Albert Andersson Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Gråspurvhann ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Hei Albert. Ænnå et fint bilde av gråspurvhanne, male house sparrow Håper å snart, att en ny optikk blir med meg hjem Ta det nå rolig med han " Harry " M v h Leif Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Skarpt og fint bilde av Spurven. Ser ut til at objektivet fungerer meget bra på 300 mm. Funker det like bra over hele registeret så må jo det være en super løsning. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Hei Albert. Ænnå et fint bilde av gråspurvhanne, male house sparrow Håper å snart, att en ny optikk blir med meg hjem Ta det nå rolig med han " Harry " M v h Leif Hei, Leif. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Det blir nok ingen store utskeielser på turen, men forhåpentligvis noen bilder å ta med hjem ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Skarpt og fint bilde av Spurven. Ser ut til at objektivet fungerer meget bra på 300 mm. Funker det like bra over hele registeret så må jo det være en super løsning. Mvh. Rolf Hei, Rolf. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Det er ofte slik at de siste 20 % av telezoom-området er mindre vellykket på "superzoom"-objektiver, så dette var en positiv overraskelse ! Det blir spennende å teste gjennom hele registeret fra 28 mm til 300 mm ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Dette ble jo riktig bra det! God tur! Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Dette ble jo riktig bra det! God tur! Hei, Helene. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Det virker som om dette Tamronobjektivet kan egne seg godt som "reiseobjektiv". M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Dette ble jo riktig bra det! God tur! . Hei, igjen, Helene. Jeg glemte å si takk, - vi drar den 10. mars, - med barn og barnebarn. M v h Albert Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 igjen ett flott bilde du leverer av gråspurven. Ønsker deg en god tur til Gran Canaria. og kommer du deg opp i fjellene er det mye flott natur å se. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 igjen ett flott bilde du leverer av gråspurven. Ønsker deg en god tur til Gran Canaria. og kommer du deg opp i fjellene er det mye flott natur å se. Hei, Knut S. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding om bildet samt gode ønsker og turforslag ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Imponerende kvalitet på detaljer, særlig med tanke på alle kompromiss de må gjøre for å lage superzoomer, som ofte røper dette siste del av teleområdet, som her er i bruk. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Imponerende kvalitet på detaljer, særlig med tanke på alle kompromiss de må gjøre for å lage superzoomer, som ofte røper dette siste del av teleområdet, som her er i bruk. Hei, Trond Olav. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Ja, hvis Tamron'en har en slik oppløsning gjennom det meste av zoom-området, så har optikkkonstruktørene gjort femmilsskritt på få år ! Roar Kneppen nevnte at han var meget fornøyd med sitt nye Tamron 16-300 mm-objektiv, og det har design- og konstruksjonsmessige likhetspunkter med 28-300 mm-objektivet jeg nettopp har anskaffet. M v h Albert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Vakkert portrett av gråspurven , fint komponert sittende på greinen . Skarp med masse detaljer i fjærdrakten . Flotte naturlige farger og ett fint lys samt en vidunderlig bokeh . Mvh Alec Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Vakkert portrett av gråspurven , fint komponert sittende på greinen . Skarp med masse detaljer i fjærdrakten . Flotte naturlige farger og ett fint lys samt en vidunderlig bokeh . Mvh Alec Hei, Alec. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Leser alt av tester når det gjelder kamera og objektiver. Nå begynner det etter hvert å komme zoom-objektiver som nærmest kan sidestilles med fast optikk, selv relativt kraftige superzoomer. Akilleshælen er som regel pris. Tamron-zoomen du prøver her ser jo ut til å holde mål, selv med de krav du sikkert setter til et objektiv. Du får bare teste det videre, for eksempel mot et av dine andre objektiver mot et fast motiv med mange detaljer i. Bildet ditt er det vanskelig å si noe negativt om. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Ble jo flott dette - skarpt og fint Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Antagelig er dette Tamron objektivet enda bedre enn Sigma 150-500mm som jeg har hatt i en årrekke og brukt på fugl i flukt på 500 mm. på frihånd. Skulle jeg fortsatt dratt til India hadde jeg antagelig kjøpt din siste anskaffelse. Men nå blir det ikke det behovet lenger. T.o.m. min Sigma 300-800mm. ble igjen i India. Veier 10 kg. og ville kostet for mye overvekt å dra på. Dessuten trenger jeg det ikke her. Hadde du dratt ut til 600mm. her kunne tatt bare hue på'n som portrett. Skarpere og mer detaljert enn dette kan man neppe få det. Roar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Leser alt av tester når det gjelder kamera og objektiver. Nå begynner det etter hvert å komme zoom-objektiver som nærmest kan sidestilles med fast optikk, selv relativt kraftige superzoomer. Akilleshælen er som regel pris. Tamron-zoomen du prøver her ser jo ut til å holde mål, selv med de krav du sikkert setter til et objektiv. Du får bare teste det videre, for eksempel mot et av dine andre objektiver mot et fast motiv med mange detaljer i. Bildet ditt er det vanskelig å si noe negativt om. Mvh Ragnar Hei, Ragnar. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Det er alltid spennende med nytt fotoutstyr, og det blir spennende å teste og sammenligne i tiden framover ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Ble jo flott dette - skarpt og fint Hei, Torhild. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! M v h Albert Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Antagelig er dette Tamron objektivet enda bedre enn Sigma 150-500mm som jeg har hatt i en årrekke og brukt på fugl i flukt på 500 mm. på frihånd. Skulle jeg fortsatt dratt til India hadde jeg antagelig kjøpt din siste anskaffelse. Men nå blir det ikke det behovet lenger. T.o.m. min Sigma 300-800mm. ble igjen i India. Veier 10 kg. og ville kostet for mye overvekt å dra på. Dessuten trenger jeg det ikke her. Hadde du dratt ut til 600mm. her kunne tatt bare hue på'n som portrett. Skarpere og mer detaljert enn dette kan man neppe få det. Roar Hei, Roar. Tamron 28-300mm F/3.5-6.3 Di VC PZD har gitt et godt førsteinntrykk, - langt bedre enn Nikons tilsvarende "superzoom"-objektiv, som jeg hadde en kort periode for snart tre år siden ! Vekten på 540 gram er dessuten en ekstra bonus. Tamron 150-600mm F / 5.0-6.3 Di VC USD ble innkjøpt i januar i år, og virker lovende, det også, men det er tungt og mer tungvint i bruk, - stativ er nesten en nødvendighet. M v h Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg