Gå til innhold

La ungene spille - en artikkel ifra NRK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er stort sett enig, men hvis man spiller til langt på natt til vanlig så har man et problem. Selvsagt, det gjelder også om man sitter på facebook eller leser bøker. Det er en problemstilling som ikke ble tatt opp. Klarer jeg som gamer å se det, vil skeptiske foreldre ivhertfall se det.

Bra initiativ, men det bør ikke gi mat til skeptikerne slik som det der.

Lenke til kommentar

Ja, god artikkel, men det understreker jo bare det mange av oss har visst hele tida. For mye av noe er ikke bra, samme hva det er.

Vi kjenner vel alle han der WoW-fyren som bor i kjellerstua, spiser junk hele dagen og skyller tennene med Cola før han legger seg. Jeg hadde aldri noen begrensinger på hvor mye jeg kunne spille, og for meg har dataspill vært god læring både i språk, konsentrasjon, presisjon og ikke minst en kilde til veldig mye sosial moro og mange nye venner på dataparty.

Lenke til kommentar

Ok artikkel, men det er tullete å si at en fyr som spilte opp til 10 timer hver dag, og satt oppe med spill hele natta før skoledager, ikke var en problemspiller. Uavhengig av om det gikk bra med ham til slutt.

Absolutt, enig der. Det skal ikke være en prioritet over de andre tingene du gjør i livet. God hobby uansett, og man lærer mye av det. Men når det kommer til selve artikkelen så syns jeg ihvertfall at det er bra noen tørr og prate om det. Kan ikke fatte at spill fortsatt er så tabu selv om det er blitt så stort. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så den der dokumentaren tidligere i dag. Lite av det jeg så i dokumentaren kom som noen overraskelse på meg. Eneste er at jeg fant ut at min personlighet er ekstra utsatt for spillavhengighet  :woot:

Ja, foreldre bør nok se etter sånne tendenser. Ellers er det ingen problem at unger spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...