Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med å skille mellom venstre og høyre på engelsk i en alder av 19

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei der. Noen ganger sliter jeg med å tolke "spesielle" uttrykk, kan ikke huske nøyaktige hvilke i skrivende stund. Det jeg spessielt legger merke til, er at jeg sliter spessielt med å skille mellom right og left. Hvis du sier til meg hva er "right", må jeg gå gjennom en indre tankeprosess for å komme med et endelig svar. Jeg følte jeg hadde et bedre tak på dette for 2 år siden.

Ikke missforstå, jeg vil se på meg som gjennomsnittlig. Jeg gikk ut med et snitt med 5 ++ på vgs i realfag. Hardt arbeid selvfølgelig. Og nå studerer jeg noe høyt. Jeg er også venstrehendt, om det har noe å si.

Anonymous poster hash: 6896f...3ba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problem egentlig. Ofte hvis jeg spiller taktiske spill med engelske folk blir det ofte "the other right" :p

Det jeg har begynt med er den gamle "righty tighty lefty loosy." se for deg en skrue. skrur du til right/høyre så strammer du skruen. Eller at du er righthanded f.eks

Lenke til kommentar

Følg med på en veggklokke, vifte, skru(gjenger)som nevnt over.

For meg virker det ofte som personer som sliter med dette angriper det på feil måte.

Hvet om folk jeg vil beskrive som relativt begavet som sliter med slikt.

Vi snakker ofte om en relativ tilstand.

Min høgre, din høgre, til høgre/venstre for.

Din høgre hånd er alltid din høgre hånd men du kan flytte dine fingre på høgre hånd lengre mot venstre enn din venstre hånd er om du strekker deg og den andre henger rett ned f.eks :)

Vrir du til krampa tar deg begge veier når du skal åpne eller lukke en brustopp ? :)

Jeg er selv forøvrig ambidekstriøs(beggehendt) da jeg er så heldig å aldri bli fortalt at jeg trenger å være noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg har nesten alltid måttet spille gjennom en scene fra Lilo og Stitch for å kunne skille mellom venstre og høyre, men har klart å løsrive meg fra dette i senere tid, kanskje mye grunnet kjøreopplæring. Venstre og høyre er jo egentlig ganske komplekse begrep, så da er jo ikke så rart at man gjerne må tenke litt ekstra for å applisere det til situasjonen.

http://www.dailymail.co.uk/health/article-3012739/Do-struggle-distinguish-left-right-far-says-academic-reveals-s-important.html

Lenke til kommentar

Jeg har et lignende problem: Et spesielt produkt som jeg bruker kanskje én gang i uka, har jeg store problemer med å huske navnet på. Et konkurrerende produkt, som jeg aldri har, det navnet dukker opp i stedet. I beste fall kommer jeg på navnet etter 5 sek, men det kan også gå timer. Slik har jeg hatt det i 20 år. Ellers er minnet rimelig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...