Gå til innhold

New Nintendo 3DS farge bytte/garanti

Netflis

Anbefalte innlegg

Bryter Elkjøp garantien vis, jeg sprayer på en annen farge?

Metallisk blå, svart, helt svart og matt rød med svart.

Fanger ikke helt, min smak.

Jeg vurderer metallisk rød og blå eller orange og svart. xD Er bare redd for garantien.

Endret av Couldnt_Find_Good_Name
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Usikker på om garantien ryker, du kan jo klistre så mange stickers på en konsoll som du bare klarer men bytte retten til elkjøp forsvinner ut viduet. Men å lakkere den, hvis det er det du tenker på vil jeg nok tenkt meg om to ganger, og eventuelt sendt en mail til bergsala, [email protected] og hørt med de først. 

Skulle ikke forundre meg om de fargene du vil ha allerede finnes som vinyl du bare kan klistre på maskinen. 

Alternativt kan du jo lage ditt eget skin her https://www.decalgirl.com/make/skins/gaming

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Du har i alle fall ikke rett til å levere tilbake en lakkert konsoll etter forbrukerkjøpsloven. Alt avhenger da av garantien til Elkjøp. Jeg har den ikke foran meg nå, men sannsynligvis krever de at produktet skal leveres tilbake "som nytt", altså i den stand den var i da den ble solgt. Dersom dette er nevnt i garantien, er Elkjøp i sin fulle rett til å nekte å ta tilbake 3DS-en. 

Er uklart om Lord Nuker mener Bergsala kan besvare spørsmål om Elkjøps garanti, eller om han kun mener at du kan høre om det finnes finnes tilsvarende farger på klistremerker. Uansett har Bergsala ingenting med Elkjøps garanti å gjøre- her må du snakke med Elkjøp.  

Konklusjon: Jeg tipper garantien ryker. Jeg ville sendt mail til Elkjøp. Spør om du kan få lov til å endre fargen uten at garantien ryker. Hvis du får positivt svar fra dem, kan du presentere en kopi av mailen dersom du vil returnere 3DS-en til en Elkjøp-butikk.

Edit: Jeg tok nå en kikk på "100 % fornøyd"-garantien til Elkjøp. Den nevner ikke noe om at produktet må være som nytt (altså i originale farger), selv om dette kanskje kan forutsettes/underforstås. Fikk du med noe vedlegg/informasjon om garantien da du kjøtpe 3DS-en?  

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Du har i alle fall ikke rett til å levere tilbake en lakkert konsoll etter forbrukerkjøpsloven. Alt avhenger da av garantien til Elkjøp. Jeg har den ikke foran meg nå, men sannsynligvis krever de at produktet skal leveres tilbake "som nytt", altså i den stand den var i da den ble solgt. Dersom dette er nevnt i garantien, er Elkjøp i sin fulle rett til å nekte å ta tilbake 3DS-en. 

Er uklart om Lord Nuker mener Bergsala kan besvare spørsmål om Elkjøps garanti, eller om han kun mener at du kan høre om det finnes finnes tilsvarende farger på klistremerker. Uansett har Bergsala ingenting med Elkjøps garanti å gjøre- her må du snakke med Elkjøp.  

Konklusjon: Jeg tipper garantien ryker. Jeg ville sendt mail til Elkjøp. Spør om du kan få lov til å endre fargen uten at garantien ryker. Hvis du får positivt svar fra dem, kan du presentere en kopi av mailen dersom du vil returnere 3DS-en til en Elkjøp-butikk.

Edit: Jeg tok nå en kikk på "100 % fornøyd"-garantien til Elkjøp. Den nevner ikke noe om at produktet må være som nytt (altså i originale farger), selv om dette kanskje kan forutsettes/underforstås. Fikk du med noe vedlegg/informasjon om garantien da du kjøtpe 3DS-en?  

Elkjøp garantien = Nintendo's garanti= Bergsala Norge. Men om man har kjøpt en forsikring via elkjøp så blir det jo annerledes. 

Lenke til kommentar
Elkjøp garantien = Nintendo's garanti= Bergsala Norge. Men om man har kjøpt en forsikring via elkjøp så blir det jo annerledes. 

Nintendos garanti og Elkjøps garanti er vel ikke det samme? Mitt inntrykk er at garantien Elkjøp gir, er en garanti som Elkjøp påtar seg for å trekke til seg kunder. Denne garantien gjelder jo for alt Elkjøp selger (med få unntak). Med mindre Elkjøp har en avtale med hver eneste produsent/leverandør om den samme garantien (noe jeg sterkt betviler), så har ikke Bergsala noe å gjøre med Elkjøps garanti. Det er neppe slik at Elkjøp kan levere tilbake en TV til Samsung, bare fordi en kunde hos Elkjøp ikke var 100 % fornøyd med TV-en.

Altså: Elkjøp har laget sin egen garanti. Bergsala (eller Sony, Samsung, Grundig, Braun, Philips osv.) er ikke involvert i dette. Noe annet ville overrasket meg.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Her er det viktig å skille mellom butikkens såkalte 100% fornøyd garanti, som gjelder type 10-45 dager ish, og produkt garanti. For når det kommer til produktgarantien så mottar Elkjøp det ødelagte produktet og sender det så videre til riktig verksted som avgjør om dette faller innenfor garantien, eller om er brukerfeil. Deretter bestemmer de seg for om de skal reparere produktet, eller bare gi kunden et nytt produkt. Når det gjelder den 100% fornøyd garantien så er det vel et krav om at eske, manualer etc. skal følge med tilbake, og være innenfor en akseptabel standard slik at de helst kan selge det som et nytt produkt. En produkt garanti varer ifra 1 til 3 år avhengig av hva det er og produsent, samt at i Norge så har vi 3-5 år med reklamasjonsrett på produkter. 

Lenke til kommentar

Svar fra service:
Hei

Alt som gjøres for å endre konsollens utseende eller funksjon vil medføre at garantien bortfaller.
Med vennlig hilsen/Best regards

Serviceansvarlig.

Jeg valgte metallisk blå og er fornøyd. Får mer lyst til å spille med den fargen enn svart og rød. Noen sier fargen beskriver deg som person, ville ikke skifte fargen på lokket pga den grunnen altså. xD

Endret av Couldnt_Find_Good_Name
Lenke til kommentar

Her er det viktig å skille mellom butikkens såkalte 100% fornøyd garanti, som gjelder type 10-45 dager ish, og produkt garanti.

En garanti er noe selger "garanterer" utover lovverket. "100 % fornøyd"-garanti er eksempel på en garanti. Det du beskriver som "produktgaranti" er ikke en garanti, men noe selger må respektere i kraft av forbrukerkjøpsloven. Altså er det ene tilfellet en garanti. Å følge loven er ikke en garanti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...