newman221 Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Hei Min samboer kom til skade for å trykke AltGR+høyre piltast igår kveld, og nå kommer jeg ikke lenger inn i Windows. Jeg har en ganske ny Samsung 4K tv, Marantz forsterker og en liten HTPC med Windows. Nå får jeg kun opp "Resolution not supported" på tv'n, og har ingen mulighet til å få vanlig bilde på Windows. Jeg har signal og bilde ved reboot, men så fort innloggingsskjerm kommer forsvinner bildet og den irriterende teksten dukker opp. Dette har skjedd én gang tidligere, da prøvde jeg å endre fra 59 til 60Hz. Den historien endte med at jeg måtte demontere skjermen på spill-pc'n og bære den ut i stua for å kunne få lov til å resette Windows til factory defaults. Kan det seriøst være slik at Windows10 kollapser og må reinstalleres dersom man prøver å trykke CTRL+Høyre piltast, og bytter ut CTRL med AltGr? Så please please, har noen noen gode råd? Jeg har ikke lyst til å reformatere enda en gang... Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Har du frittstående skjermkort, har pcen integrert løsning i tillegg du kan teste med ? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Liten HTPC med i3 og integrert skjermkort. Føler at systemet er noe sårbart når man kan drepe hele mediasenteret kun ved å trykke på alt istedenfor Ctrl... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Kan man starte Windows i VGA-mode fremdeles eller var det kun på de "gamle" versjonene? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 (endret) Prøv å trykke Ctrl + Alt + Pil opp/ AltGr + Pil opp AltGr + Høyre/ opp/ ned/ venstre og Ctrl +Alt + Høyre/ opp/ ned/ venstre roterer skjermen. Har gjort det et par ganger selv ved feiltagelse. Endret 28. februar 2016 av Belphegor Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Du har nok trykt hurtigtasten for å snu skjermbildet tror jeg. Trykk det samme 3 ganger til - så har du snudd det tilbake til normal stilling. Det er en hurtig tast for skjermkortet ditt... etter du får skjerm bildet tilbake, kan du disable hurtigtastene. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Hmmm, får det ikke til å virke.. Tv'n er virkelig ikke samarbeidsvillig. JS8005 er tydeligvis veldig kresen på signaler Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 (endret) Boot med usb (eller) dvd win 10 installasjons mediet til recovery mode advanced og kjør system restore point tilbake til føre du fikk problemet. Endret 28. februar 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå