt søksmål, og det er uklart om de også har noen kriminelle konsekvenser.

Korriger meg om jeg tar feil, men det ser ut som du tar en masse utenlandske tekster og kjører de gjennom Google Translate. Det er omtrent fullstendig umulig å skjønne tekstene du legger ut.

Det er bedre om du omskriver de med dine egne ord, så det blir mer riktig grammatisk, for dette skjønner jeg ingenting av. Eventuelt legger ut originaltekstene om de er på engelsk. Det vil de fleste av oss her inne forstå mye bedre.

Endret av Molekylet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

engelsk -I must do an investigative reporter for you. because in Scandinavia died true. and you are so lazy and degenerate that YOU  do not know where the truth is? what you eat and what quality you buy and using. I know olje penger are strong drug..

Ingenting du skriver gir mening.

Slutt å trolle, det er best for alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Korriger meg om jeg tar feil, men det ser ut som du tar en masse utenlandske tekster og kjører de gjennom Google Translate. Det er omtrent fullstendig umulig å skjønne tekstene du legger ut.

Det er bedre om du omskriver de med dine egne ord, så det blir mer riktig grammatisk, for dette skjønner jeg ingenting av. Eventuelt legger ut originaltekstene om de er på engelsk. Det vil de fleste av oss her inne forstå mye bedre.

Jeg skulle til å foreslå det samme helt til jeg så innlegget under (quote) - da skjønte jeg at det ville ha liten hensikt :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...