DrDoogie Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Ikke ligger den i /etc, ikke i /home, hvor i Afghanistan er den? Like før jeg smekker igang 'grep -r "set LANG" /' nå... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 I Fedora/Red Hat er filen /etc/sysconfig/i18n. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 se etter export LANG du... Lenke til kommentar
Seigemannen Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 echo LC_CTYPE="no_NO" >> /etc/sysconfig/i18n (For de uinvidde kan jeg si at dette dytter teksten LC_CTYPE="no_NO" inn nederst i filen i18n som ligger i /etc/sysconfig ) Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 echo LC_CTYPE="no_NO" >> /etc/sysconfig/i18n (For de uinvidde kan jeg si at dette dytter teksten LC_CTYPE="no_NO" inn nederst i filen i18n som ligger i /etc/sysconfig ) Joa, bortsett fra at i18n ikke ligger i /etc/sysconfig. Fordi jeg ikke har DeadRat. Anyways, kjører heller echo "alias bah_humbug=export LANG=en.US" >>~/.alias Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 den globale er vel (i debian iallfall): /etc/environment ellers kan du vel bare legge det i ~/.bashrc ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå